lørdag 13. april 2013

Rotterdam -dagen før dagen!

På plass i Rotterdam!

Nå ligger jeg på senga og restituerer meg i form. Burde tatt en liten løpetur men jeg tror ikke 20-30min joggings i kveld kommer til å gjøre så mye fra eller til på resultatet i morgen. Da har jeg mer tro på en sjokolade altså.... så derfor har jeg selvsagt allerede spist en sjokolade ;-)
Her ligger jeg og restituerer meg i form i mine nye tights;-)

Før vi dro leste jeg at Helene skulle teste kompresjonstights fra CW-X.

Jeg var veldig spent på hennes erfaringer og gledet meg så masse at jeg rett og slett bare ikke greide å vente: jeg kjøpte like godt en CW-X på Expo'n i dag; for det er tross alt en hel neve sedler billigere å kjøpe slikt tøy når man er i utlandet! Det er jo ingen hemmelighet å si det.

Hjemme er det vel i hovedsak 2XU, Zoot og Skinns som har slått seg opp i markedet med kompresjonstøy mens når det kommer til kompresjonsokker og leggings er det flere merker som selger i det norske markedet: eks. CEP, Salomon, Orca og Compressport. Smaken er som baken så spør du meg (som ikke er sponsa!) så kan jeg tillate meg å si at jeg synes det er bra å ha flere merker å velge i.

CW-X tights fås i tre ulike lengder: kort, 3/4 lang og lang. De har to modeller: en for støtte rundt knærne og en for ståtte av hamstring; jeg kjøpte den med støtte for knærne.

Førsteinntrykket mitt av CW-X er at stoffet er merkbart tykkere enn feks. 2XU. Jeg ser derfor for meg at de kan bli varme; i såfall kan de passe perfekt for tidlig vår og høst.
Kule spør du meg!
CW-X er høy i livet. Jentemodellene til 2XU er feks. veldig lave i livet og ikke alle jenter liker det; noe jeg godt kan forstå! Tightsen til CW-X fremhever at dette høye livet er ment å gi støtte og stabilitet i nedre del av rygg og mage; kjernemuskulaturen. Jeg opplever dette som ren "hold-in" effekt uten at det er noe negativt ved det, slettes ikke! Igjen: vi snakker smak og behag!

Det sies at man ikke skal ha undertøy under kompresjonstøy (for maksimal effekt og for at ikke trusekantene skal hindre blodsirkulasjonen) og jeg vet at mange (menn) løper kommado. Jeg personlig føler meg ikke komfortabel uten truse under 2XU. Så hvis kommando er et poeng for noen når de vurdere hvilke kompresjonstights de skal kjøpe så kan jeg påstå at CW-X (pga tykkelsen, passformen og den innsydde trusekilen) fordrer kommandoløping i mye større grad enn feks. 2XU. I alle fall i min verden! 
Regnbue
Jeg skulle jo selvsagt ha testet hvordan disse tightsene er å løpe med men det ble altså ikke noen joggetur med dem i dag som planlagt. Så løpsrapport får jeg komme med senere. For i morgen løper jeg ikke med langtights med mindre det snør. I morgen blir det full guffe iført kortbukser og singlet; ønsk meg lykke til ;-)

Fortsatt god helg; og tren bra!

15 kommentarer:

  1. Lykke til i sommerlige antrekk! Håper du får en fin opplevelse:-)

    SvarSlett
  2. Wohoo, lykke, lykke til, fly like an eagle!

    Sikler på de tightsene jeg også, superkule!

    Gleder meg til løpsrapport :)

    SvarSlett
  3. Kule tights.
    Bra med litt mer farger enn bare svart som de fleste har.
    Skjønner ikke at norske sportsforretninger som XXL, GMAX, G-Sport etc. kan ha et større utvalg enn å bare ta inn de samme tingene, dvs stort sett bare 2XU - til skyhøye priser selvsagt. Jeg hater monopol-lignende tendenser. Ja til mer marked og valgfrihet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja til valgfrihet! Når det er sagt så må jeg også legge til at jeg tildels også kan forstå at det ikke er et større utvalg i Norge pr i dag. Butikkene er avhengig av å selge og tar dermed inn de produktene som de vet selger. Vi nordmenn er noen "diltehøner" og kjøper i hovedsak det som naboen kjøper; vi er opptatt av kvalitet, vi er merkebevisste, at det skal være kult og hipt, vi har aldri likt å skille oss for mye ut fra den gemene hop etc etc. På den måten vil vi som forbrukere være med på å definere samt begrense hva butikkene tar inn. Norge er et lite land og idrettsnorge er enda mindre og det påvirker valgfriheten vår. Det også tildels store regionale forskjeller på enkelte ting....

      Nuvel, jeg vil også ha flere valgmuligheter og kanskje vil butikkenes snevre utvalg bare gjøre at netthandelen fortsetter å øke??

