lørdag 7. april 2012

Strong desire needs strong will!

I dagens påskeegg lå det: skotest + 6x1000m intervaller!

YES!! Å som jeg ELSKER 1000m intervaller..... NOT!!!!

Rotterdam er en uke unna og det var derfor på tide å teste potensielle sko i dag; for både gemalen og meg. Klar for jomfruturen med mine rosa Asics Ds racer.

Formål med økta: få en pekepinn på hvordan det ligger an med form og fart i forhold til 10K i Rotterdam. Og skulle testen ha noe for seg så måtte det nødvendigvis bli flate tusenmetre på asfalt.

Fakta: Det var sterk motvind på annet hvert drag, noe som også ses på tidene. Fokus var flyt, løpe jevnt og uanstrengt gjennom hele draget. Og da Tim påsto at det så ut som jeg løp saktere enn hva jeg gjorde, ja så kan det jo kun tolkes positivt!! Det må jo betyr at jeg klarte å holde fokuset og flyte! ;-)

Tidene: 4:37min - 4:38min - 4:45min - 4:33min - 4:43min - 4:21min. Med danskebåten i bakgrunn kan dette bilder lett misforstås ;-)

Skotesten: Skoene besto, så jeg tipper jeg kjører med disse i Rotterdam, jeg har nemlig ikke så mange andre alternativer ;-) Jeg kjenner de samme tendensene som med andre Asics sko (vondt under tåballene og i tærne) men i ekstremt mye mindre grad enn mer dempede Asics modeller. Og smerten kjente jeg først helt på slutten etter 11km. Så til et 10Km løp skal det nok gå greit....

Og etterpå var det påske/kvikk-lunsj: Grovbrød, skinke, rekesalat, sjokkis, smoothie og en varm kopp te. Rikelig med både karbo, fett og proteiner, nammers! ;-)

Konklusjon: Selv om opptakten ikke gikk etter planen så er jeg i alle fall ikke i dårligere form enn hva jeg var da jeg gikk inn i siste oppkjøringsperiode (for syv uker siden). Og den begrensende faktoren er helt klart kondisjonen, men, Rotterdam skal bli moro uansett!! ;-)

14 kommentarer:

  1. dere har ikke løpt intervaller dere vel, dere har tømt taxfree'en på danskebåten!!! :P neida, fantastisk fart på 1000m'erne da, friskus - du er kjapp. rotterdam blir nok bra det.

    hvilken adidasmodell er det mannen din har på? de synes jeg var skikkelig fiiiine. (dine også asså, men jeg har jo plutselig begynt å like adidas jeg nå, og kan jo ikke blande inn enda et skomerke..)

    SvarSlett
    Svar
    1. Supre intervalltider vil jeg påstå:-) Hvor lang pause mellom hvert drag? Bra å ha den beste intervallen mot slutten, da. Godt jobba. Lykke til med 10k i Rotterdam, du kommer til å suse gjennom løypa. Det var de Racer ds-skoene jeg skulle hatt i Asics-samlinga mi.. Sukk!

      Slett
    2. Pausen = 1min. var litt usikker på om 1min var litt lenge men forsto fort at jeg trengte hvert sekund av det minuttet i dag altså!! ;-)

      Mine ben takler ikke lenger Asics, desverre! Ds trainer og denne racermodellen går greit, men bruker dem kun på konkurranser, aldri på trening. De er for mye dempet eller for harde i fortoten for meg. Får vondt under fotballene og etter 6-7km føles det som at tærne er brekte, null følelse i et par av tærne og ekstremt vondt. Kunne tenke meg å prøvd tarther men det får bli neste gang ;-)

      Slett
    3. Tilleggsinfo.: ser at jeg skrev litt klønete men det jeg mente er at jeg altså IKKE får vondt av racer og trainer men av de andre modellene til Asics! Jeg kjente symptomet helt på slutten av økta i dag så det betyr vel at grensa med disse to lettvektmodellene er rundt 10K mens med de andre modellene får jeg skrekkelig vondt etter halve distansen....

      Slett
  2. For en sport frøken!
    Og for noen flotte sko. Vi liker rosa :)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja vi liker rosa og vi liker gule påskeegg ;-) jeg kokte to egg til frokost i dag men i mangel av løk-skal så ble de ikke like fine og gule som de du har bilde av på din blogg ;-) najs!!!

      Slett
  3. Du er godt i gang i alle fall. Rotterdam kommer du til å fikse lett som en plett! :-)

    Interessant det du sier om Asics. Jeg har ikke prøvd Asics mer enn i butikken, men jeg har samme forhold til sko fra NB. Daue tær og vonde føtter. Bare å holde seg unna for min del.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har aldri løpt med NB før... Nei, det gjelder å finne sko som passer bena og heldigvis for at det finnes flere ulike merker og modeller så alle kan finne noe som fungerer ;-)

      Slett
  4. 10K i Rotterdam! Wow..du er jo bare..rå!

    Jeg kunne ikke med min beste vilje klare 10K på Toten engang..sukk..

    SvarSlett
    Svar
    1. Å joda! Du hadde klart 10Km; det VET jeg!!! Så, om du vil løpe 10Km en gang så lover jeg å stille og løpe løpet sammen med deg! Som moralsk støtte; så her er det bare å ta utfordingen, finne et løp du kunne tenke deg og så kjører vi! ;-)

      Slett
  5. Sprekt par i matchende rosa sko, det liker jeg!=) 1000 meters intervaller er da herlige - hvert fall etterpå;) Jeg tror du klarer Rotterdam med glans, man får jo litt ekstra motivasjonskondis i et løp;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig, 1000m er herlig... ETTERPÅ! ;-) Og kun da!

      Var ikke så vondt denne gangen da, men hvis man åper litt vel optimistisk så kan det bli fryktelig vondt på midtveis og på slutten.

      Slett
  6. Veldig fin tid på dine intervaller og så flink du er med å holde lik tempo (omtrent) på alle. skoa ser sikkelig fine ut. Jeg har bare prøvd Adidas og Nike og Mizuno for veldig lenge siden. Er veldig opptatt av utseende, men disse Aisic så fine ut. Lykke til i Rotterdam

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, planen var å flyte på de tre første for deretter å kjøre hardere på de tre siste.... men så var flytfarten i starten litt raskere enn jeg hadde planlagt og jeg orket kun dra opp tempo bittelitt på to av de tre siste (de to hvor jeg løpe med vinden i ryggen) ;-) Men jeg er fornøyd med økta!!! veldig godt fornøyd!

      Slett