søndag 2. juni 2013

Uke 22: Soveuka og løpeskjørt

Uke 22 ble ikke så veldig mye bedre enn uke 21 men da får jeg bare satse på at uke 23 blir fantastisk mye bedre!! Når jeg ser på ukesoversikten så skal det ikke mye til for å overgå dette ;-)
Mandag: -
Tirsdag: -
Onsdag: -
Torsdag: -
Fredag: 5km morgenjobb + 7,8km kveldsjogg
Lørdag: -
Søndag: 12,2km langkjøring (1t09min)

Noen ganger må man bare dra ut strømstøpselet og SOVE! Sove seg i form! Så det er hva jeg har gjort denne uka: sovet. Eller i alle fall prøvd å sove mest mulig. I dag våkna jeg kl.07, hvilket er ganske vanlig i helgene her i huset, og planen var å være ferdig trent til kl.09:30. Kroppen hadde tydeligvis helt andre planer enn hodet mitt for klokka 09:30 hører jeg en stemme fra stua som forsiktig roper "Silja..... nå er klokka halv ti altså.....". Jeg tror det var like greit at jeg sov et par timer ekstra i dag ;-)
Mammas "lille" søtnos ;-)
Jeg har lenge sikla på løpeskjørtene i løpeskjørtshoppen HER og i helga dro jeg endelig til å kjøpte et. Og alt nytt utstyr må som kjent testes med en gang. Jeg har prøvd mange løpeskjørt i div. butikker og ikke følt meg vel. Jeg har et skjørt (Gore) men det er ett nr. for stort. Og siden jeg (fortsatt!) ikke er sponsa så kan jeg si akkurat hva jeg vil: dette skjørtet satt som et skudd og innfridde 110%!! Jeg kan absolutt anbefale dette skjørtet. Løp og kjøp løpeskjørt ;-)

Nå påstår Tim at han vil ha ett..... han påstår han skal løpe Birken i skjørt i år.... ikke vet jeg men den som lever får se!! ;-)


17 kommentarer:

  1. Og jeg som har stått imot så lenge, og nå har du også fått deg sånn. Hmm, få vel prøve ett da. De er ofte så korte, men det der så jo ok ut. Hvor har du kjøpt det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nettopp: de er ofte så kort!! Og det liker jeg ikke! Derfor kjøpte jeg skjørtet fra Gore, fordi det hadde litt lengde, men det var altså et nr. for stort og dermed krølla shortsen seg helt opp i.... ja du skjønner; og det var ikke noe godt ;-) Dette er kjøpt på www.løpeskjørt.no - og jeg var så skeptisk etter å ha prøvd så mange jeg ikke var komfortabel i at jeg måtte prøve skjørtet før jeg kjøpte det ;-) Shortsen krøllet seg IKKE opp en cm under dagens løpetur og det satt som støpt; terningkast 7!

      Slett
  2. Flott skjørt! Synes det er artig med skjørt jeg, og har har kjøpt mitt andre i helgen! Det er et Asics, bilde kommer på bloggen etter hvert.

    SvarSlett
  3. Noen ganger har man godt av å sove litt ekstra, ja! Spesielt dagene etter en søknadsfrist hos NFR, say no more... :)

    Den modellen der er bare så stylish! Kjempefint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Reword: ikke bare dagen etter Astrid men hele uka etter NFR fristen må man sove ut ;-)

      Slett
  4. Høres fornuftig ut, Silja.
    Hihi, håper (og tipper) at Tim velger å løpe i skjørt da! LITT av et syn, kan jeg tenke meg! ;D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja.... er han virkelig heldig så skremmer han elgen også ;-)

      Slett
  5. Jeg elsker mine løpeskjørt. På sentrmsløpet hørte jeg en liten jene å rope etter meg# mamma se en jente løper også# og vi skal vel ikke diskriminere menn, de kan også løpe i løpeskjørt, så lykke til på Birken til Tim

    SvarSlett
  6. Du skal se du blir sponsa snart vet du :-). Du driver jo kjempebra PR for løpeskjørt.no nå. Til og med jeg kunne tenke meg løpeskjørt nå og den har sittet langt inne. Skikkelig stilig!
    Søvn er forresten aldri undervurdert :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Når et produkt er bra så fortjener det all den PR det kan få! ;-)

      Løpeskjørt er kult men jeg har altså prøvd mange uten å føle meg spesielt fornøyd og komfortabel.... dette skjørtet satt som spiker og var ikke til irritasjon mens jeg løp; perfekt! ;-)

      Og jeg er helt enig: søvn skal man ikke undervurdere!

      Slett
  7. 1) Ekstra søvn i perioder må man jammen unne seg!:)
    2) løpeskjørt; så kult - og de hadde så mye fint på den nettsiden! me like!
    3) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  8. Lekkert. Og hadde det ikke vært for at jeg nekter å tro at det finnes løpeskjørt der shortsen inni makter å holde gnagsårene borte fra mine (eh omfangsrike) lår - hadde jeg også kjøpt et.
    Skjønner hva du mener med sovinga - sånn har jeg det hver sommer
    våkner ikke til liv igjen før til høsten. For meg er det allergien og sola som er problemet. Gresset som klør.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel, etter å ha løpt med Gore skjørtet hvor shortsen krøp opp og var til stor irritasjon så forventet jeg at jeg kom til å måtte dra ned shortsen under dette skjørtet også, men, det måtte jeg altså ikke! Så jeg ble overrasket der.... så kanskje er det håp for deg også!

      Ja dette er virkelig en tøff tid for oss med pollenallergi; jeg er driiiiiiiit trøtt hele tiden - skulle ikke vært lov ;-)

      Slett
    2. Vi bare si at jeg er ingen småjente og begge løpekjørtene jeg har kjøpt hos løpekjørt.no sitter perfekt og låra har det helt fint etter en løpetur. Jeg foretrekker den lengste typen og de jeg har til nå har jeg blirr kjempeglad i.

      Slett
    3. Vi bare si at jeg er ingen småjente og begge løpekjørtene jeg har kjøpt hos løpekjørt.no sitter perfekt og låra har det helt fint etter en løpetur. Jeg foretrekker den lengste typen og de jeg har til nå har jeg blirr kjempeglad i.

      Slett
    4. Jeg har bare positivt å si om skjørtene jeg har kjøpt på løpeskjørt.no. Jeg har også de som er litt lengre for jeg liker de best. De korteste skjørtene fra løpeskjørt har jeg ikke testet så de vet jeg ikke hvordan er. Av korte skjørt har jeg Salamon - de funker men ingen er bedre enn de fra løpeskjørt ;-)

      Slett