lørdag 4. mai 2013

Jeg velger meg mine kamper....


”Tiden strekker ikke til” har jeg hørt folk si. Det er bare tull skal jeg si dere! Det er ikke tiden som ikke strekker til, det er JEG som ikke strekker til!

”Den største kampen er kampen mot dørstokken”. Å neida. Den største kampen er slettes ikke kampen mot dørstokken. Den største kampen er nemlig kampen om HVEM som skal få delta på konkurranser og hvem som skal stå på sidelinja og passe barn (og/eller jobbe) etc. ;-)


Så hva med å innføre loddtrekning?
Sikkert ikke dumt det!

Fornebuløpet

Silja & Kirsten klar for 5km i Fornebuløpet!

Så langt i Mai er i så fall stillingen i heimen 1-1:
1. Mai: SRM (Silja)
4. Mai: Råskinnet (Tim)

Jeg har satt opp en midlertidig ønskeliste for løp i Mai:
6. Mai: Salomon Trail Tour Løp nr. 1
8. Mai: SRM
13. Mai: Salomon Trail Tour Løp nr. 2
15. Mai: SRM
21. Mai: Ryeløpet
22. Mai: SRM
23. Mai: BDO-mila (?)
25. Mai: Grefsenkollen opp (vil jeg egentlig løpe motbakke??)
27. Mai: Salomon Trail Tour Løp nr. 3
29. Mai: Fornebuløpet

Poenget med å sette opp en slik ønskeliste er mer for å lage en oversikt over alternativene. For nå er det nemlig barnebursdager, dugnader, helligdager, møter og fanden hans oldemor annen hver og hver sin ettermiddag/kveld i hele mai; så logistikkhelvete har allerede slått ut i full blomst.... og jeg skulle jo jobba litt innimellom her også....
SRM: Sognsvann Rundt Medsols
Og første pri er selvsagt alltid SRM. Det passer nemlig så bra å legge ukas terskeløkt til Sognsvann og SRM på onsdager. Så deltakelse på SRM tilskrives dermed treningskontoen og ikke konkurransekontoen; men det er for detaljer å regne, for deltakelse, om det er trening eller konkurranse, krever uansett alltid at den andre parten passer barn, går på dugnad.... osv osv!

Så, det gjelder å velge seg sine kamper og i så henseende så er vel Ryeløpet og Fornebuløpet de to løpene jeg har mest lyst til å delta på i Mai..... tror jeg, hehe :-)

Jeg sier bare: game on!!

Hvilke kamper velger så du i Mai? ;-)


14 kommentarer:

  1. Håper du får innfridd ønskene på lista di :)
    Jeg har flere av de samme ønskene, både Fornebuløpet, SRM og kanskje Grefsenkollen Opp. Har aldri prøvd meg på et motbakkeløp før. Fikk plutselig lyst å prøve, selvom jeg vet at det kan bli tøft. Krever jo en helt annen disponering av krefter i løpet.

    Jeg digger april og mai - nettopp fordi det er så mange fine arrangementer og løp da. Så blir det helt stille i juni og juli. Men HELDIGVIS har vi SRM og noen virkelige ildsjeler som står på. De aner ikke hvor bra jobb de gjør!

    SvarSlett
    Svar
    1. Juni har noen løp. Juli er derimot mindre aktivitet, men, du kan jo slenge deg med på øykarusellen for eksempel! Og så er det jo Maridalen motbakkecup. Både øykarusellen og Maridal-cupen har, ikke overraskende, sitt utspring fra SRM arrangørene.... ;-)

      Jo, jeg tror alle som har vært innom arrangementskomiteen i SRM vet hvor bra jobb de (vi) gjør, men, jeg tror ikke alle som løper har peiling på hvor mye jobb det faktisk innebærer å arrangere hver onsdag i 6 mnd!! ;-)

      Lykke til med mailøpene dine!!

      Slett
  2. Når ungene blir store og det meste av dugnader samt foreldremøter osv er over, er det bare kroppen som er hindringen! Stå på, håper du får deltatt på i hvert fall noen av disse løpene

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, utrolig bra poeng! kroppen murrer allerde så gutten får se til å vokse seg stor -fort ;-)

      Slett
  3. Det blir Holmenkollstafetten, Grefsenkollen opp og Fornebuløpet. I tillegg til noen SRMs og noen Trail Tours, kanskje?

