onsdag 20. juni 2012

Dagens outfit -finn feilen!

I dag løp jeg to runder på Sognsvann Rundt Medsols. Sist uke persa jeg med 6 sek på en runde med tiden 14:11min. I dag var jeg ikke noe fartsfantom kjente jeg; lårene var litt møre.... men jeg lekte med tanken om pers på 2 runder!

Jeg rakk ikke oppvarming så jeg fikk kjenne litt på hvordan bena taklet farten den første kilometern og la følelsen avgjøre om det ble 3 rolige runder eller 2 runder i pers-tempo. Perse uten oppvarming.... jeg var naturlig nok litt skeptisk til det!

Åpna raskere enn planlagt og bena føltes som en hjulvisp; fryktelig kjeitete løping den første kilometeren. Prøvde å finne roen i håp om å finne flyten og kontrollen. Det føltes bedre etterhvert.

Passerte første runde på like over 15min på egen klokke; det var altså håp for pers!

Runde to er som kjent litt kjip; du løper alene og det byr på utfordringer. Farten daler litt men det er ikke kritisk enda. Møter en motsolsløpende Randi Helen en gang til og jeg evner å smile fortsatt, det er et godt tegn. Frode løper forbi og kommer med en oppmuntrende kommentar og selv om han bare er ute på en liten cruise-tur så hjelper det å ha ryggen hans foran de neste 2,5km.
Silja i shorts -det er andre gang du ser meg iført sådan bekledning!!

Etter to "trege" kilometre øker jeg farten på siste 1,3km og kommer inn på 30:15min og perser med 6sek denne onsdagen også! Me so lucky ;-)

Dagens største overraskelse
Den største overraskelsen i dag var dog at jeg uten forvarsel ikledde meg løpeshorts!! Og jeg har ingen ide om motivasjonen bak det valget.... Mitt svært anstrengte forhold til shorts kan du lese om HER. Nå er jeg altså blitt eier av to stk shorts og jeg har løpt en gang med hver av dem..... om du kommer til å se meg med shorts flere ganger kan jeg ikke svare på men en ting er sikkert (og dette hadde jeg ikke trodd jeg kom til å oppleve): det var sjukt deilig å løpe med shorts i dag.... ikke bra for en med shorts-tvangstanker som meg! ;-)

25 kommentarer:

  1. Gratulerer med pers igjen! Og med ny fin shorts! Jeg kjøpte meg en shorts da vi var i London tidligere i år, men den har ennå ikke vært på ... Men det skyldes som kjent helt andre ting enn at jeg misliker shorts - jeg liker shorts jeg!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja men du har jo så pene ben!!!! Og da kan du fint løpe i kort-kort løpeshorts smukka!! ;-) Misunnelsesverdig bra ben assa!! ;-) Jeg lover å stille i shorts når du er tilbake i løpeshortsen igjen! Og da skal vi perse begge to på både en og to og tre runder'n!

      Slett
  2. Deilig med pers!
    Jeg havnet 1 sekund bak min gamle pers. Lå an til pers både etter 1., 2. og 3. km, men så ble jeg på et vis litt ufokusert de siste 258 meterne og "glemte" å holde tempoet oppe.
    Sånn går det når man plutselig begynner å tenke på noe helt annet der man løper.
    Har en tendens til å la tankene løpe fritt og da er jeg et helt annet sted :=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Slikt skjer og tangering av pers er nesten like digg! ;-)

      Slett
  3. Du er på PB-kjøret. Moro. Gratulerer!

    SvarSlett
    Svar
    1. I know ;-) Får nyte det så lenge det varer!

      Slett
  4. Good morning!

    Misunner deg som løper lett og raskt i shorts. HVIS jeg så like smashing ut som deg i shorts hadde nok også jeg løpt like lett slik som deg..

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er det bare å se seg selv i speilet og si til deg selv "jeg ser smashing ut" og så er det rett ut å løpe etterpå!! ;-)

      Slett
  5. Gratulerer! Herlig med både pers og og shorts!

    SvarSlett
  6. Kjempefin shorts!! Ja, er det ikke deilig, egentlig? Gratulerer med pers :)

    SvarSlett
  7. Sjekket EMITdatabasen og så at jeg har bedre rundetider på to og trerundern enn jeg har som pers på enrundern... Så da vet jeg hva slags mål jeg har for sesongen. :)

    Så bra du stakk innom i går da - full uttelling!

    SvarSlett
    Svar
    1. Wow, gleder meg til å tar det målet!! Godt at du fikk sparka meg litt bak så jeg kom meg til start i går ;-)

      Slett
  8. Deilig med to gode raske runder! Håper du får en fin dag med sol!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var helt klart på sin plass å gå ned på farten i går og løpe to runder; jeg hadde ikke orka full fres på en runde med de møre bena mine! Når skal du bli med på SMR da?? ;-)

      Slett
  9. Grattis med ny pers, nå er du i flytsonen!!! Trenger ikke lykkepille når man er på PB-kjøret:-)

    Selv klarte jeg årsbeste på 2 runder, men ser mulighet for PB om ikke altfor lenge. Gleder meg til PB-rus!

    Fin dag. Hilsen Janicke L.

    SvarSlett
    Svar
    1. PB-rus er den beste rus utenom forelskelsesrusen da ;-)

      Slett
  10. Gratulerer med ny pers, igjen.

    Løpeshorts er undervurdert. Sliter litt med det selv, men har ikke funnet noe som er mer behagelig å løpe med når det er varmt.

    SvarSlett
  11. Men den trøya kan det jo ikke bli noe feil Silja!

    SvarSlett
    Svar
    1. Trøya var ikke feil nei; trøya er jo den fineste av dem alle! orange, svart og lilla matcher også bra (i min verden), så feilen lå helt klart i matchen Silje + shorts ;-)

      Slett
    2. Nå fikk jeg fokuset vekk fra at du perset til fordel for shorts-skriveriene. Synes ikke det så spesielt teit ut i det hele tatt, og jeg har gode, sterke linser på:) grattis med PB Sognsvann x2 - i shorts...

      Slett
  12. Jeg har et mål om å komme ned på 13-tallet på 1-rundern i år.

    Håper jeg klarer det!
    Men da må jeg "gidde" å holde trøkket oppe etter den 1. km.

    Ligger på rundt 4 minutter etter 1. km, men km-tiden går en del opp på de resterende.

    Hadde vært digg å greie rundt 13 minutter.
    Da er jeg jo bare 3 min. bak de beste :=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg burde sikkert prøvd på det samme men det gjelder liksom å gjøre det når man er i siget.... og det er for min del NÅ! Og de neste ukene har jeg ikke mulighet til å delta så da spørs det om sjansen går fra meg i år; vi får se! :-)

      Ang. km-tidene så er det ganske mange som løper den første vesentlig raskere enn de to siste. Du kan ta en kikk på denne kalkulatoren og legge en slagplan oppe i hodet ditt for hvordan du skal legge opp 13-løpet; lykke til!! http://runekm.com/srm-split-calculator.php

      Slett
    2. Den kalkisen skal jeg prøve meg på.
      Takk for lykkeønskninger :=)

      Slett
  13. Ola Dunk har det morsomt...
    "Ti Rye-syklister punkterte og veltet da de kjørte over en rekke tegnestifter på vei fra Trondheim til Oslo"

    SvarSlett
    Svar
    1. Seriøst??? Sabotører i løypa? Utrolig!!!

      Slett