onsdag 4. april 2012

Team Bennetts påskecamp

Rotterdam er 10 dager unna, formtoppen er absolutt ikke i rute og teknikken er et kapittel for seg selv; den er helt på BÆRTUR!! ;-)

Campens tredje dag
Vi befinner oss nå i uke 14 og frem til nå har jeg løpt hele seks intervalløkter i år; anti-Hurra ;-) I dagens påskeegg lå det derfor: en intervalløkt ;-)

Tim var med som observatør i dag og lekte også påske-hare på slutten ;-) Team Bennett ;-)

Konklusjon etter dagens intervaller: siste runden med sykdom har definitivt tappet mye krefter..... og teknisk løper jeg som en bryggesjauer! Jeg bruker derfor mye krefter på å prøve å løpe riktig og resultatet bli at jeg løper anspent, jeg knyter meg og det verken føles eller ser avslappet ut! Dette fikk jeg også bekreftet av observatøren; nytter ikke å forsøke å lure en gammel ringrev som Tim ;-)

Se de avslørende bildene:-) Sjekk venstre skulder... armene skal bevege seg i fartsretning men nå veiver jeg med venstre arm og bruker masse energi på å korrigere så armen ikke skal krysse midtlinja; og dette er kun ett av flere aspekter med teknikken som ikke sitter som det skal for tiden!

Jeg løper oppreist om ikke annet ;-)

Økta: pyramide 1-2-3-4-4-3-2-1min (45sek pause).
Farten var ikke mye å skryte av: 4:26-4:46min/km.

Og nå lurer jeg på hva som ligger i morgendagens påskeegg ;-)

8 kommentarer:

  1. Løper som en bryggesjauer? En bryggesjauer løper ikke - han drekker øl og røyker tobakk. Og jeg så at du løp jeg :)

    Du trenger bare å få av deg "skallet" ditt du, så vil det gå bedre. Men det tar litt tid å få av eggeskallet også - så det er ikke gjort på en økt.
    Bruk følgende lille hjemmelekse, jeg løper etter den :
    Mindful Running is becoming more and more popular among runners everywhere. They realize that running harder and training harder isn't the answer. Running should be effortless. Your running can become effortless too. Just remember that it's a skill, so it must be practiced continually until it becomes your new habit.
    Running mindfully means being in the present moment while running. Being in the Present Moment is concentrating only on what you are doing at exactly this moment. This is where you exist and is where your focus should be.

    SvarSlett
    Svar
    1. La oss knuse noen eggeskall i påsken ;-)

      Slett
    2. Jeg synes jo farten var kjempegrei. Har ikke så mye bedre på mine intervaller, men kjører jo ofte litt lengre. Du tar deg iallfall godt ut når du løper, så kommer teknikken:-)

      Slett
    3. Nettopp!! Og hadde jeg kjørt 6-8x1000m i dette tempo så hadde jeg ikke klagd. På så korte drag som dette å skulle jeg normalt løpt raskere, men pytt pytt, formen er ikke bedre for øyeblikket ;-) Grunnen til at jeg valgte denne økta var jo nettopp fordi dragene er korte og dermed overkommelig for en "utrent" kropp ;-)

      Slett
  2. Veldig kjekt med en påske-hare som sørger for gode treningsøkter enn oppfylling av påskegodt-lagrene! (c: Stå på Silja, etter hvert som sykdom forsvinner bakover i hostorien kommer formen frem igjen. Du er jo hard! (c:

    SvarSlett
  3. Påskecamp høres bra ut :)

    God påske :)

    SvarSlett
  4. formen kommer den, teknikken også. men om det er noen trøst, så satte jo emil zatopek et par verdensrekorder med en noe spesiell teknikk så heia du! :)

    SvarSlett
  5. Jeg har ikke peiling på teknikk, beina skal jo frem en etter den andre,...men Hør på din kjøre Silja!!! Veldig klokt

    SvarSlett