søndag 29. april 2012

Uker som kommer og uker som går ;-)

Snart er det ny uke og nye muligheter.... :-)

Uke 16 ble avsluttet med magetrøbbel og uke 17 startet dermed noe trøblete. Jeg hadde helt klart ikke noe på fellestreninga å gjøre (mandag) men jeg klarte ikke la være å prøve.... men etter å ha prøvd 3 intervalldrag var jeg så svimmel og uggen at jeg anså det som like dumt å kaste inne håndkle ;-) Da hadde Adelheid dratt meg rundt på alle dragene og jeg var henne evig takknemlig for det! Tirsdag gikk det bedre men jeg var fortsatt sliten og svimmel. To tøffe og tunge økter som ikke gjorde godt for selvtilliten (men så lenge det gjorde bra for formen så klager jeg ikke hehe) ;-)

Uke 17
Mandag: 1/2 OSI intervalløkt (3x1,3km drag; totalt 10km) (magetrøbbel)
Tirsdag: 7km tempoøkt + nedjogg (9,6km) (magetrøbbel)
Onsdag: Bosu core (45min)
Torsdag: hvile
Fredag: 6km rolig jogg + stigningsløp
Lørdag: Sentrumsløpet (10km; 47:57min)
Søndag: 53,6km sykkel (2t25min). Aktiv hvileøkt
Totalt: 35,5km med løpesko
Jeg ser jo ikke riktig navla ut men det får så være; det ble en fin tur og det er viktigere enn hvrodan jeg ser ut! ;-)

Uka ble avsluttet med årets første sykkeløkt; hurra ;-) Jeg innser at jeg har et stykke vei før langturtempoet får satt seg skikkelig, men, jeg forsøkte å sykle så sakte som jeg bare klarte og det får jeg vel gi meg selv et poeng eller to for!

Den kommende uka er det utakløp for Holmenkollstafetten som er det viktigste og jeg må vel forsøke å matche fjorårets løp (1200m, 4:34min).

Hva er høydepunktet ditt for uka som kommer??? ;-)

18 kommentarer:

  1. Fint sykkelbilde.Du ser proff ut. :-) For meg er sykling først og femst transport, men da jeg var ute og løp i dag, møtte jeg flere store grupper med syklister som sykla skikkelig fort. Det så egentlig veldig gøy ut. Jeg har en hemmelig drøm om å stille til start i trollveggen triathlon, men foreløpig blir det nok med drømmen.

    Høydepunktet mitt i uka som kommer, blir at jeg skal prøve å løpe 30 km for første gang. Det gleder jeg meg faktisk til.

    SvarSlett
  2. Å, så spennende! Lykke til med 30K ;-) Og kanskje du vil overta min start i Trollveggen Tri? Jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg med storm til det påfunnet.... skrekk og gru det blir tøffe tak ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) Jeg tror at noen drømmer bør forbli akkurat det de er. Jeg har kjørt Trollstigen opp nok ganger med bil til at konklusjonen min er at den er bratt. Veldig bratt.Ikke noe for meg på sykkel. Ihvertfall ikke på noen år. Løpebiten derimot, frister veldig. Gikk den sommeren for to år siden og mener at utsikten på toppen er Norges vakreste. Det er jo noe å tenke på på veien opp. Du er skikkelig tøff som skal opp de bakkene!

      Slett
    2. Jeg er ikke tøff.... jeg har bare ikke foutsetninger for å forstå hva jeg har begitt meg ut på ;-)

      Slett
  3. U look good ! Sykkelcapsen sitter som et skudd. Artig å sykle med deg i dag,syns jeg :)

    SvarSlett
  4. Hei, Silja! Jeg meldte meg nettopp inn i OSI friidrett, og vil også løpe testløp til Holmenkollstafetten. Jeg har fått oversikten over når de forskjellige testløpene er. Da er det bare å møte opp på Blindern Athletica på de gitte tidspunktene, ikke sant? Og man løper bare ett testløp, eller? Kanskje det blir høydepunktet mitt i uka som kommer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvilken seriøst fantabulastisk god nyhet Siri!!! Nå ble jeg glad ;-)))) Klubben trenger flere jenter og flere SPREKE jenter så velkommen skal du være!

