lørdag 12. januar 2013

Noen har flagget på rumpa –jeg har det på hue!



Debatten om hvorvidt det er sømmelig å gå skirenn med det norske flagget på rumpa gidder jeg ikke å engasjere meg i!

I mangel på drakten med flagg på rumpa så flagger jeg på hodet istedenfor ;-)

Dagens outfit.
Stor lue - lite hode ;-)


Bling-bling lue!
I mangel av skidrakt med flagg så gleder jeg meg vilt over den nye Skigo overtrekksdressen med snøkrystall på rumpa. Så ekstatisk ble jeg da jeg fikk dressen denne uka at jeg måtte løpe to økter på en dag! Jeg ler godt av meg selv; er det mulig liksom!!?? Det beviser bare at det ligger mye motivasjon i nytt treningstøy!

Skigo overtrekksdrakt -med snøkrystall på rumpa: knallstilig!!
Smaken er som baken -her har du min bak ;-)
Ingen kommentar! Rumpe er rumpe liksom....
Sist uke fikk jeg omgangsyka denne uka ble derfor rolig! Og det har blitt mye transport... og litt eksperimentering ;-)

Mandag: 3km oppvarming + 45min Bosu core
Tirsdag: 5km transport til Elixia + 1t sykkel intervall
Onsdag:
5,2km til jobb + 10,2km hjem fra jobb
Torsdag: hvile!
Fredag:
6,6km i moderat tempo
Lørdag:
11km rolig

ndag: 10km kontrollert hardt (11,5km totalt)
 Hvordan har din uke vært?? 


21 kommentarer:

  1. Jeg skjønner godt at du tok deg to økter. Knallstilig var du. Og J A det er mye inspirasjon i nytt utstyr:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hadde løp til jobb. Så fikk jeg drakta levert i arbeidstiden. Og så måtte jeg jo bare løpe hjem fra jobb også da for jeg måtte bare prøve drakta.... psyko? Ja, litt små-psyko, haha ;-) Jeg fikk meg en god latter, på egen bekostning, og det er jo viktig det også!

      Slett
  2. Utrolig fine klær! skikkelig tøff overtrekksdress. HVOR har du kjøpt denne?
    Ja, det å gå til anskaffelse av nytt treningstøy ER bra motivasjon.....bare det å GÅ inne i en sportsbutikk å titte litt...ah:) lykke!
    Synes din rolige uke ser bra ut.
    Har du tenkt noe på Trikonkurranser i år? noen du har lyst til å snuse litt på?:)
    Min uke har variasjon som stikkord. Løping, sykling(spinning), svømming og litt styrke. Fremdeles for lite BRA jobbing med svømminga. Men det kommer....:) Ha en fin søndag! Planer om Bislet til uka? har så lyst til å teste det en av kveldene. Løpe noen runder der.

    SvarSlett
    Svar
    1. Drakta er pr i dag ikke å oppdrive men du kan holde et øye på hjemmesiden deres; http://www.skigo.no/

      Jeg er påmeldt Trollveggen Tri (tror jeg...) og Oslo Tri (normaldistanse). Det blir heftig! Heldigvis er det relativt lenge til enda. Jeg rekker ikke trene på alt og må derfor bare ha is i magen. Planen er å kline til med sykkel og svømming fra April og la det stå til; det er vel det som er blitt standard prossedyre for meg. Det passer med at jeg fra April går litt ned på løpemengden, hvilket frigir tid som jeg da kan, bør og må bruke på de andre disiplinene. Så, det blir kompromisser hele veien og resultatene blir der etter....

      Jeg synes du er flink jeg som i det hele tatt svømmer! Og det må ikke være BRA alt man gjør; viktigste er jo at du svømmer!

      Jeg har ingen planer til uka, hvilket jo er helt normalt ;-) Men Bislett høres veldig forlokkende ut. Jeg kommer nok til å starte uka med litt hvile, så kanskje mot slutten av uka??

      Slett
  3. Fine klær! Selv har jeg shoppestopp frem til 1.6.13, og får nøye meg med å slite ut de gamle fillene.
    Jeg har faktsik svømt x 2 denne uka; på kurs på mandag er det jo masse drills, men på fredga ble det 1100 m hvor av 500 crawl. Og det er et STORT fremskritt for meg. Endelig har jeg "skjønt" det. Nå har jeg bare lyst til å svømme mer!
    Ellers 4 løpeturer og to økter på SATS, så jeg får være fornøyd med treningsuka. Neste uke skal jeg gi blod for første gang og er ganske spent på formen etterpå, er ikke de feteste jernlagerne nemlig...

    SvarSlett
    Svar
    1. Shoppestopp er ikke dumt! Nå føler jeg at jeg har oppdatert garderoben, fylt på der det manglet, kastet gammelt ræl og har i grunn godt med tøy; kun skotøyet som må skiftes ut fremover.

      Grattis med 500m crawl; knallbra! Blir spennende fremover dette her altså ;-) Lykke til som blodgiver foresten!

      Slett
  4. Smaken er som baken; stilig! :)

    SvarSlett
  5. Kule klær! Jeg kjenner meg veldig igjen i det å måtte ut å prøve nytt stæsj med en gang. Jeg venter på to par nye sko fra Running Warehouse, så jeg vet hva jeg skal til uka. Jeg har ikke shoppestopp, men har begynt å operere med en liste over ting jeg faktisk trenger. Fant litt mange ubrukte "kupp" i klesskapet da jeg flytta i fjor sommer. Og nå kom jeg på at overtrekksbukse bør stå på lista mi. Kult med krystall på rompa.

