fredag 7. juni 2013

Chamonix Mont-Blanc 10K

Upst.... plutselig kom jeg på at jeg er påmeldt 10Km terrengløp i Chamonix Mont Blanc i slutten av Juni. Om tre uker! Ojda. Det må vel sies å være definisjonen på ”julekvelden på kjærringa”: hvordan går det an ”å bare glemme” noe slikt liksom??

Saken er vel kort og godt at fokus er helt andre steder for tiden og dermed har dette løpet gått litt i glemmeboka for meg. Mai var en travel måned og så langt har Juni også gått i ekspressfart. Vel vel – jeg har tre uker på meg og litt bedre form må jeg vel greie å få på plass på tre uker; eller er det som å tro på julenissen??

Bildet er stjålet fra det store internettet
Det står svært lite om løpet på hjemmesiden, men Frode løp dette løpet i fjor så jeg snuste litt på bloggen hans etter løypeprofilen – for jeg så for meg at løypeprofilen kunne være litt morsom.... og det var den jo:
Lånt fra Frode sin blogg
Fra hva Frode skriver HER så må jeg i alle fall regne 10min påslag på 10Km tiden min – i alle fall  og helt sikkert mer! Det er helt greit det. De neste tre ukene må uansett brukes klokt.... så jeg får vel bare legge meg i sela og klekke ut en treningsplan! Og jeg som ikke evner å løpe fort i motbakke; hvordan skal dette gå???

Jeg ser allerede nå at jeg gleder meg mest til jeg skal cruise ned fra den siste toppen ;-)


9 kommentarer:

  1. Så kuuuult!
    - Bonne chance! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det blir nok gøy selv om det blir hardt og neppe kommer til å gå så fort! Tiden er jo som kjent ikke viktig!

      Slett
  2. En fin fin 10km. Gled deg! 23-km-løpet kommer som "julekvelden på gubben uten kjerring men som får mange gjester" på meg. Ughh.. Blir laaaangt.

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - da er vi altså i samme båt Frode ;-) Jeg tror det blir en flott tur uansett og de har helt sikkert masse god sjokolade der som gjør turen vel verd for min del.

      Slett
  3. Så gøy! Alltid stas når løpeturen kan kombineres med noe attåt, både reise og sikkert en super naturopplevelse?
    Du som stadig tar noen toppturer i ærområdet er vel klar for denne? Selv synes jeg nedover er adskillig vanskeligere enn oppover ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda - så jeg får bare prioritere en topptur i uka fremover men "problemet" er vel mer at jeg aldri har prøvd å løpe fort i motbakke.... hvordan gjør man det liksom uten å dø? Vel, vel, det blir uansett ingen topptid så det handler vel mest om å finne rytmen på vei opp. Og nedover: det er jo bare å la bena flyte det - barneskirenn ;-)

      Slett
  4. Vi løp da en real "topptur" i går... Tipper det gjorde susen. Hvis ikke får du bare tenke på hvor godt det blir med øl når du kommer i mål. Høres ut som en kjempefin tur, uansett.

    Og etter mandag kommer du til å bli utrolig sterk i armene også, det får du sikkert bruk for. :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, jeg løper jo i grunn mange økter som starter med 3-5km motbakke - og nedover er jo bare en lek. Jeg har bare aldri løpt fort oppover så jeg aner liksom ikke helt hvordan jeg skal angripe biffen.... men samma det: gøy blir det ;-) Og om jeg får litt armstyrke på toppen så hjelper helt sikkert det i oppbakkene haha

      Slett
  5. Wow! ser jo fantastisk ut. Du er så flink til å finne løp langt utenfor landegrensa, du! LYKKE TIL og GOD TUR!

    SvarSlett