tirsdag 4. september 2012

Høstens puslespill -del I


Terminlista på kondis.no bugner av flotte løp og jeg sliter like mye hver høst: HVILKE løp skal jeg velge???? Ikke bare kommer gromløpene som perler på en snor fremover men attpåtil finnes det altså dager som rommer mer enn ett løp.... ai ai ai det skal ikke være lett!
Finisher trøya fra helgas Halvtraver'n!
Godteposen for September:
05. Sep.: Sognsvann Rundt Medsols (SRM)                          
06. Sep.: Semsvannsrunden (Asker) / Ulsrudvann Rundt
08. Sep.: Lørenskogløpet / N3-Norefjellmarsjen (5-23km) / Norway cross / Årungen Rundt (Ås)
09. Sep.: Drammen halvmaraton (10-21,1km)
11. Sep.: Gaupekollen opp
12. Sep.: SRM
13. Sep.: Semsvannsrunden (Asker) / Ulsrudvann Rundt
15. Sep.: Birkebeinerløpet (15-21,1km) / KK mila (5-10km)
19. Sep.: SRM
20. Sep.: Semsvannsrunden (Asker)
22. Sep.: Oslo Maraton (10-42km)
26. Sep.: SRM
27. Sep.: Semsvannsrunden (Asker)
29. Sep.: Oslos Bratteste

(og da har jeg kun valgt ut løp i nærområdet som jeg anser som potensielle for meg....)

Jeg har som vanlig ikke meldt meg på noen av løpene.... men min kjære har allerede tatt noen valg for meg og har allerede meldt meg på et par løp; takk kjære, du er snill!! Så da gjenstår det bare for meg å pusle ferdig.... ahhh, det er vanskelig!! :-)

Vet du hvilke løp skal du skal velge??

19 kommentarer:

  1. Jeg synes Oslo maraton 42 km høres bra ut på terminlisten din..!:)
    Lurer selv på hva jeg skal velge utover høsten, her må det pusles inn blandt labfag, andre fag og kvelds/helgejobb... Har lyst å løpe enda en halvmaraton i høst bare for å vise meg selv at jeg kan løpe under to timer!
    Til neste år vil jeg prøve meg på Birken.. Hjelp!

    SvarSlett
  2. Imponerende løpsliste i september;) (enda mer imponerende er det om du deltar på alle) Lykke til ;) Hilsen -Hobbyløper-

    SvarSlett
    Svar
    1. Intensjonen er IKKE å delta på alle ;-) Det har svært liten hensikt.... ett løp pr helg og ett løp midt i uka blir vel fasiten tenker jeg ;-) Problemet blir å velge siden alle løpene frister!

      Slett
  3. Norway Cross (veldig kjekk løype i fjor) og Oslos Bratteste (moro med syre) her. Og så har jeg endret fra 21.1 til 10 under Oslo Maraton. Jeg er ikke lenger i form til halvmaraton, ikke 10 heller for så vidt.

    (Pokker, brukte jeg "lenger" riktig nå? Ref: http://sirivil.blogspot.com/2012/09/veit-da-sren-lenger-lengre.html)

    SvarSlett
    Svar
    1. Korrekt bruk av lenger, Frode! Ikke verst!

      For min del blir det helt sikkert Gaupekollen opp, halvmaraton i Oslo, og Oslos bratteste. Lurer også på om jeg skal løpe 10 km i Drammen i helga. Har sååååå lyst.

      Slett
    2. Yay! (som for så vidt ikke er et godtatt uttrykk av Språkrådet).

      Slett
  4. Intuitiv ville jeg sagt at "ikke lenger" er riktig men jeg har fortsatt ikke lært meg forskjell på enda og ennå så.... jeg skal sikkert ikke påstå noe som helst ;-)

    SvarSlett
  5. Høres bra ut :)Her er det ca 1løp pr mnd gjennom hele året å velge i. Hvis du ikke vil kjøre lenger enn 40-50min ;)

    SvarSlett
  6. Jeg har dessverre(...) ikke det luksusproblemet som du har. Her hvor jeg bor er det nemlig ikke fullt så mange løp å velge mellom. Her tar man det man får! ;)

    Jeg syns du kan trekke lodd om hvilke av løpene du skal være med i. Så blir det litt spennende også, og ikke vite hva som dukker opp på lappen ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Igjen - du er heldig som bor i Oslo-gryta og kan velge fra "øverste hylle". Forstår det er vanskelig å velge ut noen, kan jo ikke delta i samtlige, heller. Jeg har ikke så mange råd å komme med, for jeg kjenner jo ikke til de løpene på terminlista di for høsten. Godt at du har en mann som tar ansvar for den biten..:-)

      Slett
  7. Hvis det blir Årungen på lørdag, stiller familien og jeg som heiagjeng.

    SvarSlett
  8. Nå er det nesten slik at jeg må sjekke starttid for 10 km i Drammen. Jeg skal være i Bærum på kamp kl 15.30 - senest...

    SvarSlett
    Svar
    1. hey hey hey ;-) Starten er kl.12:10!

      Slett
  9. Synd at det er så kort imellom Birken og OM, men siden jeg uansett ikke er i form til de lengre distansene gjør det ikke så mye i år - neste år derimot skulle jeg gjerne løpt begge.

    KK mila synes jeg hadde ei veldig fin løype til å være midt i byen - ta den -)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja det er for kort mellom mange løp så vi kan ikke satse på alle; vi må velge noen og prioritere innsatsen på de ulike løpene. Jeg kommer ikke til å kunne løpe maksimalt på alle løpene og det er jeg inneforstått med. Og det er helt greit! Noen løp er så god stemning så de må jeg bare delta på uansett ;-)

      Slett
  10. Svar
    1. Ja... men nå har jeg frisert ned listen fra "ønskeliste" til mer realistisk og gjennomførbar liste ;-) Så får jeg heller gjøre justeringer underveis ved behov!

      Slett