torsdag 25. juli 2013

Tri-Silja: lite spinjitsu og null punsh i pedalen!!

Dette er en skiftesone - MIN skiftesone faktisk!!
Faktisk ikke kaos men full orden!
Dette er en dude - MIN dude faktisk!! Samt en eller annen dude sin rumpe.... og min skygge!
Litt skeptisk før svømminga Tim, eller??
Dette er en babe - denne baben er MEG faktisk - iført den nye sykkeldrakta mi!! Føler liksom at denne drakta forplikter litt...
"Noen" (mister bakemester him self) mente jeg måtte ha ny drakt - jeg takket selvsagt ja til det!
 Og dette er en kvalm babe etter endt Tri-trening på Bogstad i dag.
Det koster å være impuls-triathlet!!
Saken er at triathlon slettes ikke er "lett som en plett" når man ikke trener verken sykkel eller svømming regelmessig. Alt for lite sykkel og svømmetrening i kombinasjon med at jeg har en lei tendens til å gi jernet uansett betyr kort og godt at det koster å delta! Jeg kunne jo for eksempel bare tatt det som en tur men neida; her skal det kjøres! Jeg må liksom alltid bare yte mitt beste uansett.... 

Etter en uke med forkjølelse skulle jeg kjøre fornuftig i dag - for jeg er selvsagt ikke kvitt forkjølelsen enda. "Du trenger denne økta" sa Tim. "Ja, jeg vet det" sa jeg - "men jeg er fortsatt ikke frisk!!"
Blide triathleter på Bogstad
Jeg tror jeg kun har deltatt på Bogstad TreningsTri to ganger (i 2011) og jeg tror jeg persa i dag.... men om jeg persa med over ett minutt eller om jeg persa med 10 sekunder vet jeg ikke. For jeg var så kvalm og helt i ørska etter målgang at jeg ikke fikk med meg hva tiden ble - sånn kan det altså også gå!!

Nå er resultatene klare og jeg persa med 1min og 9sek. Selv om jeg tror jeg må ha persa i skiftesonen så sier vi uansett: HURRA! ;-)

"Var det gøy da??" spurte en dude. "Ja - det var gøy!!" ;-)

13 kommentarer:

  1. Kul drakt og gratulerer med pers :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kul drakt ja ;-) Og takk - pers er pers ikke sant? Selv om jeg tror absolutt alle sekundene som til slutt summerte opp til ett minutt persing ble tatt i skiftesonen ;-) De 9 siste sek. av persen var på løpinga - så det jeg prøver å si er: jeg skryter ikke så veldig av denne persen altså, hahaha ;-)))

      Slett
  2. Helt enig med første taler:) gratulerer med ny drakt og kult å perse;)

    SvarSlett
  3. Ja, sånn går det, sponsa folk må liksom alltid perse... ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tulling ;-))) Ække sponsa - jeg bare fikk en drakt jeg, hehe!

      Slett
  4. Min drøm er å bli helsponsa av Fusion, Garmin og Specialized. Da hadde jeg faktisk aldri måttet bruke penger igjen, bortsett fra litt til mat, da, men der kommer vel din sponsor inn, tenker jeg. ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - og hva skal du med UB når du har en kone som baker kanelsnurrer til deg?? ;-)

      Slett
  5. Man kan jo som kjent leve kun på kanelboller! :-)

    SvarSlett
  6. Til å være kvalm etter målgang - så ser du SPREK ut!Og stilig drakt fra bakemesteren forresten!
    jeg har aldri deltatt på treningstri ved Bogstad - ser fint ut der oppe.
    Var en tur på Sognsvann i kveld - nydelig vann - blikkstille. Liker denne sommeren altså!

    SvarSlett
    Svar
    1. Silja: "Jeg må hjem - jeg spyr snart - jeg er så kvalm - spyr snart"
      Tim: "sett deg ned - hører du: sett deg ned!! SETT DEG NED litt da og ikke stress!!"
      jada jada - neida neida - okay da - jeg setter meg ned litt. Og tro det eller ei men det hjalp å sitte ned litt - kvalmen roa seg ;-)

      Kanskje det bare var varmen - eller kanskje det var det faktum at det var gått litt for mange timer siden jeg hadde spist som i kombinasjon med varmen og første hardøkt etter en uke med forkjølelse bare ble litt for mye.... og så ble jeg kvalm. Uansett så gikk det fort over da :-)

      Du må bli med på Bogstad en gang altså for det er knallbra trening! Moro er det også ;-)

      Slett
  7. Gratulerer med ny kul drakt OG pers. Du er tøff!

    Det finnes få ting som fascinerer like mye som triatlon. Jeg vet at jeg gjentar meg selv altså, men når jeg får rota meg til å lære meg å svømme skal jeg prøve.

    SvarSlett
  8. Helt klart uvant med trening i en slik varme ja..
    Mulig jeg blir med på treningstri en dag! :)

    SvarSlett