torsdag 20. desember 2012

Den store advents-sprekken!


Jeg sprakk....

Målet var 20min fysisk aktivitet hver dag i 24 dager; how hard can it be liksom??

Jeg greide 15 dager men så sprakk jeg! Jeg kan selvsagt skylde på sykt barn og lurvete mage.... men jeg vet ikke helt. Søndagen ble liksom bare borte i pepperkakebaking, julekongen, husvask, pynting av juletre, hoste, snørr og kvalme.

Uka starta på legevakta med lillegutt men tiltross for at vi kun sov fra kl.05-08 natt til mandag så hindret det meg ikke i å stikke ut på en liten luftetur mandag kveld. Heller ikke tirsdag var jeg vanskelig å be ut på luftetur.... og vi sov ikke så veldig mange timer natt til tirsdag heller. Så, hvorfor jeg ikke fikk dratt meg ut på Søndag forstår jeg derfor ikke helt.... jeg var nok bare mest svak i viljen!!

Liten gutt, lite tre!

Luke 16: pepperkakebaking, pynting av juletre og husvask
Luke 17: 5,72km jogg + 10min core
Luke 18: 7km jogg
Luke 19: nix
Luke 20: 10min gange + 10min core

Og hva som skjedde i går vet jeg heller ikke helt.... jeg kom hjem til leggetid og da pjompen var lagt var jeg liksom bare ikke i farta for annet enn å dykke dypt ned i godteriskåla!

Noen ganger må man bare ligge litt på sofaen å spise litt grøt....
Og der svømmer jeg fortsatt rundt.... og det begynner å bli litt for mye sjokolade og smågodt selv for en godterimoms som meg.... og det sier i grunn ikke rent lite!!

Status er at jeg nå har fire dager på meg til å pynte på denne sprekken....!

Kan hun klare det? Klart hun kan!! Æ (trur æ) har trua!! ;-)

11 kommentarer:

  1. KLart du kan!Og det er ikke en sprekk, bare et lite sidespor. Og siden verden likevel går under om...ja...1.5 time, så er det likevel greit å møte sin skaper (?) med skoladebart.
    (men hvis vi overlever dagen idag, har du BARE Å KOMME DEG UT!!!)

    SvarSlett
  2. Slik er det med livet, mange ting kan komme i veien for trening! Jeg var såå klar for masse trening etter tøffe måneder med eksamenslesing, men her liger jeg strødd ut med feber og forkjølelse.
    Håper de siste fire juledagene blir roligere for deg og at du får gode treningsøkter i de fire siste lukene! Selv skal jeg prøve meg på første økt i dag, på med broddene, blir nok tungt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Og der fikk jeg treningsmotivasjonen jeg trengte rett i postkassen - et julekledt Kondisblad!

      Slett
    2. Ja hva synes vi om forsidnissen??? ;-) Håper du får en fin tur med brodder i dag da!

      Slett
  3. Ja det hadde vel ikkje vore noko utfordring viss det var kjempelett kvar dag, hadde det ikkje da blitt kjedeleg?
    Du skulle vel utfordre deg sjølv med dette?
    Så det er jo spennande at du nå har faktisk noko å "analysere" - kva hindrar deg i å vera 20min fysisk aktiv...

    Hm la meg berre sei at slike utfordringar ville eg neppe greidd, å vera så hm kva heiter det - konsistent?

    Ein dag utan fysisk aktivitet er forøvrig sånn sett utanfrå ikkje spesielt ille, når du er i såpass mykje aktivitet ellers :)

    Og så skriv du at du tok husvasken, pynta treet OG baka pepperkaker den søndagen, korleis greidde du dette utan å vera fysisk aktiv i 20min ;) ?

    Eg synst du er flink eg.
    Morsam utfordring, fortsatt lykke til! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja jeg må jo sørge for å alltid ha noe å analysere!! ;-)

      Slett
  4. Gud så normal du er! Godt å lese :) jeg har ikke tall på alle mine "sprekker" bare i desember.....wuuuuuuu!
    Men sånn er det bare. Og godteri skal ikke undervurderes. Love it!

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, hva hadde du trodd? ;-) At jeg var superwoman kanskje, hehe ;-) Å nei du, jeg er skrekkelig normal skjønner du! Og godis skal ikke undervurderes men når JEG!! synes det blir mye da snakker vi mange kilo altså ;-)

      Slett
  5. Jeg ville nå sagt at "husvask" kan kvalifisere seg som fysisk aktivitet, jeg da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig!! Bare svært svært kjedelig form for trening!! ;-)

      Slett