søndag 7. juli 2013

Fra Chamonix til Haugesund

Uka starta med en kanontur i fjellene i Chamonix til 2204 meters høyde og ble avsluttet med en løpeøkt langs Smedasundet i Haugesund. Snakk om kontraster.

Mandag: 19km fjelltur (4t30min, 1200høydemeter)
Tirsdag: 1700m svømming (50m utendørsbasseng i Chamonix)
Onsdag: 10km løping inkl. 2 runder på terskel på SRM
Torsdag: 13km rolig løping (i1)
Fredag: -
Lørdag: -
Søndag: 8,2km løping (45:27min)

Jeg greide så vidt å bikke 30km denne uka også men det var bare så vidt. Magen slo seg nemlig fullstendig vrang i går ettermiddag og spolerte helgens planlagte løpeøkter. Jeg mistenker matforgiftning av noe slag så siste døgnet har jeg altså tilbrakt mye tid på do..... – nøff said!
Jeg bare må tilbake til Chamo neste år altså!

Jeg måtte likevel bare prøve en liten løpeøkt i ettermiddag for det føles definitivt forsmedlig å ikke benyttet seg av muligheten til å trene når jeg først har tid og anledning – det er jo tross alt ferie og fri, og døgnet er åpent i alle ender! Og da må man jo bare gripe sjansen og trene! Jeg tipper mange av dere skjønner hva jeg mener....

Jeg var dog veldig klar over at det var seriøs risikabelt så jeg ville derfor helst ikke støte på kjentfolk – sånn i tilfelle jeg måtte finne meg en busk underveis. ”Jeg vil ikke gjenkjennes” sa jeg til Tim og dro på meg capsen til lillegutt. Jeg innså at det ikke var nok og fikk ærbødigst låne Tim sine solbriller som ytterligere kamuflasje. Jeg ble neppe usynlig av dette ekstrautstyret men jeg følte at jeg stengte verden ute og det gav faktisk en følelse av å være litt anonym og alene, tross alt. Så lot jeg det stå til og med en liten fartsøkning på slutten rakk jeg tilbake til hotellrommet i grevens pølsetid.....
Det går def. ikke på skinner i år men det driter jeg i ;-)
Så, da satser jeg (igjen!) på at det blir en bedre treningsuke neste uke!!


God treningsuke til deg!!

11 kommentarer:

  1. Bli frisk til i morgen...
    Og, jeg blir med til Chamonix til neste år. Ikke noe sjokk kanskje. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. FRISK :-D Magen tåler nok rulleski i morgen skal du se - mye verre å løpe enn å rulle når magen er vrang! vi ses til avtalt tid!

      Slett
  2. Jeg blir aldri lei av å se på bildene fra Chamo! herregud så vakkert!
    Du var med på folkefesten i Haugesund eller? Jeg satt hjemme og fulgte bekjente via LIVErapporten. Så utrolig spennende! Virker magisk å være med der. Neste år...ja da......trur eg!
    Men du; det er ikke bare løping du er sterk i skjønner jeg, 1700 m i basseng da mor! jeg har ALDRI svømt så langt, jeg. Jobber dog med saken. Var på Sognsvann i går, me ærlig talt, jeg synes vannet blir mer og mer møkkete for hver uke :( og jeg svømmer aldri uten å svelge et par dl.....
    Magen bra igjen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ikke vanskelig for meg å svømme 2000m - det går bare ikke så fort som jeg vil (i alle fall ikke pr tiden - noe som jo forøvrig er min egen feil siden jeg ikke har tatt et eneste svømmetak på 11mnd!). Nå noterer jeg i alle fall to økter og så håper jeg det blir flere ;-)

      Stemninga i Haugesund var helt utrolig!! Må oppleves enten fra sidelinja eller som deltaker. Du får melde deg på ASAP!

      Magen er bra igjen! JUHU ;-))))

      Slett
  3. Ja, dét må jeg si jeg óg; det er litt av en kontrast. Å løpe i fjellene og det å løpe i Haugesund. Klart, Haugesund kan vel nesten også kalles for "fjell". Hihi... ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haugesund er jo padde flatt.... i alle fall om du løper langs med vannet - som jeg jo selvsagt valgte å gjøre, hehe. Når jeg for en gang skyld hadde muligheten til å løpe flatt på asfalt så måtte jeg jo nesten bare gi det et forsøk - det går jo nesten 45sek raskere pr km når jeg jogger flatt på asfalt jo (versus jogging i kuperte nordmarka)! Det er jo helt sykt stor forskjell; kan jo faktisk spare MANGE minuttene på langturene mine om jeg bytter beite ;-)

      Slett
  4. Hi, hi, du byr virkelig på livets og løpingens opp- og nedsider! Sparer ikke på noe:-))))

    Mvh Janicke L.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er som kjent viktig å belyse alle sider ved en sak - eller? ;-))))

      Slett
  5. Jeg istemmer i at Chamonix ser helt utrolig ut! Det må være fantastisk å løpe/gå i de fjellene. :-)

    Returen til Norge hørtes derimot ikke like fantastisk ut. Krysser fingrene for at det går fort over. Jeg gleder meg til ferie, med tid til trening, familie og moro, og atpåtil litt avslapning. Håper du får det samme! :-)

    SvarSlett
  6. Det gikk "fort" over - ett døgn er i grunn fort sammenlignet med andre ting;-) Nå er det avslapning i god kombo med trening som gjelder!

    SvarSlett