søndag 25. november 2012

Trening uke 47


Denne uka greide jeg ikke en gang å bikke den magiske minimumsgrensa på 3 løpte mil..... pyttskitt; nå venter en ny uke og alle vet jo at ny uke = nye muligheter.

Lyspunktet er at formen er på vei opp igjen samt at både torsdagsøkta og økta i dag var kvalitetsøkter. Dessuten fikk jeg styrke-trimma hele to ganger denne uka; det er jo også noe å være fornøyd med!

To nye skibukser er i hus: nå mangler bare snøen!
Trening uke 47
Mandag:
3,7km oppvarming + 30min core
Tirsdag: hvilings av murrende beinhinner
Onsdag:
hvilings av murrende beinhinner
Torsdag:
13km løping
Fredag:
3km oppvarming + 35min core + 3km transport hjem
Lørdag:
nix
Søndag:
kort terskeløkt - 7,5km

Det er så mye jeg har lyst å trene men jeg rekker jo ikke en brøkdel.... og så vil jeg jo ha kvalitet på øktene også, og da må jeg prioritere, og aller helst da også prioritere riktig! For det nytter liksom ikke å skvise inn en spinningtime her eller en styrketime der om det går ut over kvaliteten på ”hovedøktene” mine. Noen ganger kan man gjøre det men gjør man det hver uke så blir det etter hvert bare tull.


At jeg gjerne vil trene mer enn jeg rekker er i grunn bare bra for det betyr at jeg er motivert til å trene. Og om jeg snur på det så er det i grunn også bra at jeg ikke har tid til mer trening fordi: kroppen må jo greie å absorbere treningsmengden ellers blir det jo meningsløst. Og pr i dag så tror jeg at kroppen min har nok med å absorbere de øktene jeg rekker.....

Søndagskos ;-)

Så jeg tror ukas konklusjon blir et godt gammelt bestemor-sitat: ”uansett hvordan jeg snur og vender på meg så har jeg rumpa bak” ;-)

Hvordan har din treningsuke vært?? Fortell, fortell ;-)


11 kommentarer:

  1. Ny uke nye muligheter, den liker jeg! Har knapt kommet meg over 2 mil denne uken jeg, med kun tre løpeøkter. Ettersom kneet fremdeles murrer litt virker det som det trenger en hviledag mellom hver økt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er det smart å gi kneet denne hviledagen mellom øktene ;-) Det er jo som kjent kvaliteten som er viktigst, ikke kvantiteten, så om det ikke blir så mange mil/uke så gir det ditto bedre følelse om i alle fall kvaliteten på øktene er bra!!

      Slett
  2. Jeg syntes nå du har klart riktig så mye! Her begynner kneet å virke(stor glede), men vinteren har inntatt nesen(liten glede). Turene ut iregnet ha vært deilige og svært våte. Tempoet har vært noe lavere relatert til nesen, hvilket kneet har likt godt. ( lurer på om de to har en hemmelig avtale jeg ikke kjenner til ....)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det kan nesten høres ut som at nesa og kneet har konspirert litt her ja ;-) Aldri så galt at det ikke er godt for noe pleier jeg å si om slikt!

      Slett
    2. Ja det er nok en mening med det. Det positive er likevel at jeg har lyst å komme meg i joggeskoene! Samtidig har jeg fått boken skrevet av Grete W så jeg kommer meg nok gjennom det;)

      Slett
  3. Mm, så deilig ut med vafler. Stilige skibukser du har fått deg! Da er det bare å komme seg til fjells for å prøve dem! Kan anbefales

    SvarSlett
    Svar
    1. Etter en svinkald tur til Sognsvann var vaffel helt på sin plass i dag; jeg kan ikke huske sist jeg stekte vafler så det var jaggu på tide! Vafler er liksom et barndomsminne for meg og noe jeg husker som noe alle mødrene alltid disket opp med. Og jeg husker at det alltid var stas å komme inn fra søndagstur å få servert noe godt, om det var kakao, vaffel eller kjøttsuppe spilte ingen rolle. For meg er disse minnene forbundet med tilhørighet, kos, samvær, osv og det skader jo ikke å videreføre ;-)

      Jaggu hadde jeg ikke mye å si om vafler du, hahaha ;-)

      Jeg har mye rart i skapet med skibukser/overtekkbukser har jeg bare en av.... Og da jeg snubla over disse til sterkt redusert pris endte jeg med å kjøpe to så da skulle jeg ha så det rekker! Nå gjenstår bare det vanskeligste som du sier: å komme seg til fjells!

      Slett
  4. Den buksa til venstre ser veldig fin og vindtett ut. Jeg leter etter en vindtett, smal bukse. Hvilken produsent er det?

    Vafler på søndager er bra. Her i huset er det mannen (vestlending) som lager dem. Jeg tror at vestlendinger er generelt mer opptatt av vafler enn østlendinger.

    SvarSlett
    Svar
    1. Craft-PXC-Light-Pants heter den. Jeg løp med den i dag utenpå 2xu tights og jeg digga den kombinasjonen! Jeg løper aldri med overtrekkbukse men i dag skulle jeg løpe så sakte at jeg anså det som smartest å kjøre denne kombinasjonen i blåsten. Hvordan den er i kaldere vær tørr jeg ikke si enda men for 0C og vind med 2xu under så innfridde den.

      Slett
    2. glemte å si at den er tynn og lett..... god komfort!

      Slett
  5. Ah, kjenner meg så igjen! Så mye man har lyst til å trene, og den harde prioriteringa som må til, i hvert fall for ikke å sabotere kvaliteten på de viktigste øktene.

    I sommer merket jeg at all syklingen til og fra jobb ødela litt for godfølelse og kvalitet på løpeøktene. Beina var konstant litt tunge og trege.

    Men som du sier, det er litt luksusproblem, for det er deilig å være så motivert!

    SvarSlett