fredag 28. september 2012

Oslos Bratteste


Alt har en grense –hit men ikke lenger.
10 for Grete ble helt klart spiker’n. Jeg har ikke løpt en meter etter lørdag.... ikke løfta en manual.... ikke utført en eneste planke. Det nærmeste jeg har vært trening har vært å slå opp øyelokka hver morgen, få kroppen ut av senga og deretter slepe meg til jobb. Og kveldene har sett ut som dette....

Jeg har flytta inn i denne fleece-jakka fra Mitchi.
Man klarer å stå i mot ganske lenge og man klarer å mobilisere mer enn man kanskje skulle tro, men, alt har altså en grense og den grensa når vi alle som en.... det er bare spørsmål om tid. Og tiden min var inne mandag morgen: fra små-sjuk til stor-sjuk og fullstendig treningsinkapabel.
Oslos Bratteste
I morgen er det Oslos Bratteste. Jeg er påmeldt takket være en meget snill ektemann.... som vet at motbakker over hodet ikke er min gren!!! Grrrr!! Så takk for den kjære! ;-) I fjor gikk jeg opp. Jeg gikk så fort jeg klarte og det forteste jeg klarte var ~27min.

I år er jeg fristet til å krabbe opp bare for å få statussymbolet....
Du ække verd en dritt om du ikke har denne lua (jeg spøker selvsagt!!)!!
Om jeg stiller til start i morgen eller ikke: alt avhenger av hvor viktig dette statussymbolet er.... alle vet jo at det er livsviktig ;-)

Lykke til i morgen folkens; om du løper Berlin maraton, Oslos Bratteste eller sliter sofaen og pleier kroppen med halspastiller og sjokolade ;-)

18 kommentarer:

  1. Uff, Silja! Nå er det på tide at du blir ordentlig frisk! Riktig god bedring og ikke gidd å stille imorgen bare for lua - du har jo en fra før ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt poeng ;-) Og lua er jo dessuten for stor for mitt knøttehue, haha ;-)

      Slett
  2. ÅÅÅÅH, gøy. Jeg har meldt meg på i fylla eller noe sånt, for jeg var helt sikker på at jeg ikke skulle "løpe" den i år likevel (må roe ned litt, ikke sant). Men så fikk jeg mail derfra, og sjekket startlisten, og jaggu om ikke jeg stod der? Sakte men sikkert kom erindringen min i orden... fra da jeg satt og meldte meg på, betalte og greier. Herregud.

    Vi ses vel, da! 27 min er jo knallbra tid! Og gåing er det eneste riktige.

    PS: Jeg har også lyst på sånn lue (derfor gjør jeg det).

    SvarSlett
    Svar
    1. haha du er noe for deg selv du Matilde ;-) Og det liker vi selvsagt!!!!

      Ikke drikk i kveld da.... sånn i tilfelle det medfører at du glemmer starten eller ragger opp bakken rimelig halvfull ;-)

      Slett
  3. Venter med drikkinga til i morgen kveld, vel :D

    SvarSlett
  4. Lykke til da!
    Med så låge forventningar og god oppladning må det vel gå bra? ;)
    Ja det er fleee-jakke tid, og eg har luska rundt i sportsbutikkane her og nettbutikkane ei stund nå - fleece er sååå deileg :)

    Ja, der minte du meg på at eg må kjøpe inn sjokolade til helga - diverse te-sortar er klar, og puter og fleeeteppe på sofaen, og
    så skal eg kose meg med å lese om høss det har gått med deg opp Oslos Bratteste.

    Lykke til Silja! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Imke ;-) Jeg skal bare kose meg i morgen!!

      Slett
  5. Med litt flaks er lua i år identisk den fra ifjor:-)
    God bedring. Det kommer flere løp. Men det finnes bare så mye sjokolade i verden. Hørt at det snart skal bli sjokoladekrise faktisk. Og (å ligge på)sofaen er snart gått ut av mote.
    Og hvis du velger å delta, så er det å gå opp i friskt tempo mer enn trening nok!

