lørdag 8. desember 2012

Julenissen heter wiggle.com ;-)


I høst har jeg kun hatt et par mengdesko. De har jeg brukt på alle treningsøkter over 10km. For ikke å ende opp med å bare løpe med dette ene paret har jeg derfor forsøkt å veksle på å bruke litt av de andre parene i skokolleksjonen på de korteste øktene. I hovedsak har disse andre skoparene være i kategorien lettvektsko. Og det har fungert fint, men det er jo som kjent smart å ha mer enn ett par mengdesko å veksle på.

Det første jeg derfor gjorde etter at jeg sist fredag signerte ny jobbkontrakt var selvsagt å bestille nye løpesko! Halv pris på Wiggle.com betyr jo at man kan kjøpe to par for prisen av ett! ;-) Og i dag var de altså i hus: to par nye Lunar Eclipse. 

NAJS ;-)
Det er heller ikke å legge skjul på at jeg i lengre tid har hatt behov for ny mobiltelefon.... og etter dette bildet er det vel ingen som kan beskylde meg for å være særlig opptatt av å ha det nyeste og mest fancy når det gjelder mobil....
Jeg ser helt klart poenget med å ha en mobil som ikke slår seg av i tide og utide, en mobil som det faktisk går an å ringe fra (ikke bare sende sms), og en mobil hvor jeg ikke behøver å sette folk på høytaleren for å høre hva de sier.... at mobilkamera ikke har fungert de siste tre årene har jeg ikke tenkt så mye over.... men da jeg for hundrede-og-fjortende gang greide å miste mobilen i en vanndam for noen uker siden var det game over og ny mobil ble anskaffet. 
Og dette er bare ett av gud-vet-hvor-mange bilder som lillegutt har tatt med min nye mobil.... Status er derfor: selv om mor nå har funksjonibel mobil så vet hun ikke lengre hvor den er fordi "noen" hele tiden flyr rundt og knipser bilder og alltid glemmer den på ukjente steder ;-)

Status adventskalender:

Luke 7:
5,25km løping (32min) + 10min styrke
Luke 8: 2km løping (11min) + 21min core (ti øvelser i supersett) + to par nye sko :-)

Håper du har hatt en god og aktiv helg!?? ;-) 




11 kommentarer:

  1. Wuhu! ELSKER NIKE! de er superfine! Grattis. Og GRATTIS med ny jobb og ny telefon:) herlig!
    Har aldri sjekket den nettsiden - tok det lang tid før forsendelsen kom? Hva med tollkost?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det tok ca en uke til vi fikk pakken. Tollen kommer på toppen, men det er ikke snakk om såååå mange hundre kroner. Totalen er uansett at man sparer en del ;-)

      Slett
  2. Gratulerar med ny jobb!

    Jepp, wiggle er jolenissen og ønskelista mi der er laaang :D
    Kor mykje gebyr tek wiggle når det kjem moms i tillegg?
    Eg har berre bestilt under 200kr så langt derifrå, men på andre nettbutikkar så ligg det rundt 150kr i GEBYR (så kjem moms i tillegg), så hmmm eg lurar på kva wiggle brukar å ta der.

    Og gratulerar med ny mobil!
    Kva for ein blei det?
    Eg har nemleg også fått meg ny mobil denne veka, etter tre år med den gamle, og ein ny mobil (spes.av smartphone typen) er ho heeerleg leiketøy ;D

    Her dett det ned masse masse snø så då MÅ eg berre ut og finne på eit eller anna, så blir helga kanskje litt meir aktiv enn den har vore så langt.

    God helg til deg óg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har aldri bestilt fra wiggle før men Tim har kjøpt en hel del derfra. I følge Tim er det moms og fri frakt, og ingen gebyr utover det. Hvis det viser seg å være feil så skal jeg gi deg beskjed! Hvilken mobil jeg kjøpte.... ehhh, det var Tim som kjøpte mobil til meg (jeg har jo ikke filla peiling på mobiler, hehe) og han kjøpte en HTC "ett eller annet" ;-) Jeg tror det er den som reklameres for som den mest populære htc telefonen.... huff jeg er håpløs og jeg vet det hehe ;-)

      Jeg håper vi får masse-masse snø snart; bena mine trenger litt avlastning nå kjenner jeg.... så jeg ikke ryker på en liten skadesmell ;-) Håper du fikk kost deg ute i snøen i helga!!

      Slett
  3. Deilig med nye sko!
    Jeg sitter og vurderer om jeg skal gå til anskaffelse av vinterpiggsko, brodder for løpesko eller begge deler.

    Icebug Anima BU-grip, Asic Gel Artic 4 GTX og VJ Sarva Xtiro ser alle ut til å være gode alternativer.
    Noen lettere enn den andre, noen med utskiftsbare pigger og andre ikke, noe med smarte pigger som trekker seg inn på hardt underlag osv.

    Lurer på hvem som er best å velge!

    Eller kanskje det er like greit med løpebrodder på de gamlefavorittskoa.
    Da kan man jo bare enkelt ta av og på etter behovet.
    Men det er kanskje ikke den samme løpekomforten med brodder.
    Så at Løplabbet hadde Yaktrax.

    Kanskje det er like greit å kjøpe både vinterpiggsko og brodder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Folk velger forskjellig. Vi har pigger i hus, så om jeg hadde hatt et par sko som egnet seg for pigging så kunne jeg satt i pigger. Siden jeg ikke hadde noen potensielle kandidater som egnet seg for pigging i år så valgte jeg altså å kjøpe nye vinterpiggsko (Sarva Xtrio). Jeg prøvde Icebug Anima men jeg fikk den ikke til å sitte like godt som Sarva så da var valget i grunn greit. Asics Atric har jeg ikke kjenskap til...

      Slett
  4. De skoene er kanonfine og jeg tror også de er gode å løpe i. Har de i rosa, og foreløpig er de bare til jeansbruk, men jeg vurderer sterkt å løpe dem inn, for de sitter så godt på foten. Min treningsuke har vært så der, 47 bokførte kilometre, derav to turer på 13,5 og 15 km...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja de er fine så det er nesten synd å bruke dem opp ;-) Jeg hadde slitt ut 4 par før jeg kjøpte de rosa i høst. Og nå ble det altså to par av disse lilla.... jeg som digger rosa og gult burde jo forstått at lilla og orange også er en hit! ;-)

      47km er bra da! jeg har ikke mer enn 20km denne uka ;-)

      Slett
  5. Jeg har et par eldgamle Sarva som er minst ett nr for store og synes de er tunge! Men godt feste gir de og ingen ubehag ellers, men så er jeg kanskje ingen prinsesse... Siden de er lite brukt og like bra, kan jo ikke bare kjøpe nye, - eller? Ønsker meg Icebug neste gang

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hadde også et par gamle Sarva som var kjempetunge og da merket jeg ikke noe til piggene.... ja sånn rent bortsett fra den positive effekten av piggene: følelsen av å ha spikerfeste! :-) Nei, jeg tror løsningen er å kvitte meg med den ene piggen altså for jeg digger jo skoene ellers.... og det er bare på høyrebenet så jeg er nok ikke en ekte prinsesse uansett hehe

      Slett
  6. Hehe, det ser ut som du skulle ha en god nok grunn til å få deg en ny telefon, ja ;) Gratulerer, håper du blir fornøyd!

    SvarSlett