mandag 7. mai 2012

”Hverdagsdrodling” –fjerde akt av SS Amundsen ;-)

Greit, så er det snart bikinisesong, men er det ikke bare å stikke fingeren i jorda å være ærlig: bikinisesongen er bare blitt den periode i året hvor det er legalt og høyst stuerent å si at man bryr seg om hvordan man ser ut. Den perioden i året hvor man kan si ”jeg trener for å se best mulig ut” uten at folk himler med øynene. Den delen av året det er greit å si at man ”er på slanker’n” fordi man samtidig legger til følgende på slutten av setningen ”det er jo snart bikinisesong” (selv om saken er at man er på slanker’n hele året men siden vi bor i kalde Norge så kan man ikke bruke ”bikinisesongen” som alibi året rundt).

I grunn synes jeg det er besynderlig at så lenge man bak utsagnet ”jeg trener for å se bra ut” kan slenge på ”før bikinisesongen” så oppfattes det straks mer akseptert liksom?! Er det bare meg eller virker det litt besynderlig at våre menneskelige hjerner synes vi kan få lov til å være på slanker’n pga bikinisesongen mens de samme hjernene ikke nødvendigvis har samme aksept for at et menneske velger å går på diett hele året eller trener hele året med formålet ”å se best mulig ut”?

Min kjære lille femåring ville nok sagt: ”det er urettferdig” og jeg skjønner hva han mener....

Bikinisesong er forøvrig ikke min greie..... jeg er ikke spesielt god på bikinisesong, så jeg holder meg derfor til de to tingene jeg kan best 1) trene fordi det er gøy og 2) spise sjokolade fordi det er godt!
Denne sjokoladen var ny for meg og helt utrolig deilig; anbefales året rundt ;-)

Klar ferdig ferdig ;-)

13 kommentarer:

  1. Jeg gjør som deg, punkt 1 og 2! Bikinisesong? Kjenner ikke begrepet. Synes å erindre noe fra tenårene, mens jeg har nå heldigvis viktigere ting å fundere over i livet. Nei takke meg til å trene fordi det er gøy og spise sjokkis hvis jeg vil! (skrives med en hånd, mens den andre dytter innpå nystekte vafler med syltetøy på) :)

    SvarSlett
  2. Jeg også! Har brukt dagen til å utligne kaloriunderskuddet jeg opparbeidet i går. Trene året rundt og kose meg året rundt. Jippi!

    SvarSlett
    Svar
    1. "Tren året rundt og kose meg året rundt" var meget godt sagt! Jeg "spiser for å trene" men jeg skjønner jo at mange "trener for å kunne spise". Så kan jeg også fint leve med "det noe kanskje kaller et par kilo ekstra" uten verken dårlig samvittighet eller dårlig selvtillit ;-) Amen!

      Slett
  3. Jeg har løst det med " bikinisesongen" .....eier ikke bikini. Slanking er ikke god for trening og for humøret og siden jeg trener for å ha det bra vil jeg ikke ødelegge det ved å slanke meg. Elsker hvit sjokolade ( mest sannsynlig det mest usunne i verden)

    SvarSlett
  4. Hmm, sjokolade og jordbær hørtes ut som en god kombo! Jeg tror (ikke meningen og høres bedreviter ut) at mange "bikinislankere" går for hardt ut i april mai, kjører seg lei på trening til juni og pakker vekk treningsskoene, lykkelig fornøyd med at det er et helt år til neste gang de må gjennom "det fæle". Tenk om de bare kunne begynt med 2 kilometer og kjent for herlig det faktisk er! Når man først er bitt av basillen kan man jo ikke stoppe:)

    SvarSlett
  5. Jeg trener for å kunne spise(blant annet) og ja, jeg vil se bra ut naken. Eller i bikini da. Og jeg er like (u)komfortabel i bikini i desember som i juli ;-)

    SvarSlett
  6. Hmm - den sjokoladen der synes jeg at jeg kjenner igjen ... ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja.... takk for at du introduserte oss for den; jeg fikk halparten ;-))))

      Slett
  7. Bra innlegg! Likte særlig dine punkter 1 og 2.

    Det med å trene til bikinisesongen sies vel ofte som en ganske seriøs spøk?
    Sjokoladen så god ut....

    SvarSlett
  8. Svar
    1. Herlig betraktning. Jeg tenker ikke over om det er bikinisesong eller ei, for å være helt ærlig, og må helt ærlig si jeg flirer litt av de som bruker dette som en treningsunnskyldning. Hva om jeg sa at jeg trener for å gli inn i den nye lekre julebordskjolen.. hehe:-) Fortsett med samme gnist, Silja. Og spis den sjokoladen du har lyst på. Ha en fin uke:-)

      Slett
  9. Bikinisesongen tenker jeg lite på... Egypterne digger damekroppen min og det sier litt om hva slags bikinifasong jeg har..hehe...Jeg har stadig ambisjoner om forsiktighetslinja, men det er mer pga generellt velvære og helse:)

    men bilder av sjokolade da...nå fikk jeg lyst på det også:)

    SvarSlett