tirsdag 1. mai 2012

Jeg velger meg April sa jeg....

Tallenes tale er klar: April viste seg å være et godt valg!! Jeg har nemlig løpt mer i April enn i årets foregående måneder; hurra for det!! Og stort smilefjes :-)

Og nå som jeg har bygd opp forventningene så skal jeg like godt rive dem ned igjen ;-)

For det er jo slik at når man bedriver forskning så vet man at det ikke nytter å bare se på tallene; man må selvsagt se på hva som ligger bak tallene! Og ser man bak tallene så er det fortsatt slik at jeg på de beste ukene fortsatt ikke klarer å løpe mer enn totalt 30-35km. Og det er sjeldent jeg klarer fire gode uker på rad; det blir fort null-uker pga sykdom og/eller ~20km uker pga jobb (og annet). Dermed havner jeg stort sett ut med en månedstotal rundt 100km.

Så denne økningen i antall km i April skyldes slettes ikke at jeg har løpt mer pr uke enn vanlig; det er bare å ta en kikk på grafen under så ser dere at jeg fortsatt ikke har krabbet over 40km i uka.
Søylene vise antall løpte kilometre pr uke i April; 35,2km, 31,7km, 23,8 og 35,8.

Årsaken er bare at jeg har klart fire gode uker på rad! Når jeg legger til langturen 1. April (14,44km)  og den korte joggen i går (6km) så blir altså tallet for April: 147km!

Utviklingen så langt i år:
Januar: 77,2km
Februar: 111,4km
Mars: 99,1km
April: 147km

Utenom løping har jeg også logget følgende:
Spinning: 1 økt (75min)
Sykkel: 1 økt (2t25min; 53,6km)
Core: 6 økter (3t20min) hvorav 3x45min Bosu core
Svømming: 0!!

Kanskje jeg like godt må velge meg Mai også??? :-)

9 kommentarer:

  1. Kunne blitt kilometer i går... Hva skjedde? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ble 3km motbakke i svært rolig gå/jogg-tempo på sti, etterfulgt av 3km i unnabakke, og rett på Bosu core time.... jeg innså at det ikke var noe å hente på fellestreninga i går gitt ;-)

      Slett
  2. Veldig profesjonnel graff. Man ser at du er en forsker. Når jeg ikke løper de laaange turer klarer jeg ikke heller komme opp i mange km per uke. men bare noen turer på 25+ og til og med 30+ og man er fort opp i over 60km i uka. Satse på mai da. Mye hyggeligere å løpe i fint vær

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg ser hva du mener.... men både 20 og 30+ er LANGT! Jeg har vel ikke løpt lengre langtur enn ~15km i år så for min del blir jeg vel å ligge rundt 30-35km i uka enda en god stund ;-)

      Slett
  3. Det er veldig lett for at det blir slik, med jobb/sykdom osvosv. Har jo selv hatt en april med 3/4 uker løpefri med sykdom, så dette ble ikke måneden for meg! Beundrer de som får til 60+ kilometer hver uke jeg. Selvsagt handler det om prioriteringer, men med eksamen som kommer nærmere og nærmere prioriterer hvert fall jeg ned løpingen og opp lesingen. Jeg kan derfor ikke velge meg mai, siden den allerede er valgt av alle foreleserne til å være den store eksamensmåneden! Kommer sterkere tilbake i juni og velger meg den måneden=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det handler mye om prioriteringer men det er ikke slik at man kan prioritere bort jobb/eksamen/barn osv. SÅ, det handler om prioriteringer innenfor de rammene man har å forholde seg til! Og disse rammene er ulike for oss alle og det må man bare forholde seg til.... lykke til med eksamen! jeg vet alt om hvordan det kan være ;-) om det er noen trøst da!

      Slett
  4. Klart du skal! Nå er vi i siget!!! :)

    SvarSlett
  5. Nå har jeg vært på testløp, Silja! ca 4:10 brukte jeg. Ble godt mottat og alle var meget hyggelige.

    SvarSlett
    Svar
    1. Fantabulastisk BRA!! :-) Grattis med debut i klubben og knallbra testløp; du er bare SÅ definitivt med på HK damer elite laget altså!!! hu hu hu dette blir knallbra ;-)

      Slett