fredag 14. desember 2012

Ukas adventsluker

Ukas adventsluker - i bilder

Helgen og uka har vært preget av magetrøbbel.... ikke så mye mer å si om den saken annet enn at det som kjent ikke er så lett å trene når magen bråker. Vel, vel, magetrøbbel er typisk desember og så lenge vi ikke ligger over doskåla så ser jeg ingen grunn til å klage!

Luke 10:
kort, hard og hurtig tur-retur Besserud (5,3km)






Luke 11:
Spinning intervall (3x12min i høy sone 3)

Luke 12: 20min gange
Luke 13: Transport/oppvarming ned til Bislett (5,4km, 30min) + 9 runder terskeløkt (4914m, sone 4)
 Luke 14: 3,4km oppvarming/restitusjonsjogg (sone 1) + 30min core
Det har i hovedsak blitt korte økter denne uka. Likevel så er jeg godt fornøyd med tirsdagenes spinningøkt og gårdagens terskeløkt. Nå som jeg i hovedsak har fokusert på lengre terskeløkter i høy sone 3 og ikke på fart føltes det derfor litt uvant å løpe med litt mer fart i bena og litt høyere puls. Det gikk kontrollert og fint, og jeg var ikke akkurat kjempesliten etterpå men..... det føltes bare litt uvant... litt sånn hjulvisp, eller flaksende kråke, eller kort og godt: litt urytmisk og med manglende flytfølelse ;-)

Nå venter helgen og jeg er spent på hva jeg finner i luke 15 og 16 (samtidig som jeg ber om at lukene er streptokokk og kvalme-fri)!

Hva venter i dine helge-luker?? God helg til deg!
;-)



6 kommentarer:

  1. Du er så flink til å variere treningsukene dine!
    Må spørre deg om Bislett - har hørt at "alle" kan komme dit etter kl 19 og løpe uten klubbtilhørighet? er det faste dager du er der?
    Fortsatt god bedring - bort med basillene!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Variasjon i ukene er et resultat av at jeg må ta de mulighetene som byr seg og da blir det også viktig for meg å få det beste ut av hver økt. Ta feks mandag: kom hjem fra jobb og skulle i møte kl.19:30. Da var det bare å kaste seg rundt og beinfly en liten runde. Kropppen var i slag så da la jeg veien om Besserud så jeg fikk 3km bakke og 2,3km med fart på slutten. Perfekt ;-)

      Bislett er åpent for alle på dagtid og fra kl.20-21. Klubbene har tiden mellom kl.17-19 så da er det ikke populært om noen kommer som ikke har klubbtilhørighet.... Og jeg er aldri der på faste tider nei, rett og slett fordi jeg aldri trener på faste tider ;-)

      Slett
  2. Takk for svar:) må prøve Bislett en kveld.Si gjerne i fra en gang du skal, så kan vi kanskje møtes dersom det passer sånn.

    SvarSlett
    Svar
    1. JAAAAA, det hadde vært hyggelig å møtes!! ;-) Du får si fra du også hvis du stikker ned dit en kveld!

      Slett
  3. I lukene venter stort sett gåturer med Bamse, en hund som vi skal passe hele julen. Det er dessverre fremdeles ikke aktuelt med løping grunnet den badmingtonskaden. Håper det gir seg snart. Vel, gåing er nå bedre enn ingen trening og Bamse synes iallefall det er stor stas. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å gå tur er svært bra, spesielt om man er skadet!! Så det er bare å holde bena i bevegelse så kommer du snart i løpeskoene igjen Peer!!

      Slett