fredag 7. september 2012

Septemberpuslespillet -jeg er KLAR! ;-)


Terningene er kastet og en tentative konkurranseplan for september er satt opp. Og jeg tror det blir bra jeg ;-)

Først ut: ukentlig deltakelse på Sognsvann Rundt Medsols (SRM).
Jeg vil nemlig fortsette å legge ukas terskeløkt til SRM og planlegger således å fortsette å bruke SRM som trening og ikke konkurranse. Kanskje blir en onsdag brukt til å løpe en runde i maksfart men i hovedsak er altså SRM tiltenkt 2-3-4 runder på terskel.
Etter ett års tro tjeneste stemmer jeg ut de to til høyre og ønsker de til vestre velkommen!
Treningen tar jeg altså selv ansvaret for mens den konkurranseansvarlig, min kjære, sørger for å melde meg på diverse løp.Tim har derfor følgende konkurranseplan klar for (stakkars) meg i september ;-)
 
Drammen halv: påmeldt. Klar-ferdig-løp!

Birkebeinerløpet: påmeldt, men her er jeg usikker på innsatsen.... jeg må se an knærne etter helgens debut på halv i Drammen og vurdere innsatsen ut fra hvor ”ramponert” strukturene er etter møte med asfalten til helgen.

Oslo Bratteste: påmeldt! Klar-ferdig-gå (gå til melkesyra spruter!!). 
Synes bakken ser brattere ut i år jeg... ;-)
Oslo maraton: ikke påmeldt (enda)! Skal bidra under arrangementet men håper jeg også skal rekke en liten 10km sprint i oslo's gater ;-)

September i sin helhet ser derfor slik ut:
01. Sep: Halvtravern (15km)
05. Sep.: Sognsvann Rundt Medsols (SRM)                         
09. Sep: Drammen halvmaraton (21,1km)
12. Sep: SRM
15. Sep: Birkebeinerløpet (21,1km)
19. Sep: SRM
22. Sep: Oslo Maraton (10-42km)???
26. Sep: SRM
29. Sep: Oslos Bratteste

Nice, ikke sant!!??? ;-)
Ja... jeg sa jo at September var som en stor godteripose ;-)
Nå har jeg akkurat hatt massasje av muskulaturen i "problemområdet" mitt og kjenner at strategien før debuten på søndag nødvendigvis må bli "å hvile meg i form".... ikke helt som jeg hadde planlagt men det gjør ikke noe! Vi vet jo alle at ikke-optimale forhold i forkant av løp slettes ikke behøver å være en bakdel; så det så! :-)

Om du skal delta på konkurranse i helgen eller ikke: jeg ønsker alle en strålende kondisjonsrik helg ;-) Husk å ha det GØY!!!! :-)

22 kommentarer:

  1. Så bra at du har funnet ut av det :) Masse lykke til på søndag da!
    Jeg skal delta i et lite løp i morgen, Veslemøy-løpet ("I Arne Garborg´s fotspor"), på 15km ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kult! Masse lykke til!! Gleder meg til å høre mer om opplevelsen når du er vel i mål ;-)

      Slett
  2. Halvmara, så gøy! Det blir spennende.
    Birken, der skal jeg også løpe. Håper bena dine holder; har skjønt at det er mindre bratte nedfarter i år enn tidligere.
    Og Oslos bratteste, det er kortvarig smerte av neste slag :-) høres ut som en bra september.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det blir spennende.... jeg har ikke toppformen er ikk inne akkurat nå, det kjenner jeg, men skal man kun delta de gangene formen er på topp så blir det som kjent ikke løpt så mange løp ;-) Så, det gjelder å finne flyten og håpe at kneet ikke blir for plagsomt underveis...!

      Birken er mye berg-og-dal i starten i år. Jeg er ikke god i motbakke, derimot er jeg fryktløs utfor. Jeg tror likevel ikke dette er en trasé som er til min fordel.... men det gjør ikke noe! Moro blir det ;-)

      Slett
  3. Masse lykke til på søndag, Silja! Så moro at du er så i farta om dagen. Håper å være tilbake på SRM snart jeg også. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir bra å få deg tilbake igjen Adel!!!

