onsdag 20. mars 2013

Frikort, blodblemmer og litt løping ;-)



I dag fikk jeg brev i posten. Brevet hadde overskriften ”Innvilget frikort for 2013”. Vi skriver mars 2013 og jeg har allerede vært på så mange legebesøk at jeg får frikort.... seriøst???

Frikort liksom?? Er ikke det sånn som gamle tanter får? Gamle tanter som har klippekort på legekontoret og som flyr til legen hver uke med hemoroider, øresus, flass og alskens verderstyggeligheter som hører alderdommen til?? 


”Du vet du har hatt mange uker løpefri når du pådrar deg blodblemmer på hælene"....

Et av de penere bildene....
Trening uke 11
Mandag: -

Tirsdag: 6.8km jogg (43min)
Onsdag: -
Torsdag: 6,9km (41min)
Fredag: -
Lørdag: 7,6km inne på Bislett (41min)
Søndag: 10,5km Topptur; gikk opp og jogga ned
Totalt: 26,5km løping


Det var mye tyngre å komme i gang med løpinga igjen enn jeg hadde sett for meg. Mye tyngre....!! Pulsen er spinnvill høy på lav belastning og en økt har derfor kostet mer enn bare blodblemmer: jeg har vært regelrett utslitt etter en økte på skarve 6km på lav fart. 

Det positive er at viljen, motivasjonen og selvtilliten er tilstede samtidig med at dørstokken er helt fraværende.... så det har i grunn bare vært å ta på seg tøyet etter jobb å komme seg ut før jeg har rukket å tenke! Når jeg kommer hjem er det bare en tanke som kverner i hodet mens jeg vrenger av jobbklærne og hiver på meg treningstøyet: "ikke tenke, bare gjøre" ;-) Det gjelder å komme seg ut umiddelbart før jeg blir fanget opp av angry birds, klesvask, husvask, sengeskift og you name it!

Kan vi si at vi aner konturene av en positiv trend her eller??



ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre, ikke tenke, bare gjøre ............... ;-)      

14 kommentarer:

  1. Au, au, au! De der er seriøst noe å bruke "frikortet" på! Ta fem steg frem og hopp over blodblemmene! Passerer du start får du et par nye joggesko.

    Jeg vet at det ikke var detfrikortet du fikk, men kjenner påskemoduset begynner å krype innover (har ikke prøvesmakt marsipanen ennå, stolt!)

    Godt å se at trenden og motivasjonen er der den bør være forresten. Håper hælene også snart er slik de bør være:)

    SvarSlett
  2. Frikort kan være så mangt; jeg tenkte at jeg skulle vifte med frikortet hver gang jeg kjente antydning til sykdom "hei du, stikk! jeg har frikort, ingen basiller har andgang her! bort med deg" :-)

    SvarSlett
  3. Det er jammen bra at viljen og motivasjonen er på plass når det er tungt. Da kommer du deg mye lettere gjennom det. :-)

    SvarSlett
  4. Lurt tenkt! Eller ikke-tenkt da ... ;-)

    SvarSlett
  5. Nå som du har fått frikort kan du banne på at du kommer til å holde deg frisk som en fisk resten av året. Og det igjen kommer jo sørge for at den positive treningstrenden holder seg. Hipp, hipp.

    Jeg har allerede begynt å grue meg over opptreningen, så "ikke tenk - bare gjør" kommer å bli mantraen min i sommer. Takker for tips :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kommer deg tilbake i form igjen Anna, ingen tvil om det! Det gjelder bare å være tålmodig! Tvi tvi ;-)

      Slett
  6. Fantastisk instillig Silja. Jeg må si du er tøff!!! Utrulig uheldig med helsa i 2013, det kan bare bli bedre!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå kan det kun gå oppover ja ;-)

      Slett
  7. De blemmene ser ikke bra ut. Au!
    Må si du er utrolig fornuftig - du trener deg opp - litt etter litt. Denne vinteren har jo bare vært utrolig for deg..
    Har sagt det før, og sier det igjen, du er seig, du kommer deg - og når du er fullt tilbake, ja, da ER du virkelig tilbake i ditt vanlige jeg!
    Ønsker deg en BRA "vei-tilbake"! - en vei kroppen tåler.
    Påskeklem fra meg**

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanx ;-) Jepp, det ble en trang start på det nye året men det tenker jeg ikke mer på nå; det viktige er jo at jeg er i farta igjen og at formen kommer sakte tilbake.

      Slett
  8. , eller som vi har lært av miss.nike - JUST DO IT -
    , eller var det DON'T THINK RUN?
    , eller var det Janicke som sa det?
    Uansett funker det ikke på meg, dørstokken vokser i takt
    med snøen som ikke smelter og hvorfor skal det være så vanskelig å
    komme igang etter sykdom, det tar jo bare timer før man går fra supersprek til sengesjuk, burde være like lett den andre veien.
    Suger til meg all positivitet og skal prøve den norske siljavarianten:
    IKKE TENKE IKKE TENKE IKKE TENKE
    GJØR GJØR GJØR.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke tenke, ikke tenke, bare gå ut å gjør det! Og drit for all del i alt det andre du skulle ha gjort; ingenting av det forsvinner mens du er ute så du får alltids en sjans til å ta det igjen ved en senere anledning ;-)

      Slett
  9. Oi oi det var nokre heftige blemmar dette, håpar dei legar fort!
    Men heller blemme enn å ikkje kunne springe...?

    Ja nå fekk eg heilt sjokk at DU fekk frikortet før MEG!?! ;)
    Eg er jo ei av dei gamle tantene som pleier å får frikortet i februar (spesialisteigenandel er 307kr, det går fort) :P

    "ikke tenke bare gjøre ikke tenke bare gjøre..........." veit du det er eit veldig bra mantra.
    Det treng eg også!

    Lykke til med vidare trening!

    SvarSlett
  10. Definitivt helt enig i at det er bedre med blemmer enn bronkitt og ufrivillig løpefri!! ;-) Og frikort har jeg vel aldri hatt.... ja ja ;-)

    Hvis jeg så mye som begynner å tenke på alt annet som jeg også skulle gjort... ja så ender det med at jeg slukes opp av husarbeid etc etc og så kommer jeg meg aldri ut. Derfor er det "ikke tenke, bare gjøre!" som gjelder. Å komme meg fortest mulig ut før jeg rekker å tenke er det eneste som funker for meg!

    SvarSlett