    SvarSlett
    Svar
    1. Samme her: jeg begynte også å kjøpe ting jeg trengte og kjøpte etter hvert som jeg kom over plaggene i butikken. Kjøpte inn litt nå og da, og gjerne på salg. Da svei det liksom ikke så grusomt i pengboka heller. Jeg har mye gammelt ræl som jeg ikke bruker. Nå kvitter jeg meg med dette rælet sakte men sikkert. Treningsukser, overtrekk og skibukser har vært stor mangelvare i skuffene mine men nå kan jeg ikke klage!!! Det som er dumt er alt tøyet som etter en tid begynner å lukte... det er ikke stilig! Og hvis ikke jeg får vekk lukten med eddik, ja da blir det liksom bare liggende der for jeg orker ikke utsette verken meg selv eller andre for den stanken....

      Lykke til med nye sko; det blir spennende ;-)

      Slett
  6. ååhhhh kribler i kroppen etter å komme i gang når jeg leser bloggen din:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Snart er du der!! ;-) ingenting er bedre enn at det kribler etter å komme i gang, kanskje litt frustrerende kribling, men uansett bedre enn om det ikke kribla ;-)

      Slett
  7. Herlighet så mye fint det var på den websiden da!
    Trollveggen Tri har jeg lyst til å prøve en gang. Ser jo LITT annerledes ut enn de andre konkurransene. Vi sees kanskje under Oslo TRi..plasker iallefall i sognsvann på noenlunde samme tidspunkt.:)
    Men inntil da blogges vi!

    SvarSlett
  8. Skigo har noen kule luer ja!
    Og jeg synes Johaug ble stilig i den hvit, rød og blå-drakta :)

    Blei en ny skitur på meg i dag - nye 20 km. Denne gangen i 15 minus. Gikk helt greit underveis, men etter skituren ble jeg utrolig frossen!!!
    Men en ekstra varm og lang dusj ordnet den biffen. For en nytelse!

    Jeg har bare gått på ski den siste måneden. Ikke en eneste joggetur.
    I treningsdagboka får jeg meg ikke til å føre opp skiturene i oversikten på antall km. Dermed står det 0 km i loggen, selvom jeg har gått 80 km på ski.
    Kanskje litt streng mot meg selv, men sånn får det bare være :)

    SvarSlett
  9. Stilig dress! Og det er klart at nye klær inspirerer! Men vi kan vel ikke hente inn den inspirasjonen er altfor oft, eller? Blir litt dyrt i lengden kanskje

    SvarSlett
  10. Wow, det var skikkelig kuul overtrekksdrakt:-)
    Håper den blir tilgjengelig for salg etterhvert!

    Gratulerer med supert treningsår i 2012, håper fremgangen din fortsetter!
    Her ruges det videre, bare 2,5 mnd igjen til termin og tiden går fort. Heldigvis er formen fin, så holder treninga litt i gang (hovedsakelig styrketrening). Gleder meg til å komme i form igjen:-)))))

    Fiiiin uke til deg. Synes rompa var sporty jeg;-)

    Mvh Janicke L.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Etter fremgang i 2012 forventer jeg ikke så stor fremgang i 2013. Fremgang i 2012 var mye pga kontinuitet, lite sykdom og dermed økt totalmengde. Skal jeg ha fremgang i år så betyr det dermed at det må skje en form for endring på andre plan; feks bedre grunnform, mer mengde eller lignende. Og det er vel fare for at jeg ikke kommer til å endre så mye på treningen i år, og da blir formen mest sannsynlig å flate litt ut. Noe som er helt greit for min del! Viktig å være realistisk ;-) SÅ målet for 2013 er mer å forsøke å holde stabil form, hvilket kommer til å bli vanskelig nok i en hektisk hverdag....

      Lykke til videre med ruginga! Knallbra at du fortsatt kan trene litt. Beundrer alle som fikser trening når de er gravide!

      Slett
  11. Schtiiilig! Å det er rett og slett for jævlig at den drakta ikke selges på xxl, for der har jeg gavekort som jeg egentlig hadde tenkt å bruke på sekk og badedrakt, men kjenner nå at det jeg egentlig trenger er bukse med snøkrystaller - jakka var nesten enda finere.

    Noen som har tips til perfekt løpesekk forresten?
    En sånn som man ikke kjenner man har på men har plass til litt ekstra klær.

    SvarSlett
    Svar
    1. Løpesekk.... vel, jeg har kun en som jeg føler at duger svært bra. Quechua diosaz raid 10. her kan du se den: (http://www.ebay.co.uk/itm/QUECHUA-Diosaz-Raid-10-hydration-bladder-rucksack-10-L-Blue-grey-/290841385110?pt=UK_SportingGoods_BackpacksRucksacks_Bags_EH&hash=item43b77f5896)

      Den rommer ikke mye men den duger for skiftetøy!

      Slett
  12. Friskt treningstøy! Likte snøkrystallen enda bedre enn det norske flagget på rumpa, faktisk.

    Og for en uke, Silja. Dette går bare én vei, og det er mot raske kilometertider.

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig!! ;-)

      Etter en slik mengdeuke måtte jeg nødvendigvis belønnes med en aldri så liten forkjølelse så akkurat nå er tanken på raske km-tidene ganske fjern.... men en forkjølelse varer sjelden evig ;-)

      Slett