    SvarSlett
    Svar
    1. Good plan! Skal se du tar hele lista mi og spier'n til frokost! ;-)

      Slett
  4. Å velge sine kamper...kjenner meg sånn igjen!
    Min samboer elsker å trene, jeg elsker å trene. Vi har 2 barn som driver med EN aktivitet hver. Vi har INGEN familie i nærheten som kan hjelpe oss i hverdagen. Så ja, det blir ofte en "kamp" om hvem som skal få lov til hva og NÅR.
    Det fine for oss, er at barna våre nå har blitt såpass store at de fint kan være hjemme 1 time alene mens vi andre trener. Ellers kjører vi de til/fra trening 4 ganger i uka, pluss kamper i helgene. Så beinhard prioritering må til. I mai ble det bare med Råskinnet for min del (dersom jeg ikke husker feil her og nå), men i juni blir det Rena Tri og Østfold Tri. Har alsdri hørt om Fornebuløpet, mulig jeg googler dette:)
    Gikk det greit med din bedre halvdel i går??

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er ikke så enkelt.... vi vil som kjent veldig mye. Og det er ikke noe galt i å ville mye altså. Jeg tenker bare at vi ikke kan forvente å få til alt vi vil -til en hver tid liksom. Og at vi ikke må gå i veggen om vi ikke fikser alt, alltid, om du skjønner hva jeg mener ;-) Jeg må i alle fall tenke slik: at jeg må være fornøyd med det jeg får til og at det er bedre å ville mer enn man får tid til enn å ikke ville noen ting!

      Slett
  5. Her i huset kjemper vi ikke så mye om konkurransetid, men det går mye tid og krefter på å få kava til seg "nok" treningstid. Vi må nemlig dele. Nå har heldigvis min kjære vært ute med skade etter en sykkelvelt med en påfølgende tur på legevakta for to uker siden, så jeg har hatt to luksuriøse uker. Nå er han frisk og klar og jeg må dele igjen. Hvis jeg ikke saboterer sykkelen hans, da.

    Ingen planlagte løp på meg i mai foreløpig, men jeg skal komme meg på offensiven og melde meg på noen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjent problemstilling ;-) Treningstiden må jo fordeles hele året men da er man tross alt og som regel liiiitt mer fleksibel.... et løp starter som kjent når skuddet går og er dermed mindre fleksibelt sånn rent logistikkmessig. Nuvel, det er uansett luksusproblemer, så det er aldri noen sure miner om vi ikke får det til!! Bare så det ikke er noen tvil om det ;-)

      Slett
  6. Med 100 prosent eneansvar (24/7, 365 døgn i året ..) for en liten, så står kampen for min del om de få barnevakttimene som er å få. Men så er gleden desto større når man faktisk får til å delta på noe, da. Beste lille pusterom som er å få, å delta i løp (og å løpe ellers og). Ønsker meg Skaubygdaløpet (21,1K), det er det morsomste og hyggeligste løpet som er - et ordentlig terrengløp. Fornebuløpet høres heller ikke så dumt ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis jeg hadde hatt aleneansvaret for prompus så hadde ikke jeg greid å trene en meter.... der er jeg overbevist om! Så all honør til deg som får det til. Respekt! Jeg har mer enn en gang sett for meg den situasjonen oppe i hodet mitt, aleneansvar, og tro meg: jeg liker ikke det jeg ser - for jeg hadde definitivt ikke greid det!

      Skaubygdaløpet har jeg enda ikke løpt! Jeg snuser på det løpet hvert år men så blir det aldri... kanskje jeg må snuse på det i år også? ;-)

      Slett
  7. Fint bilde! :-)
    Herreguuuud som jeg savner å løpe nå som det er vår og grønt og alt som er fint ... Men det blir gøy å halte HK-stafett da! Selv om det ikke blir vakkert.

    SvarSlett
  8. Ingen. Hosten er tilbake og mai iår ser foreløpig til å bli like ille som mai ifjor, men kommer jeg meg på beina igjen til Iformløpet 1.juni skal jeg være fornøyd. Imellomtiden får jeg prøve å psyke meg opp til en bronkiesjekk.
    (arghh, og veldig tvilsomt -)

    SvarSlett