mandag 24. desember 2012

Luke 24: julejoggen :-)



O jul med din glede.... og pepperkaker ala julekongen ;-)




Luke 24: 10km julejogg (6:06min/km)

Det er sjeldent jeg blir sulten underveis på løp men i dag ble jeg sulten mot slutten av økta. Kanskje var det tanken på all maten og godteriet som ventet hjemme som utløste sultfølelsen? Eller kanskje det bare gikk litt for lang tid fra frokost til jeg endelig kom meg ut? Jeg tipper det var det siste.... uansett: det smakte i alle fall himmelsk med julebrød etter dagens økt.
Det er viktig med påfyll selv etter rolige økter! ;-)

I dag ble det tre runder rundt Sognsvann (+ litt til for å bikke 10km). Underlaget var tungt men det gjorde ikke noe; spesielt ikke når formålet med økta i hovedsak var å være ute!

Mye kreativ pynting i år ;-)
Nå er ribba i ovnen, poteter skal skrelles, rødkål, surkål og rosenkål skal varmes, medisterkaker skal stekes og sist men ikke minst: sausen! Sausen skal lages med masse kjærlighet (les: kalorier!). Nam ;-) Hva skal du spise i kveld??

Og nå som siste luke av kalenderen er åpnet får jeg atter en gang bare ønske alle en riktig god jul! ;-)





4 kommentarer:

  1. En riktig god jul til deg også. Her ble også julen løpt inn med 10 km( favoritt distanse for tiden). Etter dette ventet rype middag og saus med mye kjærlighet, etterfulgt av et hav med pakker. Riktig god jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt med en favorittdistanse!! ;-) rypemiddag har jeg ikke spist på mange år; det er skikkelig luksus det! Bare pass deg for haggel-skudd i kjøttet ;-) GOD jul videre til deg!

      Slett
  2. O`jul med din løpeglede:) hvordan er det rundt sognsvann nå? "greit" nok?
    I går ble det ribbe og skinkestek hos svigers. Og hele desember har jeg goflet i meg julekake..du vet, sånn HVETEJULEKAKE..skikkelig gjærbakst...magen sprekker snart:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gjærbakst er best!! ;-) Det er fint å løpe rundt vannet, overraskende bra! Det har vært måka rundt vannet så det er bare det siste lille snøfallet som har kommet som ligger oppå som gjør det litt trått.... jeg løp med pigger så jeg mistenker at vanlige joggesko går enda litt tråere.

      Slett