søndag 23. desember 2012

Luke 23 og litt ukesoppsummering


Formen var bedre i dag; hurra! Så det må vel betyr at man ikke skal undervurdere effekten av 9,5t uavbrutt søvn (hallo, det er vel et kvart århundre siden sist jeg sov så lenge og uavbrutt!).

Ei heller skal man vel undervurdere effekten av Bossa sterkvinsgløgg før leggetid! Stor takk til snille "grannar" for gløgg; svensk sykepleier vet dere, de vet hvilken lut som må til ;-)

Luke 23: 5,5km oppvarming + 30min core

Det er tyngre å løpe når underlaget er snø og is og det koster som kjent noen kalorier ekstra å løpe når temperaturen er lav. Og når man er forkjølet på toppen.... ja så snakker vi kort og godt: lav fart, høy puls!
ALT kan pyntes! Lillegutt har sydd hjerte og pyntet en orkide ;-)

Og styrketrening.... det føles kort og godt som at muskulaturen går full av syre tiltross for at jeg jobber på lavere intensitet enn normalt. Jeg blir rett og slett sliten mye tidligere enn når kroppen er frisk; også på øvelser som jeg vanligvis har god kontroll på. Jeg trener aldri med feber og jeg pusher aldri de gangene jeg trener med forkjølelse i kroppen. Det har som kjent liten hensikt. Hvis jeg derimot kjenner at jeg orker å trene så er det dog deilig å bevege seg litt, men da skal treninga foregå innenfor det som føles forsvarlig (typ rolig!). Det er lov å bruke hue liksom..... har jeg hørt ;-)
Til mamma fra lillegutt ;-)
Uke 48 ble den store mengdeuka (57km løping)
Uke 49 ble en rolig uke (22km løping)
Uke 50 ble en god kvalitetsuke med mye sone 3 trening (30km løping)
Uke 51 ble en real tulle-syke-uke (33km løping)

I morgen er det JULAFTEN og jeg ønsker meg SKITUR i julestrømpa!! Hva jeg får vites ikke men det er lov å håpe.... for uten håp og drømmer blir ikke livet like spennende! ;-)


Ønsker dere alle en RIKTIG GOD JUL!! 




8 kommentarer:

  1. Kom meg ut på ski i dag med nysnø fra i natt i marka.
    Det føltes godt men den første skituren er alltid litt uvant. Særlig merker man at armene trenger mer styrketrening ;)
    En god del som var ute og gikk på ski, men det var ikke overfylt i løypene. Hadde skisporene stort sett for meg selv med min egen fart, unntatt ned i bakken der en dame stelte seg på tvers i løypa og ikke hadde tenkt å flytte seg selv om jeg og andre kom i stor fart nedover.
    Ble nødt til å rope for å få egotrippen til å forstå at man ikke kan legge beslag på begge skisporene på hver side av løypa.
    Det er alltid noen som har tungt for sånne ting :)
    Nøyde meg med 10 km og var godt fornøyd med det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bra! Det høtes deilig ut!

      Det er ganske fasinerende hvordan noen folk greier å "ta hele løypa" liksom. Spesielt rundt Sognsvann greier to personer å sperre i bredden slik at det er umulig å løpe forbi, og det uten at jeg helt forstår hvordan det er mulig men....

      Uansett, sånn er det om man skal bo og ferdes i flokk, da må man ha litt takhøyde og vise hensyn alle veier. Enten det, eller så får vi bo på hvert vårt nes og finne folketomme veier ;-)

      Slett
    2. Det har du rett i!
      Har lagt merke til det selv hvordan enkelte sperrer av løypa rundt Sognsvann.
      Det komiske er når de hører det kommer joggere bak, de snur seg og ser joggerne, men fortsetter bare å gå i samme spor. Rikker seg ikke av flekken.
      Nekter plent å gi plass og tvinger joggerne ut i grøftekanten for å komme forbi.
      Da kan man jo spørre seg: hvorfor snudde de seg i det hele tatt og tittet...?

      Stort sett er det de voksne som er slik. Barn og unge er langt flinkere til å omgås folk og gir plass når det kommer flere.
      Det er iallefall min erfaring :)

      God jul!

      Slett
    3. Det du skrev nå var veldig på kornet! Jeg har hatt et par turer i grøftekanten og jeg har ristet på hodet og små-humret mer enn en gang av diverse situasjoner rundt vannet.... jeg tar det med et smil, gidder ikke bli irritert, men jeg forstår at noen kan bli lettere frustrert noen ganger ;-)

      Det som er hakket verre enn "de som snur seg men ikke rikker seg av flekken" er de som kommer gående mot deg, gjerne fire i bredden, og som ikke rikker seg av flekken.... DET forstår jeg veldig lite av.

      Vel, vel, nå er det jul ;-)

      Slett
  2. Riktig god jul til deg óg Silja! Håper dere får en fin og fredelig julefeiring :)

    SvarSlett
    Svar
    1. GOD JUL Guro! Kos deg masse ;-)

      Slett
  3. God jul, Silja! Håper du får mange fine skiturer i jula.

    SvarSlett
  4. Søvn skal ikke undervurderes nei....9,5 timer...deilig!
    Så fint Orkideen er pyntet av lillegutt nå! flink er han!
    Vil tro du får en skitur eller 10 i jula - snømengden her i Lørenskog lover iallefall godt! Skal teste Losby & Omegn tenkte jeg.
    Ha en fin jul <3

    SvarSlett