torsdag 28. februar 2013

Digg digg Silja :-)


Dette er meg.
Dette er meg som går amok i ”godterihylla” på Meny..... 

Silja goes bananas!

Jeg er avhengig av nødproviant.
På kontoret har jeg derfor et lager med energibarer. I veska har jeg som regel et eple, en banan, en energibar eller en pose med nøtt & bær mix.

De nye barene fra United Bakeries er sykt gode og perfekt som nødproviant! Og jeg har enda ikke greid å bestemme meg for hvilken som er min favoritt.... men jeg lar meg selvsagt påvirke sterkt av påtrykte sitater på baksiden av barene av typen ”dette er helt klart min favoritt” hilsen P. Nortug. Helt nydelig!!

Nuvel, en av mine favoritter er denne med dadler, mandler, agavenektar, bringebær og acai. En svært lettspist liten lekkerbisk.
Nam!
Når jeg ikke er på farten liker jeg derimot å lage mine egne energibomber.

Slik gjør du: ta en neve ferske dadler og en neve mandler i en bolle. Strø over litt kanel. Og så lønner det seg å ta ut steinen i dadlene før du starter stavmikseren...... klar, ferdig, mos! Med stavmikseren lager du en ”gjørme” som det så fint heter på fagspråket og triller ut passe store bomber. Det smaker fortreffelig og enda bedre smaker det om du ruller kulene i litt kakao før du stapper dem i deg. Nam!
Dette er bare den simple basisoppskriften og det er kun du som setter begrensningene for hva du vil ha oppi! Miks og triks, feel free ;-)

Ferdigvariantene passer perfekt for folk i farta mens den hjemmelagde varianten passer perfekt i helgen etter en solid treningsøkt!

Har du spennende treningsplaner for helgen eller??
Håper du får en sprek helg ;-)

Jeg ser frem til å starte opptrening igjen i Mars.... hurra!! :-)

14 kommentarer:

  1. Hvor er marsipanen? Det er DET som er verdens beste nødproviant!True Story!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den ligger i kjøleskapet!! True story! ;-)

      Slett
  2. Barene til Bakerne er sikkert gode! Men "superbæret acai" ... Kjøss mæ!!
    Når det er sagt; det hender man kan finne acai-juice i kjøleskapet vårt altså. Den er nemlig veldig god! Men "superbær" ... I repeat: Kjøss mæ! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fniser :-) Godt å ha deg tilbake KERA!!

      Vi kjøper ikke barer eller juice fordi de inneholder acai men fordi produktene smaker godt! At noen har funnet på å tilsette acai får vi således bare leve med.... For la det være klinkende klart: jeg kommer aldri (aldri!!) til å konvertere til noen matreligion alá superfood! Amen ;-)

      Slett
  3. Nå fikk jeg lyst på dadler! Men her på kontoret mitt finner jeg nøtter, aprikoser, frukt, riskjeks og knekkebrød. Ikke verst det heller!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ferske dadler er digg! På jobb har jeg også riskaker, musli, knekkebrød.... hylla er i grun ganske full, hehe ;-)

      Slett
  4. Jeg tror at sånn ca ALT som inneholder dadler, er ... superdigg! Og når man i tillegg ruller godiset i sjokolade, ja da kan det jo ikke bli annet enn godt! ;D

    God helg til deg, Silja. Og lykke til med "opptreningen" når den tid kommer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Guro og god helg til deg også; dadler er DIGG!

      Slett
  5. Inspirert og nødproviant ala United bakeries er innkjøpt. Vi tester Lime og Tropisk frukt!

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, good ;-) Jeg har ikke smakt alle ti enda men jeg må snart smake Lime; har troa på den!

      Slett
  6. Innspirerende. Mulig vi må teste hjemmelagde energibarer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det beste er at det tar max 3min å lage og max 30sek å spise; perfekt for oss som ikke vil tilbringe livet på kjøkkenet men ute i naturen iført treningstøy ;-)

      Slett