lørdag 9. juni 2012

Silja -fortsatt med hjerte i hånden ;-)

Hektiskedager.no
Du vet du er helt ute å kjøre når du forsøker å åpne, samt slå på, pc’n med bilnøkkelen og når du i neste sekund griper telefonen og peker med den mot tv’n i et forsøk på å sette på barnetv........ ;-)
Silja -den evige optimisten med hjerte i hånda!

Og en uke er det Hove Tri.....
Mange løper Skogsmaraton neste helg men min maraton den dagen blir altså til vanns (1500m), på hjul (40km) og avsluttes til skogs (10km). Og alt avrundes helt sikkert med en recovery bar av noe slag og en velfortjent cola.
Inntil for tre år siden ante jeg ikke hva en energibar var.... hey, Tim, jeg ser at du har "stjelt" fra eska mi, du er sååååå avslørt!!! ;-)

Er jeg i rute med treninga: NEI!
Gjør det noe: NEI!
For skal jeg kose meg: JA det skal jeg ;-)

For ti dager gikk jeg rett fra svømeøkt i Sognsvann til å være tidtakersjef på Sognsvann Rundt Medsols (SRM). Jeg hadde med meg mye klær (ullsokker, 2xull-overdel, vest, fleecebukse, overtrekkbukse og vanter) men jeg ble sittende å fryse likevel. Forkjølelse ble resultatet av den frivillighetsjobben ;-) 

Mao. ikke helt optimal siste innspurt mot Hove Tri men det viktigste er jo tross alt jeg er frisk når jeg stiller til start neste lørdag!! Til mål kommer jeg alltids (hvis jeg ikke punkterer vel og merke.... hehe).

At jeg gjør ting jeg ikke kan er jo ingen nyhet, men at lillebror (10år) også kaster seg med på ting han ikke har prøvd før er meget inspirerende!!
Her dundrer lillebror inn til en tredjeplass (g-10år) på sin debut på 60m hekk på Bislett. Han hadde knapt sett en hekk før han stilte til start!! :-)

Da er det bare å nyte helga folkens; håper du har mange fine treningsplaner!!!??? 
På min treningsplan står "hjemme alene mammarollen" og barneløp på Søndag; det gleder lillegutt seg veldig masse til (eller kanskje det er lovnader om muffins og premie etterpå han gleder seg mest til) :-)

Ha en fin helg!

10 kommentarer:

  1. Kjekt med belønningsmuffins da! Tihi, og energibarer ja, det visste ikke jeg heller hva var før jeg begynte å jobbe i sportsbutikk. Vi spiste New Energi etter trening og drakk husholdningssaft. Ble nå hvertfall sprek på sukker om ikke annet!
    Håper du blir frisk og rask av forkjølelsen snart!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er flere som sier at de brukte New energy og husholdningsaft "før i tiden".... ;-)

      Slett
  2. Hove Tri høres mye skumlere ut enn Skogsmaraton ihvertfall ;-) Eller, men blir beredt på det man forbereder seg på...
    Har dere kasser med energi-barer liggende hjemme? I mine værste sjokoladesug-anfall ahdde jeg sikkert ikke klart å la de være i fred!

    Sees til start imorgen, herlig å bare heie å motivere, det siste sikkert så til de grader!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei vi har ikke vanligvis kassevis med barer liggende nei.... Alt kan som regel forklares, også dette: det var bare jeg som tok litt godt i da jeg gikk til innkjøp for det var nemlig 25% på powerbar ;-) Men et par-tre-fire stykker har vi som regel alltid liggende. Og jeg klarer (merkelig nok) å la disse barene være i fred; noe som også kan forklares med at jeg i 99% av tilfellene finner en sjokolade som raskt stagger sjokoladehungeren!

      Slett
  3. Hm, noe sier meg at jeg har skylda for den forkjølelsen du snakker om....
    Lykke til med triatlon til helga. Spør du meg, så synes jeg det høres moro ut. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, nei vet du hva, det ansvaret hviler på meg :-) Jeg burde selv innsett galskapen i åå svømme for deretter å sitte stille ute etterpå.... hallo, trenger ikke doktorgrad for å forstå at det var svært ulur kombinasjon ;-)

      Slett
  4. Apropo sykling, hvordan er det å sykle hvis man har nakkeskade eller er rammet av whiplash?

    En skulle tro at sykling krever god nakke.

    En bekjent har påstått å ha denne skaden men sykler likefullt flere mil flere ganger i uken, i tillegg til å trene aktivt med andre aktiviter.
    Hvordan er det mulig?

    Man vet jo hvor lett man kan bli forhindret fra å trene pga av mindre skader, betennelser, strekkskader o.l., så hvordan kan det "henge sammen" å ha nakkeskade samtidig som man er veldig aktiv med ulike treningsformer?

    Når det er sagt, så vet vi vel at det foregår en del svindel i Norge, så som trygdesvindel etc. "Skaden" er ikke så reell så derfor går det fint an å være aktiv i fritiden.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det du spør om kan jeg dessverre ikke svare deg på; det har jeg ingen kunskap om! Og jeg har også vett nok til å si at pga min manglende kunskap rundt dette tema så velger jeg også å ikke spekulere rundt spørsmålet ditt.

      Det jeg derimot kan si, på generel basis, er at det i grove trekk finnes to ulike grupper mennesker 1) de som resignerer og gir opp og 2) de som nekter å gi opp og som driver seg selv videre til tross for de problemene de støter på.

      Folk som faller i gruppe 2) og som har vært utsatt for skader, som har vært satt ut fra normal aktivitet i lengre tid, som har slitt med sterke smerter, og som samtidig ønsker å komme videre i livet ofte presser seg videre til tross for smerten. For å komme videre må de desverre gjennom perioder hvor de må tåle mye smerte før det blir bedre. Og for noen blir det aldri bedre.... noen av disse velger likevel å trosse smerten fordi de ikke vil gi opp aktiviteten som de er gla i.

      Slett
  5. Silja lykke til neste uke. Skikkelig spennende. Du må gratulerer Lille broren jeg er alltid så glad når jeg ser barn drive med div idretter

    SvarSlett
    Svar
    1. Hove tri - du er steintøff! Jeg skulle vært med hvis noen hadde tatt svømminga. Sluttet å svømme aktivt som 16-åring, og har ikke vært for ofte i bassenget de siste 24 årene nei... Sykling i 40 km er okei, og løp i 10 også, men den svømminga.. Men - det viktigste er jo å komme i mål, og det hadde jeg vel gjort før eller siden. Neste år, kanskje...Lykke til med oppladningen:-) Kult med lillebrors debut:-)

      Slett