søndag 22. juli 2012

På PB kjøret!


Etter trollveggen var jeg støl som FY! Søndag ble det derfor udiskutabelt hviledag!!

Og uka som har gått ble også planlagt å skulle være en rolig(ere) treningsuke. Stølheta gav seg derimot overraskende fort.... så propell-Silja måtte derfor disiplinere seg for ikke å kjøre hardt; men jeg tror jeg klarte meg ganske så bra ;-)
Fra dagens økt; som regel vil jeg pælme sykkelen men ikke i dag.... i dag gikk det greit nok ;-)
Mandag: 1750m svømming
Tirsdag: 6,7km rolig restitusjonsjogg
Onsdag: Sognsvann Rundt Medsols (9,7km); 47:12min (4:53min/km i snitt). Ny PB!
Torsdag: 45min Bosu Core
Fredag: hvile
Lørdag: 13km rolig jogg, 1t21min  (6:11min/km)
Søndag: 55,6km sykkel (2t13min)

Ukas høydepunkt
Utvilsomt onsdagsøkta som endte med nye PB på tre runder’n på Sognsvann Rundt Medsols. Ny PB på  tre runder (9,7km): 47:12min (4:53min/km i snitt) og 25sek forbedring. 
Ja.... det ble tre slike på onsdag ;-)
Jeg skulle bare jogge 1, 2 eller 3 runder. Jeg var med å arrangere denne onsdagen og stilte til start uten oppvarming. Åpna i et tempo som føltes behagelig og forsto derfor ikke et kvidder da jeg passerte 1km merket på 4:53min. Bena levde sitt eget liv, farten var jevn, og det føltes lekende lett.

Runde en og to ble begge passert på 15:51min og det var da jeg forsto at hvis jeg fortsatte så måtte det vel ende med PB!? Så da det gjensto ~1,3km dro jeg opp farten for å være sikker på at det ble pers.

At det ble uventet og utilsiktet PB var i grunn ren bonus; det som gjorde dette til ukas høydepunkt var mest det faktum at dette var en helt perfekt terskeløkt!! Helt PERFEKT terskeløkt! Kjempefornøyd med den altså! ;-)
Hovedøya Rundt; jeg digger siste innspurt ;-)
Uka ble avsluttet med en lang sykkeløkt; dagens dato tatt i betraktning så gjorde det veldig godt for både hode og kropp.... mye tid til å tenke når man sykler!!

Neste uke

Hva neste uke bringer vet jeg ikke men jeg håper å få vært med på Gressholmen Rundt for vi er selvsagt fortsatt veldig "HØY PÅ ØY"; er vi ikke??? :-)

4 kommentarer:

  1. Grattis med god løpsuke! Men jeg tror ikke du har løpt 3-runder'n på 37 minutter ;)
    Men det kommer sikkert en dag det også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha det var en flott skrivefeil og jeg er enig; jeg tror du har helt rett ;-) Silja

      Slett
    2. Jeg må defintivt komme til Oslo en onsdag det er SRM, forstår jeg:-) grattis med ny PB:-)

      Slett
  2. du er rå, dame! jeg bøyer meg fortsatt i støvet!

    SvarSlett