onsdag 13. juni 2012

Ny SRM pers! Hurra ;-)


Man må smi mens jernet er varmt!

Proppfull av selvtillit og fryktløs etter mandagens Trail Tour proklamerer jeg høyt og tydelig følgende: "i dag skal jeg perse på Sognsvann!" 

Og slik gikk det også; jeg persa på en runde i dag! Sist gang jeg persa var i 2009 så det var kanskje på høy tid (om ikke på overtid!) at jeg grep sjansen i dag?
Man skal ikke undervurdere forelskelsens makt; det er neppe tilfeldig at alle mine SRM-perser ble satt i 2009 da jeg var hodestups forelsket i min kjære.... her var det Kirsten som taua meg inn til pers ;-) (Foto: Espen "mosjonisten").

What are the odds?
Silja i samtale med seg selv: "Har jeg trent fart siste tiden? Nei. Har jeg fartsformen inne for tiden? Nei. Skal jeg likevel perse? Ja, det skal jeg". Så hva fikk meg til å tro at jeg skulle klare det?

Selvtillit!! Massevis av selvtillit! Jeg løp ene og alene på selvtilliten. Potensialet kan ligge der men har jeg ikke selvtilliten med meg så blir det vanskelig å få ut potensialet!

For det er nemlig slik at det mentale er svært viktig for hvordan jeg presterer. Jeg må være gira, jeg må være motivert, jeg må ville, jeg må tørre, jeg må være offensiv og jeg må satse. Jeg må rett og slett ”være sulten” som det heter på fagspråket.

Og jeg er svært sjeldent sulten.... i alle fall svært sjeldent sulten nok!
I dag var jeg sluten på pers! (Foto: Randi Helen G.).

Det mentale er viktig, selvtillit er viktig, og alle ytre faktorer påvirker psyken og dermed også sulten min. Lite søvn, mye stress, ikke-optimale forhold i forkant, mye jobb.... alt dette påvirker negativt og gjør at jeg ikke orker å presse meg ordentlig. Sånn er det bare, men da blir det desto mer viktig ”å gripe sjansen når sjansen byr seg”.

Og i dag var jeg klar over at sjansen var der for etter mandagens løp har jeg vært svært høyt oppe. Og en slik selvtillits-boost må selvsagt utnyttes; jernet var varmt og det var altså dags for å smi ;-)

Dagens SRM
I dag svømte vi før SRM. Og jeg ble både sulten og kald, men, selv om jeg dermed ble litt skeptisk før start så skulle jeg prøve! I startfeltet sier jeg til Jeanette ”kanskje du kan være haren min i dag?” og hun responderer noe skeptisk ”nei... det blir vel du som må være haren min tenker jeg”. Akk så beskjedne damer vi er ;-) Utfallet ble at Jeanette var hare frem til 2km merket og jeg var hare derfra og inn.  

Og begge persa! Genial arbeidsfordeling :-)
To knallfornøyde damer, Jeanette smiler fra øre til øre ;-) (Foto: Espen mosjonisten).

Og atmosfæren på SRM er som alltid unik. I dag fikk jeg skravla til gangs både før og etter løpet med blant annet Randi Helen, Rune K., Espen (persa), Bengt (persa), Thomas (som også persa i dag!), Frode, Jeanette, Dag G., Marianne, Ellen..... og det var som alltid mange kjente fjes å se ;-)

Sjekk ut bloggen til Espen for mer bilder og rapport fra dagens løp!!

Nå skal jeg bare surfe videre på min rosa sky inntil jeg kræsjlander i Arendal på lørdag..... det er nemlig meldt et inn i helsikes grusomt regnværpå lørdag, men inntil da smiler sola om kapp med Silja ;-)

10 kommentarer:

  1. Så deilig med gode tanker, selvtillitt og pers! Gratulerer. Det blir godt å ta med seg inn i helgen. Masse lykke til!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Tone! Lørdagen blir hard og hvis det blir så mye nedbør som det spås så kommer jeg til å slite.... big time! Jeg tar det som det kommer og flyter på min rosa sky og koser meg inntil videre ;-)

      Slett
  2. Deilig når man kjenner man har "flyten" og kroppen føles sterk!
    Deilig å løpe på de dagene man bare kan gi på mer uten at man blir like sliten.
    Grattis med pers.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nettopp, du har definitivt forstått det ;-)

      Og det gir ikke mindre selvtillit når man står i mål og tenker at det var hardt men langt fra vondt og man føler seg uberørt etterpå!

      Slett
  3. PB smaker godt. Gratulerer Silja!

    SvarSlett
    Svar
    1. Thanx, nam, ja, det smakte godt ja ;-)

      Slett
  4. Gratulerer med pers!!
    Den har jeg som du vet ventet på ... Tipper du kan forbedre den enda et hakk hvis du bare dropper svømmeturen først :-)

    SvarSlett
  5. Hurra, gratulerer og amen! Det mentale er alfa og omega. Imponert!!

    SvarSlett
  6. GRATTIS så mye Silja! Det var vel fortjent, for du løp som en helt! Hadde ikke sjans å følge med deg på slutten ;)

    SvarSlett
  7. Gratulerer med pers og heldige deg som fikk en fantastisk fin løpeopplevelse. De turene gjør alle sliteturene verdt å løpe. Og ja, det mentale har mye å si.

    SvarSlett