tirsdag 17. september 2013

Velkommen høsten!

Ja så var den her igjen da – høsten – og med høsten følger forkjølelsessesongen!
Mirakeljuice
Sist onsdag kjente jeg symptomene – de var svake, men de var der. De satt i svelget. Og de var der dagen etterpå også – men jeg hadde en avtale, en treningsavtale. Med Adelheid. Vi skulle bestige denne bakken som alle snakker om nå for tiden: Wyller!

Så jeg kunne ikke avlyse avtalen – dette var jo ukas eneste kveld med barnefri – kan ikke avlyse en avtale da – pga noen symptomer!! Nei slikt går bare ikke an. Så vi tok turen opp bakken. Og jeg kan bare konstaterte at Wyller fortsatt er bratt, fortsatt kort (2.63km) og slettes ikke vond – for etter å ha kjent hva melkesyre egentlig dreier seg om i høyden i Zermatt – ja så må jeg nesten trekke tilbake alt jeg har sagt tidligere om melksyrefest i Wyller. Not even close!!! Ikke nådde jeg makspulse heller. Pinglebakke;-)
Satser på at noe av dette hjelper da....
Fredag var det hviledag og fortsatt skjedde det ikke noe mer. Symptomene var der men jeg følte meg fortsatt ikke syk. Så da snørte jeg på meg skoene lørdag formiddag og lot det stå til. Pulsen avslørte fort at kroppen ikke var helt per kasse – men fortsatt var det bare symptomer – men så smalt det. Søndag. Da kom hammeren – bang! Game on.

Så da sitter jeg her da, vondt i svelget og hovne lymfeknuter i halsen da vettu. Og kom det som noen stor overraskelse? Nei! For som man sår så høster man!
Amen! Over og ut! ;-)


15 kommentarer:

  1. De to i Moss var syke også - så jeg har i hvertfall fått utsatt meg for litt smitte (men so far, so good). Er skikkelig nervøs for at det skal ramme meg. Jeg vil løpe på lørdag!
    God bedring! Sees når du blir frisk igjen. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tipper du er innafor og hvis du får det så får du det ikke før etter lørdag ;-) Bare sørg for å få på deg tørt tøy og komme deg fort i varmen rett etter trening de neste dagene - ikke noe frysing i regnet - så går det nok bra skal du se!

      Slett
    2. Men du: det var absolutt verd det altså - både Wyllerøkta vår og alle de andre øktene før jeg ble sjuk! ;-)

      Slett
  2. God bedring!! Håper du blir fort frisk igjen! Har du meldt deg på Oslomaraton?

    SvarSlett
    Svar
    1. I tilfelle håper jeg det går over til da :-)

      Slett
    2. jeg er ikke påmeldt i Oslo nei - og selv om jeg blir frisk så tilsier vel egentlig all fornuft at jeg ikke skal løpe heller ;-)

      Slett
  3. Æsj da, så kjedelig... God bedring iallefall, håper det snart forsvinner ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk - satser på at det går over fort ;-)

      Slett
  4. Svar
    1. Takk! Fikk noe mirakelpulver på jobb - det gjorde susen - så i dag jogga jeg 30min til jobb, hurra ;-)

      Slett
  5. Svar
    1. Takk - føler meg MYE bedre allerede!! Hjalp med litt mirakel-drikke ;-)

      Slett
  6. What?? nådde du ikke maxpuls i Wyller? hva er du laget av, jente??
    Jeg skal opp i kveld :) brrrrrr
    Håper du holder deg frisk og rask.

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - ja det er litt rart med tanke på at jeg nådde makspuls i spurten på 5km i Skiløpet ;-) Nei, det kan være fordi det var en treningsøkt og at startnummer på skjorta ville fått meg til å ta meg helt ut og opp i maks - hvem vet - kanskje jeg hadde litt mer krefter igjen.... vel, vel, det er i alle fall sprekt at du skal opp der i kveld!! GOD tur!

      Slett
  7. Da stoler jeg på at jeg hadde litt god fantasi i denne bakken for en og en halv uke siden. Spesielt de første meterne var knallharde. Men det er jo som du skriver her, en kort pinglebakke. Hvis en bare sammenligner med RIKTIG bakke, altså en av disse laaange,harde kneikene som det tar etpar timer på forsere.

    Kjør på med ingefærheksebrygg om du fortsatt sliter med halsen :)

    SvarSlett