fredag 17. mai 2013

Hurra for langtur på 17. Mai i år også!


Tim skal løpe Birken. Tim trenger derfor å øve på å løpe i terreng for Tim er ingen terrengløper. Dessuten trenger han å ”koble ut hodet” litt. Da er løping i terreng bra, for terreng er ”bortebane” og bortebane er bra når hodet trenger å kobles fra. Dessuten er terrengløping balsam for kropp og sjel – amen!
Ren og pen før start.
Jeg skal ikke løpe Birken (tror jeg....) men jeg trenger å løpe langturer. Siste lange langtur var for seks (6!!!) uker siden. Huff og huff! Så det var på tide med litt lengde igjen i dag. Mitt langturtempo er et godt stykke unna Tim sitt langturtempo..... men når vi løper i terreng så er det faktisk jeg som ligger foran og drar (tro det eller ei!). Så langturer i terrenget kan vi fint løpe sammen!
Sliten.no
Skitten.no
Så i dag feira vi 17. Mai i skauen iført 2xu bunaden – og da snakker vi hard core terrengtur: myrer, gjørme, røtter, kvist i øye, stokk i låret, tryn i bekken, bakker opp og smale steinete stier ned, GLATT, vått, knall og fall.... akkurat sånn en skogstur skal være!
Hvilken glede ;-)
Og etterpå - etterpå var jeg grådig sliten. Jeg var vel grådig sliten den siste halvtimen men jeg hadde med nødproviant. Å løpe i terreng er noe helt annet enn å dunke kilometer etter kilometer på asfalt. Det er mye mer krevende å løpe i terreng - men man blir sterk av det!!

Dagens fakta: 2t i skauen med puls i sone 1.

Og da må man ha vett til å fylle på med mat etterpå!!


Uansett hvilken bunad du er iført i dag: God 17. Mai videre!! :-)


7 kommentarer:

  1. Herlig måte å feire 17 på....ser ut som om du koser deg Tøffe bilder.

    SvarSlett
  2. Høres helt fantastisk herlig, og slitsomt (men på en god måte), ut å tilbringe dagen ute i terrenget. Tipper det var lite folksomt der i går? ;)
    Litt moro det vel, å føle at du er bedre enn Tim i terrengløping? Jeg syns ihvertfall "alltid" det, hvis det er noe jeg kan være bedre i enn andre (menn). Siden det som regel er dem (mennene) som er bedre enn oss kvinner.. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi møtte ikke veldig mange i skogen i går nei ;-) Jeg liker ikke å være overlegen Tim - for jeg foretrekker, og jeg har helt klart mye mer igjen for, en god fight fremfor utklassing. Så den dagen vi kniver side om side i en kort distanse i terrenget, og jeg vinner, ja da vil jeg juble litt, hehe ;-) Han er jo overlegen meg i såååå mye annet at de får tingene jeg er bedre må jeg jo nesten få lov til å glede meg litt over innimellom... ;-)

      Slett
  3. Herleg!

    Ja eg feira 17.mai også med bakkeløp i skogen, det var heilt herleg.
    To timar i terreng er ganske mykje, som du seier: det er litt hard core.
    Samtidig synst eg at restitusjonen går fortare etter løping i terrenget, og hodet er både sliten og oppkvikka samtidig etterpå.

    2XU-bunaden er fin den :D

    SvarSlett
  4. Ha ha! en slik 17.mai feiring kunne jeg ha tenkt meg faktisk!
    Og den 2XU bunaden er jo flott! :)
    Terrengløp ER tøft - og 2 timer er bare impressive. Jeg har jo prøvd de siste dagene å holde meg lenge i sone 1....gosh så vanskelig! men men..en treningssak. merket at det var en helt annen type trening for meg. Svetten RANT! og du da med 2 timer i sone 1: knallbra! :)

    SvarSlett
  5. Svett og flott frøken! Fin og motiverende bloggside.

    Hilsen Vidar.

    SvarSlett