onsdag 30. oktober 2013

Oppsummering av SRM sesongen 2013

I dag var det sesongens siste løp i Sognsvann Rundt Medsols (SRM) karusellen anno 2013. Som medarrangør var jeg med å sette ut fakler før start i dag og løp således ikke. I det siste løpet i oktober er det nemlig tradisjon at vi setter ut fakler rundt vannet. For etter å ha stilt klokka en time (en time feil vei etter min mening) så blir det i overkant mørkt for løp rundt vannet.
I fjor var jeg flink og brukte SRM til å løpe terskeløkter. Det var helt perfekt. I år har jeg ikke vært like flink gitt... i år har jeg faktisk nesten bare jogga på SRM. Jepp – JOGGA! Hvorfor? Jeg har bare ikke greid å stokke ukeskabalen riktig. De få onsdagene jeg har deltatt så har jeg enten løpt hardt i forkant eller så har jeg hatt andre planer som dermed gjorde at jeg valgte å jogge. Ja, og så hadde jeg jo betennelse i lårene i sommer som gjorde at jeg ikke kunne løpe helt som jeg ville.... Så i stedet for å jogge alene i skogen disse onsdagene så valgte jeg altså heller å legge jogginga til Sognsvann og SRM. Fordi SRM er et utrolig sosialt og flott arrangement som jeg ikke vil gå glipp av de gangene jeg ellers ikke er opptatt med jobb, barn eller annet.
Hvor mange fakler trenger man på 3258m? Svar: flere!
Så hvis vi tar en kikk på årets statistikk så har jeg kun tre løp hvor jeg har løpt fort på en runde. Videre har jeg ikke løpt 3 runder i år men fem ganger har jeg deltatt på 2 runder. Fire av disse fem gangene jogga jeg. Så bestenoteringene på to og tre runder får jeg se om jeg ikke skal bryne meg på neste sesong. Årets mål ble sub14 på en runde så neste sesong må det vel bli sub30 på to runder som blir det naturlige målet....
Løp nr. 356: tidtakersystemet virket ikke; jeg løp 2 runder på noen-og-tretti-minutter

Så dette er altså tidene jeg må bryne meg på i 2014.... 
.....ses igjen neste år da!! ;-)

10 kommentarer:

  1. Takk for faklene i går! :-) Det var så fint, vi i barnevogngjengen fra OSI hadde en herrrlig tur rundt vannet! Små og store koste seg med muffins og Bamsemums ... Synd at du ikke kunne være med å nyte moroa sjøl!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Neste år - da får jeg sørge for møtefri onsdag så jeg får deltatt ;-)

      Slett
  2. Flott stemning og avslutning på SRM. Ble ekstra mørkt i år siden det ikke lå noe hvit snø på bakken. Men ypperlige løpeforhold selvom det til tider var litt vanskelig å se - tross både fakler og hodelykt! Hvem var det forresten som tok bilde av alle deltakerne når en etter en kom i mål?

    SvarSlett
    Svar
    1. Svar på spørsmålet er: aner ikke! jeg var ikke der under selve løpet - jeg var bare der i forkant og hjalp til. MEN, jeg kan helt sikkert klare å finne ut hvem det var - skal prøve!

      Slett
    2. Kem tok bildan? Og koffor ligg deg ikkje ut på nån nettsida etter løpet?

      Slett
    3. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke denne kommentaren men jeg velger å svar på en høflig måte! Jeg var som sagt ikke tilstede på onsdagens løp (kun i forkant av løpet) så jeg vet ikke hvem som tok bilder; jeg har heller ikke snakket med noen av arrangørene i etterkant (jeg ville anta at noen av dem kanskje vet svaret på det du spør om). Det jeg derimot har gjort er å lese kondis.no og hvis du gjør det samme så vil du se at det ligger ute en artikkel fra onsdagens SRM. Der ligger det flere bilder som er tatt av en person som jeg personlig ikke kjenner til - om dette var personen som tok bildene som du sikter til aner jeg ikke men det er nærliggende å tro at det kan ha vært han..... så, til neste gang, hvis du ikke er fornøyd med dagens svar: sjekk www.kondis.no eller send en generell forspørsel pr mail til SRM (adr. finner du helt sikkert på nettsiden) om det er noe du lurer på!

      Slett
  3. Så stemningsfulle bilder. Utrolig fint på Sognsvann. Jeg har aldri klart å karre meg opp til disse SRMène, må få gjort noe med det neste år.
    Gøy at du lager oversikt over dine løp - og vedr tiden neste år, er jeg sikker på at du knuser det du vil knuse! GOD HELG:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vil selvsagt anbefale SRM fremfor 4x4min intervall (hehe - men det kom vel ikke som en bombe) ;-)

      Alle resultatene kommer på nett så bildene med oversikt over løpene mine har jeg ikke lagd selv altså - jeg kan ikke skyrte av det - men kult med oversikt ja, motiverende!!

      Slett
  4. Det ble en vakker kveld :)

    Jogging eller ei - bra innsats!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skulle selvsagt ønske at jeg hadde fått et par flere løp så jeg kunne prøvd å løpe 2 og 3 runder fort i år - men jeg er selvsagt gla for at jeg fikk deltatt på løpene selv om det mest ble jogg i år da. Vanskelig å kombinere alt man vil ha med seg ;-)

      Slett