torsdag 4. oktober 2012

Rekonvalesensuka


Uke 39 trente jeg ikke en meter; men jeg deltok på Oslos Bratteste da.... noe tullball måtte jeg jo unne meg! ;-)

Denne uka har jeg gjenopptatt treninga, sakete men sikkert. Og nå føles det som at siste rest av sjuka er i ferd med å slippe taket (les: bihulene) og at systemet straks er tilbake i normal tilstand igjen.... det skal i grunn bli godt!

Jeg har derfor skrevet ut resept på ”rolig rekonvalesensjogg” denne uka med mulighet for forlengelse et stykke ut i neste uke ved behov ;-)
Dagens middag: ovnsbakt laks med pesto, vilris og salat; yummy!
Ukas rekonvalesensjogg kan best beskrives med: lav fart, høy puls! Akkurat slik det pleier å være når kroppen er/har vært syk. Ikke akkurat motiverende men det gjør ikke noe fordi det kun er en ting som er viktig her; og det er at jeg gir kroppen tilstrekkelig tid til å komme seg igjen.

Rekonvalesensuka så langt:
Mandag: 6,3km (6:35min/km)
Tirsdag: 7km (6:00min/km)
Onsdag: hvile
Torsdag: 13km (6:10min/km)
Nøklevann Rundt 2010 (10km): jeg hadde hatt svært lave jernverdier; Tim løp derfor med meg i tilfelle total kollaps ;-) FOTO: Kjell Vigestad (kondis)
Det er bare en hake her..... jeg er nemlig påmeldt 5km på Nøklevann på lørdag..... strek i resepten! 10km’ern er morsom men svært hard, og helt uaktuel for meg nå, men, 5km orker jeg alltids å løpe! Tror jeg i alle fall.... Jeg satser i alle fall på at deltakelse men blir ikke lei meg om det blir DNS!

Oktober har minst like mange morsomme løp som September, Nøklevann er bare ett. Resten følger som perler på en snor. Jeg kommer tilbake med Silja's ønskeliste for Oktober i neste innlegg ;-)

Hvilke løp skal DU delta på i Oktober??? :-)

17 kommentarer:

  1. Sees ved Nøklevann. Tar 10 km i rolig tempo for å nyte stemningen. Men det er skikkelig trist at Mr Leira ikke skal være speaker der i år. Heming ER jo Nøklevann Rundt.

    SvarSlett
  2. Du gir deg neimen ikke du heller! Vi får bare stå på-jernreserver eller ikke-til det bitter end! Atpåtil bihuleproblemer høres ikke bra ut. Men snart er vel konkurransesesongen over - eller?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja snart er det over ;-)

      Jeg halverte den totale treningsmengden og la opp til kun 3-4 løpeøkter pr uke inkl. en konkurranse!! Jeg droppa helt svømming, sykling, styrke, og annen aktivitet. Jeg skrudde ned intensiteten på treningsøktene i uka og la opp til kun en hard økt pr uke i form av en konkurranse lørdag eller søndag. Jeg hadde håpt at jeg med dette regimet skulle klare å holde meg frisk gjennom disse 8 september og oktober-ukene med konkurranser...... men den gang ei!! :-)

      Jeg vet at høsten er risikabel rent sykdomsmessig og jeg kom helt skjevt ut fra start; allerede etter Drammen halv var det gjort.... Så, planen var god, men planen feila likevel ;-) pyttskitt!!! Snart er det over ;-)

      Slett
  3. Jeg har løpt mye rundt Nøklevann, men aldri med startnummer. Det er en tøff tur. Og veldig, veldig fin. Lykke til i morgen!

    SvarSlett
  4. Lykke til, og god bedring. Sjukdom er noe herk, altså.

    SvarSlett
  5. Du skriver alltid så bra, Silja :) "Skrive ut resept" på rolig trening, morsomt lesestoff ;)
    Men nå må du passe på å ta det rolig på løpet da, det er viktigere med en god helse (skjønt, det virker jo som du allerede er fullt klar over dét da)

    SvarSlett
  6. Lykke til og god bedring! Men husk, det er ikke bra å presse seg veldig om man er syk :) Jeg har gjort det alt for mange ganger, og det fører aldri godt med seg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
    2. Jeg vet.... derfor "ligger jeg litt på været" og stresser ikke. Kjenner jeg at det ikke er fornuftig å presse meg så gjør jeg det ikke! ;-)

      Slett
  7. Du har fått så fin layout. Digger bildet i headeren. Er så dårlig på å legge igjen kommentarer, skjerpings til meg selv. Er det slutt på SRM nå, jeg skal til Oslo onsdag til fredag og håpet å få med meg et av disse løpene...

    SvarSlett
    Svar
    1. SRM slutter ALDRI ;-) Neida, det varer ut oktober så du er hjertlig velkommen!! KNALLMORO om du får til å komme på onsdag!! ;-)

      Slett
  8. Vinter'n nærmer seg og skisesongen er bare 1-2 måneder unna, men hvor får man kjøpt heldekkende langrennsdress ("kondomdress")?
    Ikke noe utvalg på XXL eller G-sport.
    Selger ikke de største sporsforretningene sånne ting i "Skisportsnasjonen Norge?" Utrolig...
    Noen som vet hvor man skaffer dette på nett?

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt spørsmål! Meget godt spørsmål! Jeg har selv bare to-delt drakt kjøpt på G-sport. Har du sjekket Milslukern eller Bull ski&kajakk?

      Slett
    2. Jeg skal sjekke Milsluker'n.
      Det må jo være et eller annet sted folk får tak i dette, siden så mange bruker det i f.eks. Birken og andre skiløp.

      Utvalget i sporstforretningene er skuffende dårlig. Hvorfor må de ha så dårlig utvalg, og selge mye av de samme varene.

      Milslukern skiller seg positivt ut på andre varer iallfall, selvom de ikke er så store.

      Blir jeg nødt til å importere dette fra utlandet også... :)

      Slett
  9. Jeg er imponert over at rekonvalensuka di inneholder ca. dobbelt så mye løping som jeg har fått til i uka hittil i år...

    Men ikke at det stopper meg, haha. Det blir Fredrikstadmarka rundt (20 km) på søndag, Ivar Formoes minneløp (16 km terreng) neste lørdag og så til slutt Vestfold Ultra Challenge om litt under 4 uker.

    Skal prøve å få løpt litt mer fram mot VUC også da, tre ganger i uka + innebandy, herregud, jeg kommer til å bli så sliten...

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, men så har jeg ikke trent noe annet heller da; ikke sykkel, svøm, styrke eller annet moro. Og det komiske er at du, som da har trent halvparten så mye løping som meg, ukritisk kaster deg med på div. lange løp!!! IMPONERT! Jeg er en feigfis i så måte ;-)

      Slett
    2. Jeg bare ser for meg medaljen og alt jeg skal spise etterpå, så går det meste! :)

      Jeg har faktisk trent mest gjennom å være med på løp. Har vel blitt 2 maraton (inkl. ironman) og 3 halvmaraton i år pluss noen kortere løp. Stort sett har en runde på SRM vært det jeg har fått til av løpetrening....

      Slett