lørdag 5. mai 2012

Testløp Holmenkollstafetten

Det som skulle være ukas høydepunkt ble istedenfor ukas store nedtur!
Sola har endelig kommet frem, det er fortsatt kaldt, og jeg er klar til start ;-) Foto: Mauro pau.

HK testløp (1200m)
Testresultatet: jeg løp hele 9sek(!!!!) dårligere enn i fjor og jeg kan ikke si annet enn at jeg ikke er fornøyd med dagens prestasjon. Og det kan jo kun tolkes på en måte: jeg mener jeg har mer inne enn hva jeg fikk vist i dag ;-) Hvilket jo er positivt fordi: hadde jeg ansett tiden i dag for representativ så hadde jeg måttet leve med det faktum at "jeg ikke er bedre enn dette". Nå kan jeg derimot leve i den tro at jeg er bedre, og kun være små-furten fordi jeg hadde en dårlig dag. Og det utgjør en viss forskjell ;-)
Den pene grønne kurven nederst viser farten som bare stuper rett i kjelleren. Etter ett minutt (den rød prikken) var armene full av melkesyre og jeg var fortsatt et stykke unna stigningen. Farten nådde bunnen midtveis (rett før venstresvingen etter to minutter) men selv om jeg økte farten opp bakken og inn så var "skandalen" likevel et faktum.... håpløst!! ;-)

Hva gikk galt?

Vel, dagsformen var ikke på topp og det var motvind, men jeg vet ikke om det kan forklare alt. Jeg brukte første minuttet til å finne en grei fart; hvilket jeg ikke greide. Jeg bare fortsatte og løpe saktere og saktere... Etter ett minutt kjente jeg at hofta ble litt nummen og armene tunge; melkesyre?? Bena var ellers helt fine men dette tyder kanskje på at jeg åpna for hardt (selv om jeg ikke helt skjønner det men....?). Jeg kan ikke huske å ha opplevd lignende tidligere....melkesyre? Hva er det liksom??
Siste innspurt... Foto: Mauro pau.

Vanligvis evner jeg å få opp tempo i slak nedoverbakke og jeg kan presse selv med følelsesløse ben, men i dag føltes bena fine men det var umulige å presse likevel og siste parademarsjen inn til mål var mer en canossagang ;-)

SHIT happens ;-) 

16 kommentarer:

  1. 9 sekunder bak er jo ingenting.
    Kommer seg når dagsformen er inne neste lørdag :)

    Melkesyre i armene?
    Den eneste plassen jeg aldri har kjent noe når jeg løper, er nettopp i armene.
    De brukes bare til å få opp farten i motbakker o.l.
    Armene er kun et hjelpemiddel.

    Hvilken etappe skal du løpe i stafetten?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei som jeg skrev: melkesyre i armene er bare et "begrep" i min verden; har aldri opplevd det før men jeg antar at denne følelsen av tunge armer var forårsaket av melkesyre....

      Fra testresultatet i går å dømme så er det ratt ikke sikkert jeg kommer med på noe lag ;-) men hvis jeg får en etappe for mix-laget så blir det nok en av de letteste 600m etappene vil jeg tro.

      Slett
  2. Skandale�� 9 sec er så fort at jeg klarer nesten ikke å måle. Uansett du har en uke til å finpusse formen. Jeg får ikke løpe samme etape som ifjord. Bare 650m nedoverbakken. Det er nesten ikke verdt å komme til Oslo for. Men man må jo støtte "jobben"

    SvarSlett
    Svar
    1. Regner med de ni sekundene løpes inn og vel så det, når du får startnummeret på brystet, sola skinner og vårens vakreste eventyr er i gang:-)

      Slett
    2. 9 sek må minst tilsvare 40-50m; og det mye! ;-) nei vi får se hva det blir neste helg; det viktige er at lagene toppes og det er derfor man har utakløp. Gjør man ikke gode testløp så fortjener man ikke plass på laget; simlpe as that!

      Slett
    3. Kan jo ikke være såå strenge.
      Det er jo bare for morro skyld.

      Slett
    4. Graden av seriøsitet avhenger av hvilket lag man løper for; OSI stiller lag i herre og kvinne elite, samt mix-lag i akrivklassen, og da er det slettes ikke bare for moroskyld gitt ;-)

      Slett
    5. Aktivklassen skulle det stå ;-)

      Slett
  3. Jeg synes du er skikkelig tøff. Jeg tør bare å løpe Holmenkollstafetten for bedriftslaget på jobben, jeg. Jeg er livredd for at jeg skal løpe for sakte og "ødelegge" for hele laget. Folk er seriøse, det er jo derfor det er uttak. Jeg turte ikke å prøve en gang jeg. :-) Kanskje neste år?

    SvarSlett
  4. Jeg har bare løpt dette testløpet en gang, og da skjedde det samme med meg. Spente meg så fælt - for NÅ skulle det virkelig gå unna - at armene skrek opp den første bakken. Godt å høre det er flere. Husker at Eldbjørg klaget over det samme den gangen jeg løp. Så vi er i godt selskap. Neste gang: slappe av... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så da er jeg altså ikke alene, det er jo en trøst ;-) mine armer ble altså tunge lenge før stigninga og bakken starta, allerede etter ett stakkarslige minutt.... huff huff,men slikt skjer altså ;-)

      Slett
  5. Det kan ikke gå like bra hver gang da, og som du sier SHIT HAPPENS;) Holmekollstafetten høres kjekk ut!

    SvarSlett
  6. Du er velkommen på Treningscamplaget Silja!! :-)
    Vi er akkurat passe useriøse!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tilliten og tilbudet Siri; du skal ikke se bort fra at jeg slår til på dette!! Må bare vente til onsdag kl.12 når laguttaket er offentlig....

      Slett
  7. I teatersammanhenger pleier en dårlig "dress rehersal" å bety at premieren kommer til å gå strålende. Teater og sport går jo hånd i hånd(?), så dette fikser du lett.

    Tvi, tvi på lørdag.

    / Fortare Anna

    SvarSlett
  8. Kjedelig at det gikk saktere enn sist, men jeg tenker du tar de 9 sekundene og mere til på lørdag! Jeg har alltid sett på deg som raskere enn lynet! Spennende, spennende:) Vi fikk den triste beskjeden i dag at vi ikke får stilt til stafetten fordi det var altfor få påmeldte :( Nesten så jeg ville tilby meg å løpe halvparten av etappene selv. Det er virkelig vårens vakreste eventyr!

    SvarSlett