torsdag 31. mai 2012

Kom mai du skjønne ;-)

Mai ble en god treningsmåned! Faktisk, jeg har vel aldri vært i nærheten av så mye trening tidligere ;-)

Oppsummering av Mai
Sykkel: 241km
Antall km/uke i mai

Svømming: 2x1250m i Sognsvann
Antall svømte km i år. Totalt har jeg altså fire svømmeøkter på samvittigheta i år.... kremt, kremt ;-)

Hviledager:
9
Styrke:
3x45min Bosu core 
Løping: 153km (og ny månedsrekord igjen; hurra).

Antall løpte km / måned i år.

Månedens høydepunkt: 390m i HK-stafetten for OSI kvinner elite.
Månedens mentale utfordring:
Lillehammer-Sjusjøen-Lillehammer på sykkel (45km); jeg kunne fint pælma sykkelen over autovernet minst en gang i løpet av turen.... men alt dette var selvsagt glemt da det etter økta ble en uplanlagt overnatting på hotell i Lillehammer med pizza fra peppes!
Månedens treningshøydepunkt: 13km med løpesko før kirkeklokkene kima etterfulgt av 35km sykkel på ettermiddagen.

Jeg har trent så masse at utstyret rakna ;-)

Antall kcal forbrukt totalt i mai: 18791
Vekt: +1kg (fnis!!)
Note to self: ullsokker, superundertrøye, ullgenser, fleezbukse, vest, vanter og overtrekksbukse holder ikke kroppen varm etter svømmeøkt; dra derfor alltid rett hjem eller fortsett å tren når du har kommet opp av vannet! 
Nydelig kveldsmat i dag; og denne smoothie'n var kjempegod!!


Ble mai slik du hadde planlagt/håpt/trodd/forventet??


Fornøyd og litt små-forkjølt ønsker jeg Juni velkommen ;-)

9 kommentarer:

  1. Tabbe å se det bilde der rett før jeg skal legge meg. Sulten nå... #gratulererMedSuperMai

    SvarSlett
    Svar
    1. Unskyld ;-) "Tabbe" av meg å legge ut på joggetur i går uten nok i magen; resultatet ble altså en tur innon "sjappa" på vei hjem! Og kanskje jeg burde legge meg sulten litt oftere (jfr. +1kg hehe) ;-)

      Slett
  2. Utrolig imponerende! Inspirerer til en løpetur denne fredagen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Helene; håper du får en fin løpetur i dag!! I våre kretser løper folk fint 30-40km på en dag; jeg bruker altså en uke på å tilbakelegge samme distanse.... så det er i grunn godt å høre at NOE synes mine 153km i mai er til inspirasjon ;-)

      Slett
  3. 153 km er veldig bra treningsmengde - det blir resultater av det.
    Selv greide jeg bare 72 km i mai, mot 150-200 tidligere måneder.
    Litt reisevirksomhet, jobbing og annet forklarer droppet.
    Men oppløftende nok - idag testet jeg formen etter over 1 ukes løpepause - og jeg satte pers på treningsløypa mi!

    Da føler jeg at jeg likevel er i rute :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mao helt i tråd med mitt motto "run less, run faster" ;-) Det er ikke gitt at man løper raskere selv om man trener mer....

      Så er det jo også slik at man skal slippe opp på mengden i konkurransesesongen så jeg tipper også at du er helt i rute!! ;-)

      Slett
    2. "Run less, run faster" var et godt motto :)

      Når man erfarer å sette pers etter treningspause, så lærer jeg meg å senke skuldrene og trenger ikke å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk trent som planlagt.
      Det går bra allikevel, kanskje enda bedre :)

      Slett
    3. Dårlig samittighet skal man uansett ikke ha; det er bare bortkastet bruk av energi ;-)

      Sesongvariasjon/periodisering av treninga er bra. Mye mengde etterfulgt av perioder med mindre trening genererer overskudd, og overskudd må man ha om man skal prestere.... så at man kan klare å prestere bra etter en periode med mindre trening er ikke så mystisk ;-) Silja

      Slett
  4. For en fantastisk treningsmåned! Raknet utstyr, skrubbsår og stive muskler er perfekte bevis på at man har hatt en god treningsperiode.
    Mai for meg ble vel som forventet, men kanskje ikke som håpet (jeg har fremdeles troen på at jeg en gang skal klare å begynne med pensumlesing såpass tidlig at jeg slipper skippertak i mai, og dermed har mer tid til trening. Har 6 semestre igjen, tiden vil vise når/om jeg klarer det)

    SvarSlett