tirsdag 23. april 2013

I believe I can fly ;-)

I dag sendte jeg over noen løpetips til Janne; fordi hun fortjener det! ;-) Neida, ikke bare derfor men fordi hun skal bli en racer på løping og trenger et lite kick bak.

Jeg ble så gira av alle skribleriene mine om løping at jeg bare måtte..... og jeg unskyldte meg med at jeg bare måtte teste sykkelbena fra i går.... og den nye tightsen.... og de "ny" skoene som jeg kjøpte da jeg lå dausjuk i februar. Mye som bare måtte testes... i dag! Alt for "å slippe" å vaske badet (som jeg ikke "rakk" å vakse i helga). Jeg er en løper - ikke husmor ;-)
Skoene funka selv om de ikke var like raske som meg i dag da ;-)
"Jeg skal løpe fort" sa jeg "en tempoøkt". Og så bare fløy jeg avsted i et tempo som var litt for høyt til å være tempoøkt (er det mulig å løpe for fort når man løper tempo?) Æhhh, drit i det da! Det var gøy å suse avsted, fort eller for fort, spiller ingen rolle, samma det vel: gøy er gøy. "Ha det vinden. Æddabædda. Jeg flyr raskere enn deg". Og i dag holdt magen selv om jeg kjente litt etterpå (sikkert bare fordi jeg er så dårlig trent for tiden!).

Og det var deilig -45min pur lykke- jeg kan virkelig fly :-)

I am flying!
Det er vår! Punktum! VÅR!

18 kommentarer:

  1. Herlig! :D

    Og lekre sko da....

    SvarSlett
    Svar
    1. Skoene er fine men så langt har jeg fått historisk støle legger i etterkant begge gangene jeg har løpt med dem.... finner jeg ikke noen løsning på den floka på neste økt så kan det hende de selges billig videre ;-)

      Slett
  2. Ha ha ha!! ja gjett om jeg fortjener det:) Men du; jeg gleder meg veldig til å gå igang med programmet! Og rapport kommer selvsagt både i forkant, underveis og i etterkant.
    Ellers ser det ut til at det er maaaange treningsbloggere som ikke har det fantastiske husmorgenet. Leser overalt at trening først, deretter vasking. He he...mine vinduer har f.eks ikke blitt vasket på 1 år, det er MYE støv i krokene her, og jeg er heldig som ikke får helt "freeekings" av dette. Nei, husmor kommer jeg ALDRI til å bli! High Five for den!** Hvor hadde du den såkalte tempoøkta di forresten? i skogen? og du; hvordan ser det ut på sognsvann nå? ref Råskinnet 4.mai, tviler sterkt på om det blir et gjørmeløp..men heller ispigging??!

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, det er som kjent viktig å prioritere de viktigste tingene først; trening, søvn, mat, kjærleik....osv. Og så får vi vaske vinduer en dag det regner! Amen ;-)

      Råskinnet går vel i alle kriker og kroker i området rundt Sognsvann så da vil jeg si at det nok er bløtt! Og du må sikkert belage deg på å støte på noe snø i marka.... isen har heller ikke gått for å si det slik.

      Tempoøkta løp jeg på asfalt. Løp hjemmefra og ned til Frognerparken (5km, netto nedoverbakke). Løp altså 5km først med fart (hvorav den første km gikk litt tregere enn de andre; for å få litt følelse med dagsformen) og rett over i lett jogga i 3,5km som avslutning. Effektiv og hensiktsmessig økt - som skreddersydd for husmødre som nekter å vaske, hehe ;-)

      Slett
  3. aner jeg en litt våryr silja med masse energi? heiaheiaheia! håper vårbasillen snart biter seg godt fast i baken min også :)
    :frk

    SvarSlett
  4. Høres ut som du fikk en bra økt ja!
    Hm, sikkert mye annet også som kan skreddersys til husmødre som nekter å vaske..ha ha! marked for alt vettu! noen visjonære, innovative sjeler der ute?

    SvarSlett
  5. Imponerende! 45min i en fart som du sier er "fortere enn en tempoøkt" :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel, altså: jeg løp 5km med tempo og 3,5km rolig nedjogg så det var bare 23 av de 45min som gikk fort altså! ;-)

      Slett
  6. Å, så deilig med en sånn tur. Det fortjente du. Og hurra for husmoropprøret.

    SvarSlett
  7. Fantastisk Silja. Slike innlegg gir meg håp!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Poenget er vel bare å gi kroppen nok hvile og litt ekstra hvile når den trenger litt ekstra! Ikke så lett alltid, men: det er det som funker ;-)

      Slett
  8. Ååå så herlig, hurra for tempoøkt og god form!
    "Jeg er en løper - ingen husmor" dette kunne eg gjerne hatt på eit T-skjorte. Eller enda bedre - på inngangsdøra, sånn for å minne besøkene mine om det (som om dei ikkje visste det, hehe).
    Riktig prioritering, spør du meg.

    Kos deg med godformen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du: det var en helt super ide! Jeg tror du kunne tatt patent på den og solgt hopetall med slike dørskilt!!! ;-) jeg tar opp en bestilling med en gang!

      Det er moro å løpe tempo og det er ekstra moro når dagsformen er bra! Det viser seg også at det lønner seg å lytte til kroppen, parkere joggeskoene på hylla et par dager, for så å nyte overskuddet. :-)

      Slett
  9. Shit! Jeg forsov meg til et av ukas treningshøydepunkt! SRM gikk fløyten fordi jeg ikke våknet fra powernap'n før kl. 17:55. Sure greier. Heldigvis er det SRM hver eneste uke :)
    Jeg tar høyde for at SRM også går 1. mai neste onsdag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. huffda, slikt skjer ;-) Det blir selvsagt løp 1. Mai ja!

      Slett
  10. Flott utsagn 'Jeg er en løper - ikke husmor'! Deilig å kjenne våren komme og tine opp treningsyre bein :)

    SvarSlett