      Slett
    2. Norge er et lite land ja, men en stor vinteridrettsnasjon. Vi er vel langrennssportens mekka. Det skulle jo vært mulighetens land for alle som vil selge vintersportsprodukter.
      Men nei - likevel har man stort sett bare 2 valg hvis man er ute etter f.eks. en langrennsjakke. Enten SWIX eller Bjørn Dæhlie. Stort sett bare 1 modell fra hvert merke. Og enten fargene rødt eller blått. Stort sett.
      Ja, nordmenn er en stor saueflokk og dilter etter hverandre.

      Men noen av oss liker å skille oss ut og kjøpe noe som ikke alle andre har. Jeg trodde f.eks. at damene var veldig redde for å komme i den samme kjolen på julebordene. Og de kan iallfall ikke ha på den samme kjolen neste gang. Dette tyder jo på at en god del er opptatt av noe som er mer unikt :)

      XXL og GMAX gir inntrykk av et "uendelig stort utvalg". Men går du inn i de butikkene så har man ikke så mye å velge mellom likevel, iallfall ikke på langrenssbekledning.

      Det komiske var at de pakket bort det meste av langrennsklærne FØR påsken når mange drar til fjells for å gå på ski. Så de ikke på kalenderen, eller er de ikke så veldig opptatt av markedet?
      Jeg tror at markedet for sportsutstyr og -klær er langt større enn det de store sportsforretningene tror.

      Slett
    3. Jeg forstår hva du sier og jeg er ikke uenig! Men så skal det jo legges til at jeg er en av de som gjerne vil ha noe unikt og skille meg ut.... dog, det er ikke det viktigste for meg, sånn totalt sett! Jeg løser dette problemet uansett ved å kjøpe ting i utlandet men jeg synes selvsagt at det er tullete å måtte belage seg på å kjøpe ting utenlands fordi utvalget i Norske kjeder er for dårlig.... alle kan jo ikke reise til utlandet og det skal egentlig ikke være nødvendig heller! MEN, igjen, så får vi som forbrukere bare benytte oss av de mulighetene vi har inntil utvalget evt. blir større en gang i fremtiden.... vet ikke om jeg helt tror det skjer men ;-) Jeg handler vel mindre og mindre på G-max og G-sport, og XXL går jeg vel aldri innom lengre....

      Slett
  4. Lekre - og sååå enig i klagen mot kompresjonsmonopolet. Hjelper ikke at 2xu bare har den ene fargen heller. Eneste forskjellen på folk blir jo da at noen løper i vinterversjonen uten grå felt. Blæh. Sa jeg at de var lekre? Det med at man skal være truseløs under kompresjonsbukse visste jeg ikke, men no way, ihvertfall ikke i 2xu. Sa jeg lekker bukse?
    Lykke til med løpe sa jeg ihvertfall ikke.
    Sier det nå: Lykke til!

    SvarSlett
  5. Lykke til!!
    CW-X er selvsagt de kuleste komptightsene! Jeg kjøpte mine for 2,5 år siden, og etterpå har jeg som kjent knapt løpt en meter ... Men det er jo ikke tightsen sin skyld! ;-)
    For øvrig har jeg sagt flere ganger at jeg tror jeg kunne tjent meg rik på å begynne å selge CW-X i Norge. Når jeg leser her så ser det ut til at jeg har rett i det!

    Men nå må du løpe! Vi hjemme venter i spenning på løpsrapport! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, jeg vet ;-)))) Jeg gleder meg til å teste hvordan de føles å løpe med; de skal jo helst føles fleksible og smidige så man ikke føler at bevegelsen hemmes. Det er vel det jeg mest søker å få bekreftet at de gjør!

      Nå må jeg på snart sæle på ja..... bør vel være i starfeltet 45min før start om jeg skal få en like bra plassering som i fjor....vi bor på start/mål i år så jeg venter i det lengste med å gå ut for det er grått og regner! Brrr!!!

      Slett
  6. Snasne tights! (c: Lykke, lykke til i dag!

    SvarSlett
  7. Antagelig litt for seint å ønske deg lykke til nå, så da får jeg heller bare si at jeg håper det gikk bra! :)
    Hmm, kanskje dette er en tights jeg også burde teste. Det virker iallefall som en veldig ålreit bukse, særlig med det høye livet. Let us know når du har brukt den noen ganger ;)

    SvarSlett
  8. Sent å ønske lykke til - men håper hele turen har stått til forventningene.
    Stilige tights! har blitt "avhengig" av kompresjonsklær. Føler iallefall at det funker så snart man kommer over 10 km i lengde. Les; mindre støl, færre vondter.
    Spent på løpsrapport altså! :)

    SvarSlett
  9. Litt seint å ønske lykke til i dag, men håper du fikk en god opplevelse! Ser frem til å lese :)

    SvarSlett
  10. Hei
    jeg ser at bølgene går høyt når det gjelder kompresjons-monopol. Helt enig at 2xu har dominert det norske marked med stor hjelp fra godt betalte idrettsutøvere. Jeg begynte selv jakten på noe nytt å fant heldigvis cw-x. Jeg har gått til innkjøp av cw-x Stabilyx fra push-it.no og er kjempefornøyd. Rask levering og fri frakt

    SvarSlett