lørdag 29. september 2012

Oslos Bratteste -en fest!



Greit, jeg innrømmer det: jeg bare måtte...... ha den lua! ;-)

Bilde tatt timer før start: kusina mi skriver ”du ser pitte litt sliten ut”. Jeg skriver tilbake ”takk for komplimentet”!!! For selv synes jeg at jeg ser helt herpa ut!! ;-)
Strutter ikke akkurat av energi ;-)


Oslos Bratteste
Siden jeg var påmeldt så ville jeg starte. Og hadde ikke Tim meldt meg på så hadde ikke jeg meldt meg på av egen fri vilje.... for motbakke..... det er ikke min greie altså! Jeg synes det er et slit fra A til Å. 

Dog, nå skal det sies at jeg ikke syntes dagens oppfart var så hårreisende ille..... litt merkelig, tatt i betraktning at jeg har vært og fortsatt er forkjøla. Jeg hadde liksom trodd at det skulle føles dobbelt så ille med forkjølelse i kroppen. I fjor, hvor jeg ga det jeg hadde, så føltes det vondt! Men det føltes ikke egentlig vondt i år. Hem!?? Kanskje forklares det med at jeg ikke var i stand til å kjøre full pinne i dag? Jeg mener: jeg hadde ikke vært i stand til å gå et sekund raskere i dag altså!! Bare så det er sagt! Men det jeg mener å si er at intensiteten og innsatsen nok ikke var like høy som på en god dag ;-)
Jeg gikk vel i cirka 95% av tiden (FOTO: Mauro Pau).
Det er uansett ikke noe å spekulere så mye i men "melkesyre og blodsmak" som min kjære snakket om var i alle fall ikke noe jeg hadde noen nevneverdig opplevelse av i dag! Svett og uten krefter derimot.... ;-)

Det var så vidt jeg rakk starten.... og i virrvarret med å få av tøy, levere tøyposen og samtidig med at jeg hører speaker si "da er det 15sek igjen til start".... ja så glemmer jeg å ta av lua! Det var i og for seg greit for den ble raskt tatt i bruk som snørrklut! (og ja jeg har allerede vasket den!) ;-)
Gjennomsvett ble jeg av å gå ned bakken til start.... og enda mer svett av å gå opp! (FOTO: Mauro Pau).
Kort oppsummert: det var kjempegøy!! Jeg hadde ikke krefter til å "gi på" i dag, men, jeg hadde en fin og sosial opptur. Det var stas å møte mange kjente både i og utenfor løypa. Og særs stor stas var det at  det regelrett krydde av campere i bakken. Moro!! Takk til alle som heia ;-)
Beviset: jeg smilte også ved målgang!! ;-)
September oppsummert
01. Sep: Halvtravern (15km)
05. Sep.: Sognsvann Rundt Medsols (SRM)                         
09. Sep: Drammen halvmaraton (21,1km)
12. Sep: SRM
15. Sep: Halvbirken (12km)
19. Sep: SRM
22. Sep: 10 for Grete
26. Sep: SRM (UTGIKK!)
29. Sep: Oslos Bratteste

Og 8/9 = GODKJENT!!

Nå satser vi på at det blir en knallfin Oktoberfest UTEN disse basillene som har herjet rundtforbi nå i September!! ;-)

22 kommentarer:

  1. Bra jobba i dag altså. Det var tøft! Fortsatt god bedring!

    SvarSlett
  2. Fiiiin lue da, jeg er temmelig misunnelig ;)

    Krysser fingre for en flott, frisk oktober!

    SvarSlett
  3. Ble veldig impponert da du heia på meg der nedi den verste bakken. Hadde ikke sjangs til å tenke høyt inni meg engang...

    God bedring!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det forklarer hvorfor du ikke svarte ;-) Jeg evner vanligvis ikke å snakke men i dag nøt jeg å kunne skravle meg opp kneika.