      Jeg ække så i farta som jeg var for noen uker siden før jeg ble syk, men, det er bare å ta det til etteretning og justere farten der etter!! Blir moro med debut uansett da!! ;-)

      Slett
  4. Halvmaraton blir gøy! Jeg skal være den beste hare og hjelperytter som finnes!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hare.... skal ikke du være fartsbrems a? ;-)

      Gleder meg til å henge sammen med deg i 21km på søndag!! Blir NICE, veldig NICE blir det, å ligge bak deg i nesten to timer ;-)))

      Slett
  5. Lykke til i Drammen! Og alle andre steder! Mye langløp på deg, håper beina takler det fint. Kanskje sees vi til duell på 10 km under Oslo Maraton?

    SvarSlett
    Svar
    1. takk! jeg skal forsøke å klemme inn en 10Km for grete innimellom slaga men tipper du fiser fra meg som en rakett!! Spreka ;-)

      Slett
  6. Oioioi, mange løp dette!
    Masse lykke til på søndag!

    SvarSlett
  7. Gøy løpsplan du har laget deg! Misunner dere det SRM-løpet altså, virker kjekt og sosialt:)

    SvarSlett
  8. Jeg så navnet ditt på lista til Drammen Halv og ble så glad. Så gøy at du vil løpe sååå lang. Og det er ikke bare asfalt. Mye foregår på sti langs elva så det blir ikke så utrulig slitsomt for knærne (håper). Du har skikkelig stram program fremover. Jeg skal også løpe i Drammen. Kan ikke bli mer lokalt. Hvis du har lyst å løpe maraton i Oslo så kan du løpe for meg. (leggen holder ikke, er ikke sikker om den holder halvmaraton en gang vi får se). Vi sees nok i samme gruppe i Drammen. Har også planen å løpe nesten 2 timer (helst kortest mulig, men for å være realistisk....)Tvi tvi på søndag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei så moro; da ses vi sikkert i morgen da ;-) Det blir ikke maraton i oslo på meg; det blir ikke maraton på meg andre steder heller.... ;-) Men hvis jeg får til å skvise inne en 10Km mellom jobbinga så skal jeg vurdere det!

      Slett
  9. Så kult at det blir halvmaratondebut på deg allerede i helga! Og generelt imponerende med en veldig aktiv måned.

    Selv greier jeg ikke å velge hvor og hva jeg skal løpe i høst. Skikkelig vinglepelle. Men jeg trener som om jeg skal løpe halvmaraton (og det skal jeg jo) og 10.000. Ikke maraton.

    Lykke til på søndag!





    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk! Det blir spennede med debut.... jeg har vel jekka ned forventningene og da er det ikke så skummelt lenger! Jeg vet jo at jeg klarer å tilbakelegge distansen og det er jo det viktigste. Tiden det tar å komme til mål er det dagsformen som avgjør! Ble litt for mange hviledager disse siste ukene men... nå skal jeg løpe en liten vekkeøkt så får vi se hvor det bærer hen i morgen ;-)

      Slett
  10. Svar
    1. Thanx;-) Jeg er spent på hvilken vei høna sparker i mårra; har ikke hatt de beste øktene i forkant så selvtilliten er slettes ikke på topp.... humøret derimot; det er alltid på topp så moro blir det lell, tøft og gøy, akkurat slik vi liker det! ;-)

      Slett
  11. Jepp, lykke til i Drammen, til deg og Tim. Det er viktigere at humøret er på topp enn at formen er helt optimal.

    SvarSlett
  12. Imponerende!! Skikkelig tøft å ha så mange løp å trene til :) Gleder meg til å lese om Oslos Bratteste!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja... det blir spennende om kroppen i det hele tatt greier å restituere seg mellom slagene ;-) Jeg skrev "tentativ liste" så det betyr at jeg må bruke hue litt også underveis også... men Oslos Bratteste skal jeg delta på uansett da!

      Slett