tirsdag 3. september 2013

YES - endelig!

Nei – jeg snakker ikke om at jeg har fått fast stilling (haha liksom) – nei fremtiden er som vanlig like usikker.... ja du kan betrakte det som et lite hjertesukk! ;-)

Nei jeg snakker om ”YES – endelig er UB sin kornblanding ute på markedet”. Dette har jeg ventet på LENGE og den som venter på noe godt venter som kjent ikke for gjeves: for dette ER digg altså!!
BASE + Topping = NAM NAM NAM!!!
Forandring fryder – og jeg som digger variasjon – da passer dette meg helt utmerket! To ulike kornblandinger, kalt BASE, en søt og crunchy, og en nøytral med mindre sukker. En hel haug med ulike smakstilsetninger, kalt topping. La humøret avgjøre hvilken base og hvilken topping og voila: frokosten er sikra! NAM!
Og ja – jeg innrømmer at jeg har mumsa en del fra ”gojebær og morbær” toppingen i dag – sjukt godt! og for så vidt ikke det verste man kan mumse når man sitter fordypet i søknadsskriving hele dagen. Og ja – jeg innrømmer også at jeg har mikset mer enn bare en topping og en base.... hallo liksom: noen ganger må man jo bare ha ALT ikke sant!??
Frysetørka jordbær og bringebær topping; funka det også!

Trening uke 35
Matterhorn 16K var veldig hardt på beina. De to første dagene etter løpet hadde jeg derfor mer enn nok med å bare vralte meg rundt. Mandag tok vi en spasertur i området rundt Zermatt for å nyte naturen før hjemreisa.


Deretter fulgte to dager hvor jeg jogga kort og rolig, og etter en siste hviledag (dag fem) var jeg for så vidt klar for å løpe litt ordentlig igjen. MEN, selv om kropp, hode og bein fungerte veldig bra både på lørdag og søndag så er det viktig å holde litt igjen nå og ikke glemme at beina tross alt ikke er vant til verken kjøret i fjellene i Zermatt eller 20Km langtur. Så med to såpass (mot normalt!!) lange økter med kun en ukes mellomrom velger jeg altså å holde litt igjen denne uka tiltross for at selvtilliten tyter ut ørene og det eneste jeg vil er å løpe, løpe, løpe.... ja jeg trenger ikke utdype dette for jeg tipper dere kjenner denne følelsen mye bedre enn meg!! ;-)  

Mandag: hvile
Tirsdag: hvile
Onsdag: 45min rolig jogg (6,7km)
Torsdag: 36min rolig jogg (5,55km)
Fredag: hvile
Lørdag: 7x290m bakkedrag (totalt 10km)
Søndag: 20km rolig/moderat langtur

Ha en strålende treningsuke!! Over og ut ;-)

9 kommentarer:

  1. UB har fantastisk gode barer..."til all dagens gleder og utfordinger" min favorit bringebær og acai, det er som å ha frukthagen i munnen...
    Så flink du er å trene sa mange lange turer ifjord har du knapt løpt 20km på en gang, kanskje maraton det neste?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja de har mange gode barer og nå også kornblanding - NAM! Jeg digger også den med acai og bringebær ;-)

      Vel, nå har jeg to økter på 20km i år og det er like mange som i fjor (da løp jeg jo Drammen halv + en 20km treningsøkt). Og jeg tror du kan telle på en hånd antall turer jeg har løpt på 15-16km i år - så noen maraton blir det ikke med det første nei ;-) Den dagen jeg begynner å drømme om å løpe maraton så skal jeg gi det et forsøk, jeg lover! Men ikke en dag før! Jeg er mer enn godt fornøyd med å kunne trene litt og har ikke noe sug etter å hele tiden pushe lengden - jeg trives nok mest med å pushe fart på kortere distanser - vi er jo som kjent ulikt skapt, har ulike forutsetninger, foretrekker ulike ting osv så hvorfor skulle jeg strekke meg etter maraton når det ikke engentlig er noe jeg higer etter? Nei - jeg er fornøyd med å løpe kort jeg ;-)

      Slett
    2. Du har helt rett. JEg er så treg at jeg er god (for så vidt) bare på de distanser på over 3 timer. Treg men utholdende, du er da rask så kan nøye deg med halvmaraton. ikke at det erlite det. Skal løpe i Drammen på søndag, må jo nesten siden det er rett utenfor døra

      Slett
    3. haha - treg er du ikke ;-) jeg opplever at man blir sliten på to helt ulike måter når man løper langt versus kort, og jeg fortrekker helt klart følelsen jeg har etter de korte løpene fremfor den utmattende følelsen i muskulaturen etter lange løp. her er man helt klart forskjellig. at det sitter i hode å løpe langt bla bla bla: det sitter også i hode på de korte løpene - bare at her jobber man med hodet på en annen måte. jeg tror jeg har et større potensiale på de korte løpene enn de lengste og så lenge beina min setter begrensninger for meg så gjør det valget veldig enkelt for meg: jeg holder meg til de korte enn så lenge ;-)
      MASSE lykke til i Drammen - jeg kommer trolig til byen men løper trolig ikke.... ;-)

      Slett
  2. Det er den beste følelsen i hele verden! Løpeglede, altså! Og da er det kanskje nærliggende å spørre om du skal løpe halvmaraton i høst?

    Jeg gleder meg til å prøve de toppingene, men i og med at jeg er bosatt her ute i periferien, må jeg faktisk til nærmeste by for å få tak i produktene til UB. Som Aina, er jeg veldig glad i barene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tanken var Drammen halv men så har jeg ikke fått trent nok på terskelfarten og mer avgjørende: jeg tørr ikke utsette beina for 21km på asfalt akkurat nå! Nå har jeg fått to fine 20km treningsøkter så jeg får være fornøyd med det og skal således ikke klage! ;-) Jeg får rett og slett bare se det litt an og se om jeg finner et løp som passer en gang når jeg føler at beina spiller på lag så jeg tør!

      Slett
  3. United Bakeries har jeg sansen for, både produktene og engasjementet deres innen idretten :) Skal se etter kornblanding i Oslo til helga.

    Da ble det Salomon-terrengsko som du har sist helg. Prøvde flere merker på Løpslabbet, og ville egentlig gå for en modell fra Icebug, men de hadde ikke str min. Salomon var en annen favoritt,og jeg gikk for de. Har prøvd ut i glatt gjørme (gikk dårlig, men det gjør det nok med de fleste sko) og på grus/sti, der satt de som støpt, kanonbra. Er og veldig fornøyd med hvor behagelige de er på foten. Takk for god hjelp mht skovalg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah, kanon at du fant sko og Salomon ER digge - utvilsomt!! Tipper du blir godt fornøyd med dem ;-)

      Slett
  4. Dette har jeg altså ikke fått med meg!
    Siden jeg har startet å jobbe igjen, har jeg vel ikke fått med meg noe som helst. Blogging har også kommet laaaangt bak på prilista:(( sukk...
    Men fristende bilder altså!
    Løper ut for å sjekke! Takk for tips!

    SvarSlett