fredag 31. mai 2013

Fredagskos!

Fredagskos: jogga til jobben i morgensol - jogga med min kjære i motbakke og på sti etter jobb i ettermiddagssol - trente teknikk på rulleski og skravla MASSE med Adelheid i kveldssola - fikk servert favorittretten min til kvelds ;-)

Superrask, smakfull og enkel middag - du trenger:
fullkornspasta
små tomater
chorizo pølser
avokado
pinjekjerner
pesto

Mens du koker pasta steker du pølsene. Når pastaen er ferdig blander du i pølse og avokado.

Dernest tar du så mye/lite pesto, tomat og pinjekjerner du bare ønsker og blander på tallerknen. Og som bildet avslører så var jeg litt grådig på pinjekjernene i dag.... nam!! Schmaker godt ;-)


GOD HELG!!

16 kommentarer:

  1. takk for at du heia da jeg løp bomveistest for team kollen på torsdag! det hjalp;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig ;-) Og så bra at det hjalp; det pleier jo å hjelpe med litt tilrop! Og det så unektelig veldig moro ut - dog - hardt! Hvor langt opp løp dere egentlig?

      Slett
    2. Veldig hardt! Men deilig! Vi løp ca 3 km innover til de værste svingene er over og flata begynner. Rundt 16-18 min tok det for jentene

      Slett
    3. Tøft!!! Og sprekt!

      Når jeg løper hjemmefra (gjennom skogen) er det nøyaktig 1,2km opp til bautaen på Midtstua - så jeg kan få ca 4,5-5km kontinuerlig i motbakke de gangene jeg løper langtur hjemmefra. Det er en god start på langturene. Jeg har derimot aldri løpt fort i motbakke (jeg er for pinglete, hehe) men jeg ble veldig inspirert til å prøve da jeg så dere komme i fint driv oppover.... ja, jeg tror jeg må prøve en dag ;-)

      Slett
  2. I lik genser som meg, ser jeg! :)
    Har du rulleski du, ja? Hatt det lenge? Jeg har vurdert det, men jeg er litt (ganske) usikker på hvordan jeg gjør ved "bremsing", har du noen gode tips du kunne skrevet om en gang kanskje?

    Ha en fin helg, Silja! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel... hva skal jeg si... jeg tror det beste er om du søker på youtube og finner noen demoer der i forhold til bremsing. Det er liksom bare "å ploge" som på vanlig ski og med trege hjul som begrenser farten så er det ikke så vanskelig altså. Du fikser det fint! Så vil du kjøpe rulleski så er det bare å gjøre det. jeg har ikke skøyteski altså.... så de vet jeg ikke så mye om ;-)

      Slett
  3. Trippeløkt!! For en herlig fredag! Selv hadde jeg en uhyre rolig tur på 75 min i går og 8-7-6-5-4-3 i motbakke i dag. Vi kommer nok i form til slutt. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra!! :-) jeg har trent mindre denne uka enn sist uke.... men jeg jogga om ikke annet de to gangene på fredag og håper å løpe en tur igjen i kveld. Og skiøkta var bare kos altså, den teller ikke som annet enn teknikktrening! SÅ jeg skal ikke skryte på meg trippeløkt sånn egentlig -hehe.

      Slett
  4. Takk for kosekveldsturen. Rakk akkurat hjem før regnet startet. Perfekt! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var god timeing ;-) Gleder meg til mer skitrening -stakemusklene mine er et stykke unna Bjørgen-style så.... vi får bare henge i stroppen ;-)

      Slett
    2. Gi det et par måneder så kan Bjørgis bare gå å legge seg... :-D

      Slett
  5. Så godt det så ut! Har aldri tenkt på denne kombinasjonen, men alle ingrediensene er jo knallgode hver for seg, så blandingen må jo bare være himmelsk:)

    SvarSlett
  6. Det så utrolig godt ut! Det skal jeg lage til middag en dag snart :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Pølsene er jo ikke akkurat magre - for å si det sånn - så en sunnere variant er jo å bytte ut pølsene med laks (det gjorde vi i dag) eller bruke kylling. Da lager jeg laksen i ovnen med pesto og har ruccola på toppen etterpå; schmaker godt det også ;-)

      Slett
  7. Perfekt fredag!
    Og du; i går så jeg deg og Tim på TV. Herlighet......satt med tårer i øynene...er så lett å la seg rive med av en slik prestasjon. Gøy å se altså! Hils Tim! :) Respekt for den jobben!

    SvarSlett