fredag 24. august 2012

Jeg har gjenoppstått!


Stakk bare innom for å ønske alle en riktig GOD og treningsrik helg!!

Og selvsagt.... for å "skryte litt" ;-) Neida, bare fortelle at både jeg og intervalløktene har gjenoppstått. Etter to uker i vakum så tror jeg nå at kroppen er frisk og fin igjen. HURRA!

Så i dag dro jeg til med en intervalløkt bare for å feire at jeg er frisk igjen. Og jeg har ikke løpt intervaller siden 24. Mai. Det er lenge-lenge siden det, ganske nøyaktig tre måneder siden.....)
Og for de med et trent øye så kan dere se at jeg ble grise-svett etter dagens anstrengelse ;-)
Det ble følgende pyramideøkt: 1-2-3-4-5-4-3-2-1min (1min pause mellom). I min verden også kalt ”latmannsøkt” fordi dette er en av en intervalløktene som jeg føler er enklest å gjennomføre når jeg ikke er helt på høyden. Jeg har to slike ”overkommelig” varianter så valget sto mellom denne eller 30/35x1min. Jeg valgte altså den første pyramide varianten i dag for den tar bittelitt kortere tid.

For å sitere 5-åringen så føltes det verken ”pipp-enkelt” eller ”lett som en plett” men det føltes helt greit underveis. Jeg var litt nervøs for at jeg ikke skulle orke de 4 siste dragene men det orka jeg. Jeg ble liksom vant til den høye pulsen etterhvert og da føltes det egentlig ikke så vondt. Og, jeg var langt fra helt knekt etterpå; digg!!

For spesielt interesserte: i følge GPS'n løp jeg 216m-449m-658m-858m-1082m-857m-667m-436m-235m på dragene; mao. ~4:31-4:39min/km-ich fart.

GOD HELG og husk å dra på litt for meg også i helga da!! ;-)

9 kommentarer:

  1. Bra start på helga! Jeg har hvilt tre - TRE - dager denne uka, så jeg er klar for en aktiv helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. BRA! Jeg heier på deg!! Race good and hard! ;-)

      Slett
    2. Super fart og supre intervaller - hurra:-)

      Slett
  2. Gratulerer. Ha en aktiv helg!

    SvarSlett
  3. Bra for deg!!!
    Jeg ma nok hvile etter ny nedtur med leggen pa tirsdag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bæsj :-( Det var ikke bra Ania!! Lykke til!!

      Slett
  4. Hurra, bra jobbet! Jeg er kjempedårlig på pyramideintervaller, vanskelig å gå fra kjapt til "hold litt igjen, du skal løpe mange minutter" til spurt igjen. Så dette er meget bra! Ha en sprek helg=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel... det er kanskje en greie man må øve litt på? Det er generelt utfordrende for mange å ikke åpne for hard uansett type intervall. Du skal helst la pulsen øke jevnt pr drag samt også utover i økta. I går var jeg fort oppe i puls på 180 og var derfor redd jeg hadde åpna for hardt. Jeg greide derimot å holde farten oppe gjennom økta samtidig som at jeg ikke ble sliten i bena. Jeg tror derfor at jeg greide å gjennomføre økta ganske bra sånn sett. Nå løp jeg med fokus på flyt og teknikk og hadde samme fart på dragene; det er kanskje det som er kunsten? Å holde igjen på de første dragene, finne en fart som du skal ha på alle dragene?

      Slett
  5. Så bra! Det er ikke så farlig å være litt svett når smilet er så bredt!

    SvarSlett