lørdag 26. januar 2013

Snørr men ingen tårer!



Denne uka har jeg gått fra å være litt små-forkjøla til å bli ordentlig forkjøla. Som om jeg ikke så den komme liksom.... å jo da! Det var kun et spørsmål om tid. Tett i nesa er greit, jeg kan fint trene med litt snørr, men når halsen er sår, nakken stiv, jeg fryser som en hund og lysten til å trene er FULLSTENDIG fraværende; ja da ser jeg ikke poenget.

Trening har det derfor blitt lite av men jeg noterer 15km og jeg tror det blir med disse femten!

Denne uka har jeg dessuten
forsøkt å reparere vaskemaskinen.... det gikk ikke så bra
sagt ”fytti grisen så kaldt det er” minst hundre ganger
brukt strømpebukse!!
spist en dobbel daim
sovet 7t uavbrutt to (TO!) netter
ødelagt stavmikseren
lagd fredagspizza
tømt boksen med vaniljeis
mistet en kilo muskler
ledd meg skakk av sirkus Northug (det var nok da jeg mista den kiloen)
drukket litervis med te
Te har vi nok av!!
Mitt favoritt sitat!
Jeg vet det burde stått ”tatt tran”, men det har jeg altså ikke gjort.... derimot har jeg:
spist masse torsk
lagd og fortært kjøttboller med chili
spist x-antall epler
spist x-antall avokado
tatt Floradix
spist 10 vitaminbjørner
Man tar det man finner i skapet ikke sant??
Når ikke dette klarte å holde forkjølelsen unna: betyr det da at jeg må begynne å ta tran da eller? :-)

Så det jeg egentlig skulle gjøre var ikke å syte over forkjølelsen min men derimot ønske deg en fortreffelig treningsrik helg!!! Over og ut fra denne kanten, og tren godt! :-)


14 kommentarer:

  1. Jeg tror ikke du trenger å ta tran. Du er voksen og kan bestemme selv. Jeg nekter å ta tran. Det smaker vondt. Min medisin mot gjenstridige forkjølelser er ullundertøy, søvn og solbær.

    God bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra; da velger jeg selvsagt å høre på deg!! ;-)

      Jeg har flyttet inn i ulltøyet og sover til og med iført ulltøy.... ordentlig anti-sexy men hvem pokker bryr seg om å være sexy når det er minus 18C ute ;-) Og søvn er nok nøkkelen, jeg ser det, men desverre er nok søvn litt mangelvare her i huset....

      Slett
  2. Jeg kan starte med å forsikre deg om at det overhodet ikke har noe med manglende tran-inntak å gjøre at du har blitt syk! Jeg tar tran hver eneste dag, allikevel så er jeg óg blitt syk. Så ikke tenk på dét ihvertfall! ;)
    Hehe, jeg har også saumfart kjøkkenskapet mitt for alt som kan tenkes å hjelpe mot forkjølelse; solhatt, kanjang, "200% c-vitamin" i pulverform, honning, blåbærsyltetøy (!)... Ja, rett og slett alt som kunne tenkes å skulle hjelpe! But still, here I am, with a running nose :p

    But but, det er vel bare sånn det blir noen ganger. Vi må alle ta hver vår "del" av denne elendigheten, og håpe at vi snart kommer oss i joggeskoa igjen :)
    Riktig god bedring, og kos deg med masse ekstra god mat i kveld, Silja. Fordi du fortjener det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre... for jeg har ikke kjøpt tran i dag heller ;-)

      Nei, det er vel slik at stress, lite søvn, trening, kulde og diverse annet tærer på immunforsvaret. Og med en liten kar i huset som har hanglet siden midten av desember så har vi altså også den beste smittekilden tilstede. Ikke så lett å slippe unna da, selv om vi prøver å gjøre ting så riktig som vi bare kan. ;-)

      Slett
  3. Huff og huff. Aldri kjekt å være syk. Søvn og hviler er stort sett det som skal til, og en stor pose med tålmodighet. Riktig god bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanx ;-) tålmodighet har jeg masse av, så det går nok bra ;-)

      Slett
  4. God bedring. Håper forkjølelsen slipper taket snart. Savnet congnac på listen din. Av alt som ikke hjelper mot forkjølelse er cognac tross alt det beste.

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, godt poeng! Jeg vurderte rødvin og øl, men cognacen står i kjelleren og jeg orka ikke gå ned trappa for å hente den ;-) Men, det er jo aldri for sent.... jeg er jo fortsatt ikke blitt bedre så jeg kan fortsatt prøve en liten knert ;-)

      Slett
  5. Ler litt - ikke bli sinna! men du skriver så morsomt!:) liker humoren din.
    Ikke noe ok å være syk. Og fy søren så kaldt det har vært denne uka! er liksom klar for våren jeg nå.....tenk å løpe på bare veier, og gjerne kl 21 om kvelden...fordi man har så mye energi - nettopp pga LYSET!!...ah...snart er vi der:)
    Masse god bedring! Take care.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis du ler så betyr det bare at vi er på samme side, da forstår du humoren min! Det er bra!! Livet er ikke så alvorlig som noen skal ha det til, man må kunne le litt av seg selv.... jeg må i alle fall le av meg selv! Jeg er også klar for litt varmere grader og kanskje også bare veier. Siden dette ble en vinter uten ski for min del så kan det liksom bare være med den snøen, og lysere tider skal bli godt!!

      Slett
  6. Ha'kke så mange gode råd mot (eller for) forkjølelse, da jeg ikke har så god bekjentskap med fandenskapen. Men kroppen bør vel få det kroppen mest har lyst på, det være seg te, cognac eller is. Og søvn, men det er ikke alltid like lett å 'bestille'. Skulle tro unger på 4-6 år skulle sove hele natta, men nei da...:-(
    God bedring.

    PS. neseskylling? Så med mindre du er helt potte tett, ta en tur i svømmehallen. I mens du crawler og peser for livet, får du også noen ypperlige anledninger til neseskylling ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei jeg fatter ikke hva de ungene driver med om natta men konstaterer at jeg blir like overrasket de gangene jeg våkner og poden har sovet hele natta gjennom!

      Neseskylling er bra; nese-kanna fungerer både som båt i badekarat og som neseskyller ;-)

      Slett
  7. God bedring Silja!
    Søvn, søvn, søvn. - mangelvare her også

    Hvis poden trenger vannkopper er det bare å komme;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tilbudet Siri men han hadde koppene da han var 10mnd ;-) Dessuten har han vært syk siden midten av desember så jeg tror ikke han trenger mer nå.... for å si det slik! Gutten er relativt redusert stakkar. Vi bestiller derimot dobbel dose søvnkvote takk ;-)

      Slett