tirsdag 16. oktober 2012

Hytteplan here I come!!



I sommer overgikk jeg meg selv i antall treningstimer og antall økter pr uke. Og jeg trente variert: sykkel, styrke (core), svømming og løping. Those were the days..... those were the days! ;-)
Sykkel gir mange timer på treningskontoen!
Hove Tri (FOTO: Jørgen Melau)
September og Oktober skulle vies til løpskonkurranser og «taktikken» var å frisere timeplanen helt til beinet til det kun sto løping igjen på timeplanen.

Hvorfor? Selvsagt for å få nok restitusjon og overskudd til å prester optimalt i konkurranser.

Det var et risikabelt prosjekt siden dette er høysesong for forkjølelse og lignende, men, jeg hadde et lite håp om at det skulle gå. To-tre rolige treninger i uka + en hard økt i helgen i form av en konkurranse burde være overkommelig. En slik plan burde medføre mer enn nok restitusjon og kroppen burde takle det uten å bli verken syk eller skadet.....

BURDE!!

Men, slik gikk det altså ikke. Allerede etter Drammen halv (9. sep) ble jeg sittende å fryse etter løpet mens vi ventet på premieutdelingen og da var det i grunn gjort. Snakk om å komme skjevt ut allerede fra start. Og apropos Drammen halv.... i dag fikk jeg klassepremien fra Drammen halv i posten; en Adidas sekk!
Sekk er sekk!!
Vel, vel, jeg fikk da utrettet mye i September til tross for at kroppen var noe redusert til tider.....

Og så var det den store Oktoberfesten da
Oktober har gått raskere enn et TGV tog med kurs for Bordaux..... slettes ikke i retning Hønefoss og det som regnes som selveste kronjuvelen på slutten av en lang løpssesong, nemlig: Hytteplanmila. For det er jo først etter hytteplanmila at vi med god samvittighet og tårer i øyekroken kan benke oss i sofaen for å innta gravølet mens vi oppsummerer og gjør opp status for årets sesong.
Her er vi, løpegruppa Rødstrømpene! Pene ben ;-)
For det er i alle fall slik vi jentene i løpegruppa Rødstrømpene gjør det. Først tar vi Hytteplanmila, deretter tar vi festen!

Så: det er med glede at jeg meddeler dere at jeg nå er påmeldt Hytteplanmila og jeg skal selvsagt vinne; både mila og festen etterpå ;-) 

Neida, jeg har kun ambisjoner om å ha det gøy og jeg kommer derfor ikke til å legge opp treninga denne uka med tanke på mil-pers. Jeg kommer til å trene så mye som logistikken muliggjør denne uka og ser for meg at jeg kan komme til å ha verdens verste løpeben når lørdag endelig er der, men: I couldn’t care less!

For, det viktigste er jo å ha det GØY ;-)

Til alle dere som sikter retning Hønefoss på lørdag: lykke til med siste innspurt!!! Bruk de siste dagene klokt; det skal nemlig IKKE jeg gjøre, moooohahahha ;-)

21 kommentarer:

  1. Juhuuu!

    - når du sier at du kommer til å ha tunge løpebein på lørdag regner jeg med at det er fordi du skal gi jernet på tempoøkten på fredag? :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Hysj Astrid ;-) hysj! Man løper da ikke tempoøkter dagen før et løp ;-)

      Nei, som jeg sa: jeg kommer til å prioritere trening denne uka fremfor oppladning til Hytteplan. Det går fint an å løpe med råtne ben, det er bare cirka dobbelt så vondt og det er fare for at det går litt saktere også ;-)

      Slett
    2. Høres ut som en bra prioritering spør du meg :-) Lykke til, uansett!

      Slett
  2. Lykke til Silja!!!
    Jeg har vart påmeldt så lenge og nå ser det ut at istedenfor å delta skal jeg lese om Hytteplanmila på blogger ;((( Får vi se hvordan du er "på rotne bein" sikkert ny pers.)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er som kjent "kjedelig realistisk" og de siste ukene har definitivt satt meg litt tilbake, jeg føler meg ikke som lynet Mc Queen for tiden, så den kjedelige realisten vil være GODT fornøyd med bare å delta! ;-)

      Jeg er dog helt enig med deg i at slitne ben kun er ensbetydende med dårlig løpsfølelse.... det er ikke nødvendigvis ensbetydende med lav fart, bunnpers og lav intensitet. Jeg har nemlig erfart mer enn en gang at man kan løpt fort selv med verdens verste løpsfølelse!