      Slett
  4. Defintitivt godkjent måned!!! Du deltar i løp som en proff! Nå bare rett i sengs og hvile. ( du ser litt puslete ut på det første bildet) ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg tror ikke du skal få noen blodprøve til analyse av meg for da tror jeg at jeg stryker på "den store blodprøvetesten" hehehe. Neida, jeg trente ikke sist uke og jeg kommer ikke til å trene før på enda mange dager kjenner jeg..... de vanlige aktivitetene koster så mye mer krefter når man er syk og det må man også ta med i regnestykket ;-)

      Slett
  5. Jeg tror du har websmittet meg, hele kroppen gjør vondt, muskel og leddvondt og nå har jeg begynt å nyse også - enten er det din feil - eller det at jeg plutselig begynte å vurdre å løpe maraton i Edinburgh - og i Oslo - siden det var så billig. Kroppen gikk umiddelbart ut i streik.
    Du er ihvertfall flink og iherdig som løper uansett - og løper flere løp på 1mnd enn jeg har maktet i hele min tid som joggeblogger.
    God bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, skal ikke se bort fra det nei! Nyser som en idiot hele dagen jeg... hva er poenget med det liksom? Kanskje man bare må slutte å planlegge løp? Kanskje det er det som må til for at vi skal holde oss friske! ;-)

      Slett
  6. Kjempebra Silja :)
    Muligens du ikke syntes det var så "fælt" å løpe(...) opp bakken, fordi du allerede hadde en dårlig følelse i kroppen pga. sykdom? At du hadde vondter allerede, så da hadde du allerede "infisert deg" med dét? (hvis du skjønte hva jeg mente?)

    Må jo bare si det, at den lua var jo dritkul da! Så jeg kan godt forstå at du stilte opp for å sikre deg en sånn´en :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det kan være!! Godt poeng ;-) Årets lue var mye kulere enn 2011 versjonen så jeg er fornøyd med den ja!

      Slett
  7. Du er sterk altså! Jeg gikk jo ganske sakte opp den bakken, og var ikke i nærheten av å vurdere å prøve å bevege meg raskere. At du kom opp der så fort med sykdom i kroppen er ikke annet enn imponerende. Det tar jeg av meg hatten for. Men ikke lua! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg merka fort at jeg ikke evnet å presse i går.... det var liksom ikke noe å gi! Jeg merka det feks veldig godt på det flate partiet; jeg hadde ikke nubbsjans til å få opp farten og følte jeg hadde løpt et helt maraton da jeg ENDELIG kom til bakken og ENDELIG skulle få lov til å gå igjen ;-D

      Vel, vel: ett år til neste gang så da får vi vel prøve igjen da ;-)

      Slett
  8. Du er uansett rå som gjennomførte. Med basillene. Håper de ble igjen på toppen.

    SvarSlett
  9. Hø..de lua er bare ekkel!! Hmrff...;) Rått gjort å delta på motbakkeløp i det hele tatt og enda råere med bassiller som kjemper om kropssherredømme samtidig. Jeg er imponert.

    ps..glemte forresten å skryte av ny bloggmal forrige gang jeg var innom. Det ble kjempefint:)

    SvarSlett
  10. Er det noen som greier å løpe hele tiden hele veien opp?
    Tror jeg må teste den løypa og kanskje bli med neste gang.

    SvarSlett
    Svar
    1. Definitivt, ja! Min kjære er en av dem som løper hele veien opp.... jeg er ikke kapabel til det men jeg er kapabel til å løpe mer enn jeg fikk gjort i år ;-) Ingen grunn til ikke å bli med!

      Slett
    2. Angrer på at jeg ikke ble med!

      En tanke slo meg - hva med et løp med "Oslos bratteste NEDOVERBAKKE?"

      Noen mener jo det skal være enda tøffere å løpe nedover i stor fart. Blir som alpint, men med joggesko på beina.

      Slett
    3. Enig, er med på den ;-) Spørsmålet er om man da skal velge korketrekker'n ned eller kamikaze-varianten å sende alle på hue ned Wyller ;-)

      Slett
    4. Bør kanskje droppe en fellesstart i så tilfelle :)

      Slett
  11. Gratulerer! Dette virker fælt og litt gøy på en gang - kanskje noe jeg skal prøve neste år :)

    SvarSlett
  12. Du imponerer som vanlig ;-) Kjempelekker lue. Veldig fresh og eksklusiv. Ikke mange som har den... hihi

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye! Moro å se hva du klarer å få til!

    SvarSlett