onsdag 23. januar 2013

Trening uke 3 og luksuskaffe!



Uke 1: normaluke (31km)
Uke 2: mengdeuke (52km)
Uke 3: rolig uke (42km) (forkjølt)

Med unntak av fredagsøkta gikk alle øktene i uke 3 rolig. Jeg har nemlig vært og er fortsatt litt "tett i pappen" (=forkjølt).... (b)æsj!

Mandag: hvile
Tirsdag: hvile
Onsdag: 10km til jobb (rolig) + 6,2km etter jobb (rolig)
Torsdag: hvile
Fredag: bakkemoro (hardt nok) totalt 11,5km
Lørdag: 4km rolig oppvarming + 30min styrke
Søndag: 10km rolig
Totalt: 42km

Når jeg ikke er helt frisk og mangler appetitt er absolutt ALT lov! Og da mener jeg alt! Alt fra Mc Donalds på vei hjem fra trening til wienerbrød til dessert etter lunsj på jobb..... jeg spiser dog ikke bare skrot altså ;-)
Enkel middag for folk i farta, ferdig på 5min!
I ukedagene er jeg ganske gnien på kaffekaloriene; jeg brygger kaffe på skummetmelk og bruker ikke sukker. Lørdag formiddag står det derimot luksuskaffe på menyen. Denne uka, fordi jeg er forkjølt og det er skrekkelig synd på meg, så har jeg allerede hatt to lørdager. To luksuskaffer.

Luksuskaffe
Kaffetips nummer 1: 1-2 (eller så mange du selv vil) after eight i enten svart kaffe eller latte.
Kaffetips nummer 2: hvit kaffe mocca lages ved å berike en kaffe latte med hvit sjokolade; knakende godt!!

Jeg tar gjerne kaffetips i retur om du har noen! Men det må være luksusvarianten altså, ikke noe skvip ;-)

10 kommentarer:

  1. Du har så gode løpeuker! Flink er du!
    Har altså ingen oppskrifter til deg på luksuskaffe, men dine varianter ser da deilige ut! små gleder:)
    Jeg starter hver morgen med 2 kopper SORT kaffe. Liker den "gammeldagse" varianten, nemlig kaffetrakter. Kaffemaskiner liker jeg ikke, og har aldri drukket melk (kaster opp...uhhh), så her blir det enkelt; SORT KAFFE! just love the smell in the morning :)

    SvarSlett
  2. løpeukene er bra men så verken sykler eller svømmer jeg i tillegg.... så da skulle det bare mangle hehe. sort kaffe med after eight: anebefales :-)

    SvarSlett
  3. Skal prøve de kaffene, spesilet med hvit sjokolade, mistenker den for å bli min nye favoritt!!! Ja det er lov å ha flere lørdager i uka!!!

    SvarSlett
  4. Går du ikke på ski ell, Silja?

    SvarSlett
    Svar
    1. sadly not.... :-(

      Frykter at jeg kommer til å angre bittert på "valget" om å la skiene stå i vinter.... men, noen harde prioriteringer må gjøres!

      Slett
  5. Flinke deg, Silja!
    Mitt tips: kaffen smaker alltid best i yndlingskoppen! og det kan variere med dagsformen, så bra å ha et godt utvalg kopper;)

    SvarSlett
  6. God helg til deg óg, Silja. Og riktig god bedring :)
    Jeg kan dessverre ikke komme med noen gode "stakkars meg så syk jeg er"-spise/drikke-tips, for jeg er ikke så flink til å være snill med meg selv når jeg er syk (med å "la meg" selv få spise det jeg ønsker), men jeg er sikker på at du klarer å finne noen selv! :)
    Det eneste jeg har spist "litt ekstra" av, er sukkerfrie drops, og litt ekstra mat... hehe, jeg får prøve å bli litt snillere med meg selv, og bruker deg som motivasjon hvis det er iorden ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingenting er bedre enn om jeg kan motivere deg til å bli litt snillere med deg selv!! :-)

      Når jeg mangler matlyst spiser jeg det jeg vil, når jeg vil. Sunt og usunt i en salig suppe, hehe. I dag ble det feks. riskaker til lunsj; det er ikke akkurat næringsrikt men det var det eneste jeg ville ha. Bolle til frokost, pizza til kvelds.... du skjønner tegninga ;-) Det viktigste når man er syk er å spise NOE, alt er bedre enn ingenting og om jeg er super usunn en dag eller to når jeg er syk så får det heller bare være.... usunn i denne sammenhengen er nemlig etter min mening tross alt bedre enn alternativet: ikke spise noe!

      kanksje 2013 er året du skal være litt snillere med deg selv?? jeg heier på deg uansett! ;-)

      Slett
  7. Tar til meg luksuskaffe-tipset:-)))

    SvarSlett