torsdag 14. februar 2013

Happy Valentine!



Status: 22dg uten trening, 3kg lettere og ca. 100km i minus. Formen er oppadgående men toppformen er fortsatt milevis (milevis!!) unna. Sad to say but that's the truth and nothing but the truth (so help me God!) ;-)
Anyway, det er alle hjerters dag, og jeg synes jeg fortjener en premie for å ha holdt ut med meg selv i over tre uker nå.... så hva passer vel bedre da enn å investere i et par nye løpesko?? Så har jeg noe å glede meg til når jeg skal begynne å løpe igjen om noen uker.

Ny og oppgradert versjon av Lunar Eclipse +3.
Løplabbets produkttest kan leses her.


Jeg har vært strålende fornøyd med de to foregående versjonene av Lunar Eclipse. Strålende godt fornøyd! Så da blir jeg naturlig nok ørlite gran skeptisk når Nike velger "å tukle" med en modell som jeg allerede er svært godt fornøyd med: kommer oppgraderingene til å falle i smak eller ikke liksom?? Misforstå meg riktig nå: dette er absolutt en bra sko! Det er liksom ikke der ”skoen trykker” om du skjønne ;-)

So here is the ting: det står i omtalen at ”forfoten på skoen er ganske bred” og jeg har smal fot. De tidligere utgavene har passet perfekt for min smale fot så jeg er naturlig nok litt skeptisk til nettopp dette punktet....

Dernest: ”En annen ting som er markant i skoen, er at sålen er mer bygd opp i lengdebuen, slik at den støtter veldig godt opp for fotbladet. Det er her man merker den største forskjellen fra den forrige modellen.” Jeg er naturlig nok også spent på hvordan jeg vil opplevde denne endringen....

....fordi: ”Den gode støtten i fotbuen gjør at man får litt mindre kontakt med underlaget i denne modellen, så Lunareclipse+ 3 er først og fremst en sko for de rolige og lange øktene. På grunn av et relativt høyt drop fra hæl til forfot, passer skoen best for de som lander på hælen”. Jeg lander nemlig ikke på hælen. Jeg lander på for og midtfot. 
Oppgradering av skopark.
Uansett, planen min var å øremerke denne utgaven til rolige langturer og til sådan bruk skal skoen altså være helt utmerket. Så, jeg får bare krysse fingre og tær for at jeg blir like godt fornøyd med denne utgaven som de to første! Så får jeg heller utforske andre merker og modeller ved neste korsvei.

Happy Valentine ;-)


8 kommentarer:

  1. Happy Valentine til deg óg! Håper du blir fornøyd med de nye skoene dine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanx; det håper jeg også ;-) Jeg må nok med tiden over på noen litt lettere og smidigere modeller til intervalløktene for disse kalosjene her gir ikke verdens beste løpsfølelse akkurat, hehe.

      Slett
  2. Ja det fortjener du virkelig! nye sko. Fy søren du har ligget lenge nå. Jeg har ligget på sofaen i 5 dager, og synes DET er lenge.....sukk:) er i farta igjen nå takk og lov! Hvordan er formen din I DAG??

    Håper du hadde en fin Valentine i går:)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, de første dagene er kanskje de hardeste.... så blir man gradvis likegyldig og resignerer ;-) Formen i dag er bedre enn i går; i går glemte jeg å ta medisiner (fy fy) og hosta som en gris. Satser på at jeg er jobbklar på mandag om ikke annet!

      Slett
  3. Nei nå får vi håpe du snart blir frisk og kan begynne km spisingen igjen. Og så moro med nye sko da! Trøsten er at det enda er en god stund til sesongen starter. God bedring og god helg!

    SvarSlett
  4. Lenge siden..ville bare se åssen det sto til..og det er ikke så bra ser jeg.

    Det er vinter, ikke noe hast, kryp tilbake i dvalen din..når våren kommer skal du se at du er frisk og rask!

    God bedring, og klem..

    SvarSlett
  5. Alt for at den mentale helsa di skal bevares. Fysj så kjipt å være hanglete så lenge:-(
    Irriterende når de tukler for mye med skomodeller som man liker godt. Men en omtale er jo bare ja, en omtale, og det må nesten testes ut sjøl. For noen år siden var kanskje den heel-toe-drop'en helt vanlig, men nå som 'alle' skal på forfot og løpe med minimalistiske sko, ja da blir ordinære sko som høyhælte å regne.

    Men jammen digg at de nye modellene begynner å komme. Det lukter bar asfalt og søledammer. Selv har jeg shoppestopp til 1.6., men da jäklar...!

    SvarSlett