      KJIPT at jeg ikke får sett det på Hytteplan da.... :-/ Men vi møtes definitiv ved en senere løps-anledning!! Hang in there ania!

      Slett
  3. Eg syns du æ sø spræk, Silja... Når eg he sete i sofaen ein periode og vøre litt sliten, he eg nesten ikkje kunna lest bloggen din - fordi då føler eg meg sikkleg-ikkje-spræk, og bare veldig lyst te bli det - fe å kunna vera mæ på små og store løp!:-) (her finn ein Masse inspirasjon!)
    Hytteplanmila bli sikkert kjæmpe artig! Heldige du! Lykke te!!! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk; jeg satser på at det blir et ok løp lørdag, om ikke annet blir det stas med boller etterpå!!!

      Slett
  4. Lykke til! Ikke tren for mye de siste dagene så får du en bedre løpsopplevelse!

    SvarSlett
    Svar
    1. Løp som ikke betyr noe kan ikke sette føringer for treningsuka mi, MEN, jeg har revurdert litt og kommer til å ta det pent de to siste dagene nå; satser på at det da blir en fin hytteplanopplevelse etter to dager med hvile!! ;-)

      Slett
  5. Sees på hytteplanmila! Jeg gleder meg. Mest til bollene etter mål :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gleder meg til smultring OG boller ;-)))) Vi ses!

      Slett
  6. Supert at du stiller på Hytteplanmila. Det er en fin avslutning på en lang sesong. Eventuelt en fin start på en ny sesong?

    #ioncemoredidbeatthatcapcha

    SvarSlett
    Svar
    1. Ole Brumm (=Silja) sier selvsagt: ja takk begge deler ;-) Satser på at det blir en bra opplevelse på lørdag, PB er slettes ikke påkrevd og ikke et mål for meg, 13:59min på SRM derimot.... DET er noe jeg hadde satt enormt stor pris på å fått til, det er nesten like stort for meg som å bryte lydmuren!! ;-)

      Slett
    2. Det viktigste er å ha en god opplevelse på lørdag, er helt enig med deg der!

      Du er VELDIG nære å bryte nok en barriere på SRM. Moro at det gikk så bra i går. Fem sekunder til så er du der, det er ikke mye, selv om det noen ganger føles som en evighet. Har selv store problemer med å komme meg ned et hakk på 1xSRM. Selv om jeg kun har vært ett sekund unna virker det som om mitt mål for en runde på SRM er uvoerkommelig. Hver gang jeg klinker til stopper jeg på feil side. Men vi får satse på at neste sesong blir enda litt raskere, og at vi nok en gang ser nye PBer (jeg har ikke satt en eneste SRM PB i år, ugh).

      Slett
    3. Ja, det i grunn fascinerende hvordan 5 sek noen ganger kan virke som en evighet og helt uoverkommelig urealistisk!! I går gikk det fryktelig lett, merkelig nok, og jeg jobba meg ikke halvt ihjel for den persen.... og det er også i grunn fascinerende: hvordan det noen ganger bare går fort og man perser uten at man føler at man må presse nesten over maks for å greie det. Det kan kanskje ha noe med utgangsfarten å gjøre? At man treffer mer rett på farten fra start i forhold til formen og ikke går ut for hardt? Og der, på utgangsfarten, kan også de latterlige små sekundene, +/-5sek, utgjøre en betydelig forskjell ;-)

      Nok babbel: neste år er det din tur til å sette PB på SRM!! Da skal jeg bare surfe og kose meg hehehe

      Slett
  7. Lykke til! Håper formen og bena holder :)

    SvarSlett
  8. Lynet slår nok til i Hønefoss.
    Uansett er det bra at sykdommen slapp taket før julehandelen.
    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, du har alltid en egen fin vri du; og det liker vi! Julehandel når man er sjuk er IKKE moro så du har helt rett! ;-)

      Slett
  9. Jeg gleder meg til å se deg på lørdag. Vet at jeg enten skal servere drikke underveis eller boller etterpå eller kanskje begge deler:) Uansett skal jeg heie på deg:).

    SvarSlett
  10. Lykke til i dag. Både med mil og fest! (c:

    SvarSlett