torsdag 20. juni 2013

Sånn går nu dagan....

Dagene går ikke – de galopperer av gårde mens jeg henger etter som en rotten sardin uten tomatsaus!
I går skulle jeg løpe SRM men da jeg gikk fra jobb kl.17:30 så kjente jeg at 30min var litt kort tid for meg til å omstille meg til å skulle løpe. Hodet hang liksom ikke helt med... Så jeg ruslet heller litt rundt sammen med lillegutt og kikka på de som løp.... og de som svømte! For nå kryr det av folk i Sognsvann også – ikke bare rundt vannet.

”Når svømte jeg sist egentlig?” tenkte jeg. En kikk i treningsloggen avslørte at 30 Juli 2012 var sist gang jeg svømte. ”Kanskje på høy tid å ta seg et bad da kanskje??”. Ingen tvil om det!
Det svømmes!
Så i dag måtte jeg bare gripe muligheten og teste svømmeformen. La meg si det kort og brutalt: så dårlig som jeg svømte i dag.... jeg har ikke ord!! Det tok jo en hel evighet fra brygga og tilbake til stranda jo!! Amen og nøff said about den saken! Tror jeg melder meg på learn2swim” var en setning jeg tenkte mer enn en gang på min ferd i dag ;-)
Nye svømmebriller - satt som spiker!
Jeg har lenge slitt med å finne briller som sitter og som ikke slipper inn vann. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har greid å finne briller som sitter men jeg vet at jeg har et mikrohode... Dagens gladnyhet var i alle fall at de nye brillene mine sitter som spiker! Vanligvis må jeg stoppe minst ti ganger på en økt for å tømme vann fra brillene men i dag stoppet jeg ikke en eneste gang! Wow!! Nå håper jeg at det ikke bare var flaks!
Disse går dermed på dynga - funker ikke!

Nå som svømmesesongen er blåst i gang så er det vel bare å fortsette å øve da....! Vi ses i Sogsnvann ;-)

13 kommentarer:

  1. Du svømte nå mye fortere enn jeg gjør i basseng da, så sååå gæli var det ikke. For jeg velger tro at det ikke går fryktelig sakte med meg, men det kan jo slettes være at det er feil:-(
    Vel uansett, jeg skal svømme på lørdag, men må faktisk teste ut våtdrakta ikveld. Det er nemlig ikke sikkert at den passer, nesten to år siden sist...
    Hvilken type briller har du kjøpt? Mine aqua shpere kayenne er i og for seg gode, men jeg må jo snurpe de så godt fast og lage vakum, at jeg ser ikke ut etterpå! Har forøvrig hørt mye godt om Zoggs fusion air.

    SvarSlett
    Svar
    1. Drakta passer nok fortsatt skal du se!! Vel - brillene er speedo men jeg må ta rede på hva mer de heter for jeg vurdere å kjøpe opp et lite lager; du vet - når man finner noe som passer må man jo bare gardere seg! Jeg er ikke opptatt av merke men at brillene sitter og disse satt på mitt mikrohode. Skal du svømme på sognsvann lørdag???

      Slett
  2. Det festlige her er jo at Silja klager over sin svømming. Allikevel var hun 20 minutter raskere enn meg....Jaja, jeg er fornøyd med å være i vannet jeg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel - nå påsto du for det første at du svømte lengre enn meg (atpåtil opp på land flere ganer i følge GPS'n) og for det andre så pleier jeg å svømme ca 10min raskere enn deg på de første øktene og 5min raskere etterhvert. Så EGENTLIG så indikerer vel dette at det var forholdene i Sognsvann i går som var røffe ;-)

      Slett
  3. Testet svømmeformen i dag jeg også, riktignok i basseng, men nå som jeg vet at jeg fremdeles kan svømme får jeg prøve meg i Sognsvann neste uke...kanskje vi sees:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vurdere basseng - for det går så mye raskere uten den stive drakta.... føler at jeg kveles og ikke greier å bevege armene i drakta; sånn sett gir basseng mye bedre følelse av mestring! ;-)

      Slett
  4. Min kone sliter også med å finne briller fordi hun har et lite hode. Hvilke briller funket for deg?

    SvarSlett
    Svar
    1. Speedo Speedsocket het disse (http://www.herbertsports.co.uk/speedo-speed-socket-racing-goggles-adult-mirrored/p91)

      Kjøpte dem på G-max. Jeg kan ikke love noe men som jeg har skjønt så er det bare å kjøpe - teste - og en dag finner man match. Jeg har vært gjennom en del briller, for å si det slik, og disse satt godt (måtte det fortsette!!).

      Slett
  5. Jg sier som de andre over her; jeg er IKKE bekymret for svømminga di!
    Er sikker på at du er en RACER også her! Basta Bom! Over & Ut.
    Det er så fint på Sognsvann! liker godt å svømme der.
    Svømmebriller; ja det er jammen ikke lett. Jeg har x antall liggende hjemme. Og det går IKKE på merket, som du sier, men hva som passer ansiktet. IKKE lett å finne. Jeg har ennå ikke hatt briller som ALDRI dugger....
    Så langt er de beste jeg har svømt med, Bluseventy Hydra Vision, og har nettopp kjøpt meg de nye til Zoggs - Predator Reactor - nettopp fordi jeg trenger STORE briller til mitt ansikt :) ja ja..whatever Works!
    Håper vi sees på Sognsvann en dag da! Jammen på tide at jeg får truffet deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg blir gjerne med på svømmedate i Sognsvann! Pick a date - onsdag neste uke? Og så tar vi SRM etterpå?

      Slett
  6. Innser at jeg må ha et gigahoda, for jeg kjøper nye hvert år, når jeg dukker opp på Pirbadet (Tr.heim) og har glemt brillene hjemme. De passer alltid, uansett om det 90kr eller 400kr varianten. De blåe ringene man får rundt øynene og som ikke går bort før ferien er over, er vel bare en del av moroa?

    Jeg er enig med Janne, er overbevist om at du er en ræsersvømmer
    og ferdig med det.

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, herlig ;-) De blå ringene er obligatorisk ja. Jeg fant et par en gang som satt men da ble øynene sugd helt ut pga vakumet og det var ikke å anbefale..... men, nå har jeg i alle fall ett par som sitter og som fungerer så da skal jeg holde meg til disse!! De er tette og jeg øynene holder ikke på å gå ut av hodet underveis så da får det være bra ;-)

      Nei, jeg svømte ikke fort i går men på den annen side: hva kunne jeg forvente på første økta etter 11mnd pause? ;-)

      Slett
  7. Men det er vel ikke noe annen forklaring på svømmeferdighetene dine, enn at du ikke har trent akkurat den teknikken på så lang tid? ;)

    Så bra at du har funnet deg noen briller som passer perfekt til deg da!

    SvarSlett