    SvarSlett
    Svar
    1. "Å ligge på sofa'n er jo bare SÅÅÅÅÅååååå 90-tallet assa" slikt bedriver vi da ikke i 2012 ;-))))

      Nei du frue, en ting er sikkert: det blir ikke noe friskt tempo i morgen og det blir mer enn trim nok hvis jeg bestemmer meg for å gå! Har sendt en forespørsel om å bytte til trimklassen; håper jeg kan bytte!

      Slett
  6. Uffa meg!! Jeg blir sliten bare ved å lese om alle dine planer. Ikke rart at energien ble borte. Til og med en superwomen som deg trenger sinm hvile. Jeg er også ganske sliten. Fikk 3 treninger etter lørdag, men bare fordi jeg løp på endorfiner fra Oslo maraton, nå er det stopp også. Jeg skal ikke løpe i helgen, jeg skal jobbe nattevakter.. Ganske stor anstrengelse det også. Lykke til uansett hva du gjør. Jeg skal sitte på jobben og lese om Oslos Bratteste, Berlin Maraton osv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nattevakter hadde jeg ikke klart.... det er den største anstrengelse spør du meg!!! God vakt!

      Slett
  7. Sjokoladekrise??
    Kanskje jeg må ta sykkelen fatt likevel da, eller gjenopprette den avlyste joggeturen, sånn at man får fylt opp til helga. Der røyk den sofaøkta.
    God bedring ihvertfall - og god lykke og fart til dere som løper i helga.

    SvarSlett
  8. hehe, uff da. Så leit at du gikk over til den verste "syke-fasen". Spørs om det ikke var 10 kilometer´n som tok deg på senga, ja! ;)
    Men jeg vet alt om hvordan det er og ikke vill høre på kroppen når den egentlig trenger hvile. Det er ikke no gøy!
    Hvis du velger å stille til start i morgen, så håper jeg du gjør det fordi du er blitt bedre i formen. Og ikke pga. merket (selv om det selfølgelig er full forståelse for dét også, hvis du velger det andre "alternative") :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er en forutsetning at jeg er i bedre form i morgen ellers stiller jeg ikke; helt enig!!! ;-)

      Slett
  9. Uka di har vært ganske lik uka mi. Det var LITT dumt å dra rett på fotballcup etter å ha løpt på lørdag. Jeg skifta jo, men fikk ikke dusja. Noen timer midt ute på et jorde i kald vind, gjorde susen. Mandag morgen våknet jeg med UVANS. Uka har vært kjip. Ingen trening. Bare sofa og slappfiskliv. I tillegg har jeg hatt et helvete på jobb, så stressnakken kompletterte opplevelsen. I dag gikk jeg faktisk med skjørt på jobb. Tenkte at et par strømpekledde løpeben kanskje kunne ta fokus vekk fra de sorte ringene under øynene. Men: nok sutring!

    I morgen skal jeg opp den bakken. Jeg så til mitt store sjokk at min pulje er den første. Det innebærer med stor sannsynlighet at jeg blir liggende foran masse raske folk som en menneskelig trafikkork. Men jeg er fortsatt positiv, altså. Krabbe sammen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gikk på den samme smellen: jeg satt å frøs etter halvmaratondebuten i Drammen.... det var da det sykeperioden begynte og siden har det bare gått nedenom og hjem med meg! ;-)

      JA ;-) Nå er barnepass i boks så da kan jeg stille i morgen; og jeg vil gjerne krabbe sammen med deg!! Jeg starta helt bakerst i pulja mi i fjor fordi, tenk: jeg hadde vært syk i forkant (hvilket sjokk, not!) så jeg var litt slapp i strikken. Virker nesten som historien gjentar seg gitt!? Jeg må kanskje bare innse at høsten ikke er den beste tiden for konkurranser.... ;-)

      Men nå sporet jeg av, det jeg skulle si var: jeg tror ikke du skal bekymre deg for å bli løpt overende av løpere som kommer bak.... jeg opplevde ikke det som noe stort tema i fjor. Ses i morgen; sov deg i form, i morgen blir bare en fin tur med masse frisk luft ;-D

      Slett
  10. God bedring! Og lykke til dersom du velger å stille i dag:) Og hvis du ikke er helt frisk er det lov å bli i sofaen med sjokolade og te!

    SvarSlett
  11. God bedring! Ligg på sofaen med god samvittighet. Så blir du fortere frisk.

    SvarSlett