      Jepp, det er bare å møte opp på Blinder'n så løper man oppvarming sammen opp til Damplassen før testløpet. Og ja, det er "one shot" som gjelder, men, jeg tror du kan løpe begge distansene (650m og 1200m) men det er altså ikke anedning til å løpe samme distanse mer enn en gang. Men du skal selvsagt løpe 1200m!! Skal du på fellestreninga i dag eller?

      Slett
    2. Hei Siri!
      Du aner ikke hvem jeg er, men jeg er altså ei venninne av Silja - OG jeg er i styret i OSI friidrett - så nå ble jeg KJEMPEGLAD for å høre at du har meldt deg inn hos oss!! :-) Velkommen!
      Supert at du vil løpe testløp og HK-stafett. Selv er jeg skadet (og 6.mnd gravid) og kan ikke løpe, men jeg håper Silja og de andre jentene tar deg godt i mot og bistår så du får ytt ditt beste under testløpet.
      Lykke til!!

      Slett
    3. For en mottakelse! Takk for det. Blir ikke noen fellestrening på meg i dag, er fortsatt ganske mør etter Sentrumsløpet. Men testløp 1200m blir det!

      Slett
  5. du ser ut som en syklist. en tøff en som jeg hadde tenkt at var proff. punktum.

    SvarSlett
  6. Du ser skikkelig proff ut. Med sånt utstyr må du sykle fort. Jeg skal kjøpe meg en sykkel når feriepenger kommer. Innser at jeg må variere treninga. Blir ikke bra for beina å bare løpe hele tide. I morgen er det 1 mai. Jeg har fri og 32 km økt står på programmet. Skal prøve å finne ny rute i området ( men ikke som denne uka da jeg løp 28 km og ruta meg bort i skogen, måtte slå på GPS og finne veien hjem gjennom bekk og tett skog).

    SvarSlett
    Svar
    1. Sykkel er bra på mange måter og svært bra for sånne som meg som ikke klarer å løpe lange langturer; da kjører jeg langturer på sykkel heller ;-)

      Slett
  7. Tøff syklist! Har ikke tatt ut min fra kjelleren enda, får nok se til å få gjort det slik at det blir litt avveksling fra løping!

    SvarSlett
  8. Ikkje bytt bort Trollveggen Triathlon starten din då, Silja - det bli ein veldig vakker tur!!! :-) Eg skjønnar jau at mæ start nr bli det fort litt slik blodsmak i munnen - mæn nokon turar skø nytast! :-)
    Håpar du fær ei frisk og god vike! :-)
    Eg skø inn i den nest sænste vika mæ førebuingane te IM i Texas! :-) Tænker eg snart skø bjønde å svømme... ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Lykke til Marie!! Og jeg skal ikke bytte bort starten.... jeg må bare begynne å trene litt ;-) BAKKEtrening ;-)

      Slett
  9. Du ser jo proff ut Silja! Jeg har nettopp kjøpt meg ny sykkel og kunne kansje tenke meg å være med i en klubb, har du noe å anbefale?

    SvarSlett
  10. På sykkel ser vel alle litt sykkel-nerdete ut? Over 5 mil er vel helt knall? Og så i det fine været :-)
    Jeg gleder meg til 1. å kjøpe nye mengdesko, og til 2. å ta av neglelakken på tærne for å se hvor blå stortåneglen egentlig er :-/
    Og så gleder jeg meg til å løpe på tirsdag kveld, det er lovet nydelig vær og kanskej det er på tide å dra frem shorts?

    SvarSlett
    Svar
    1. 5mil på årets første sykkeltur kjennes knall i baken i dag i alle fall ;-)

      Slett