torsdag 12. april 2012

Siste innspurt -Æ e klar som ett ægg ;-)


Siste uka og alt har så langt (nesten) gått etter planen:
Mandag: 7km restitusjonsjogg
Tirsdag: hvile
Onsdag: generalprøve! SRM dvs. 3,4km i konkurransefart (inkl. oppvarming og nedjogg, 10km)
Torsdag: 25min lett jogg (4,7km)
Fredag: hvile
Lørdag: vekkeøkt; 20min (maks 30min) jogg + fire stigningsløp
Søndag: grande finale ;-) Det graves fortsatt midt i løypa....

Onsdag var det sesongstart for SRM og da er det obligatorisk oppmøte! På kondis.no kan du lese om årets første løp ;-) Klar for en ny SRM sesong ;-)

Hva gikk ikke etter planen?
1. Generalprøver skal som kjent ikke gå etter planen og det gjorde det da også heller ikke ;-) Generalprøven skulle være en rask runde rundt Sognsvann på SRM hvor jeg skulle løpe i 10K-konkurransefart. Passerte første kilometer på 4:34min/km; en fart jeg IKKE kan holde i 10Km med dagens form! Neste gikk på 4:36min/km og deretter satte jeg punktum!! Jeg skulle jo tross alt ikke sprenge meg helt; selve raceday er jo ikke før på søndag ;-) Men det var skrekkelig gøy da... selv om det gikk et lite knepp fortere enn planlagt!! ;-) SRM arrangørene har vester, nye av året, og jeg innrømmer at jeg har hatt en finger med i spillet her. Er de ikke kule?? ;-)

2. En sene i benet er litt misfornøyd; det er bare "en gammel kjenning" som pleier å yppe seg litt om våren men så lenge jeg oppfører meg pent så pleier det å gå bra. Problemet nå er bare at jeg ikke kan oppføre meg pent for jeg skal jo løpe på søndag. Jeg må derfor bare håpe og be om at jeg klarer å balansere dette slik at sena holder til etter løpet. Jeg har nemlig lovet benet masse flotte sykkeløkter som belønning om det bare oppfører seg slik at jeg får løpt på søndag ;-) Give and take!

Men bortsett fra en stykk stiv legg og en sene som knurrer så er jeg klar som et sprekkeferdig påskeegg ;-) Jeg er ikke det minste bekymre for verken det ene eller det andre, jeg bare GLEDER MEG!!! Sluttiden er som alltid uvesentlig men jeg kommer selvsagt, også som alltid, til å yte mitt beste uansett! ;-)

ROTTERDAM HERE I COME ;-)

22 kommentarer:

  1. Vakkert. denne uka har du faktisk nesten like mange km som meg !
    Nå gjenstår det bare å kose seg til starten går. Jeg har et ganske omfattende program vi skal gjennom lørdag,med sightseeing, barrunder,shopping OG dyrehave besøk!!!! Det blir moro det :)

    Ps - i love u :)

    SvarSlett
  2. haha, det sier ikke så rent lite: du anstrenger deg maksimalt for å holde antall km nede denne uka mens jeg alltid anstrenger meg maksimalt for å klare å få 3,5km pr uke.... og løper jeg 500m mer blir jeg skadet ;-) Fantastisk kontrast du og jeg altså ;-) ps. love u 2 :-)

    SvarSlett
  3. Lykke til på søndag, Silja! Godt at du gleder deg. :o)
    God tur!

    SvarSlett
  4. Lykke til på søndag - dette blir moro for dere begge!! (c:

    SvarSlett
  5. Lykke til, men ble litt bekymret for denne barrunden dere skal gjennom på lørdag
    , håper det er smoothiebar??

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk alle sammen! ingalill, jeg ler. Jeg er ikke så bekymret for jeg vet at Tim kun er stor i kjeften (som det heter der jeg kommer fra!). Silja

      Slett
  6. Åh, så søte vester! Lykke til på søndag=)
    Drømte faktisk at jeg skulle være med deg og Tim og mange andre å løpe bakkeintervaller, og vi skulle løpe med fart på 3,08 min/km...!

    SvarSlett
    Svar
    1. mareritt eller ønskedrøm? 3,08min/km i motbakke ville nok være mareritt for meg hehehe ;-) Silja

      Slett
  7. Lykke til på søndag, Silja og Tim!

    Mvh Janicke L.

    SvarSlett
  8. Masse lykke til! Kos dere! Det kommer til å gå kjempebra, det er jeg helt sikker på :) Heier på dere!

    SvarSlett
  9. Lykke til begge to!

    Sena holder den:-)

    SvarSlett
  10. Lykke til på søndag! skal krysse fingrene for dere begge når jeg selv løper 1/2 maraton i Holmestrand. (ikke helt det samme som Rotterdam og derfor mindre stress)

    SvarSlett
  11. Klart det skal skurre litt nå, før den store finalen. Ellers hadde du ikke kjent godt nok etter! Lykke til!

    SvarSlett
  12. Oi! Det var fort på de 2 rundene!
    Og du som har vær i dårlig form og ikke trent, sier du... hmmm.
    Sterkt at du var kjapp på 1. km, for starten er litt tung med den omveien opp bakken etc.

    Det er deilig når man kan løpe i 4:30-fart på 10km. Have been there, done that. Men nå holder det bare de 3-4 første kilometerne,så spretter km-tiden opp til 4:50-5:00 på de resterende km.

    Nå håper jeg virkelig det trege anleggsarbeidet ved Sognsvann er ferdig til 17. mai. Er sååå klar for å løpe normal-løypa. Liker nemlig ikke den avstikkern vi må løpe nå. Blir alltid så sliten på det strekket :)

    Dessuten får vi jo ikke målt tidene våre skikkelig mot tidligere perser :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg løp bare en runde altså, men de to første km var altså litt for raske. I morgen gjelder det å starte litt roligere så ikke km-tidene raser opp til 5min ;-) Å cruise i 4:30-fart er jeg ikke i form til i det hele tatt så her gjelder det å ikke stikke ut i hundremetertempo ;-)

      Helt enig ang 1km på den alternative løypa; den innbyr ikke til å løpe fort nei ;-)
      Silja

      Slett
  13. heiaheiaheia - god tur til rotterdam og masse lykke til! go hard, frk friskus :)

    SvarSlett
  14. Svar
    1. Heier på deg:-) Og gjentar nok en gang hvor heldige dere er som kan suse opp til Sognsvann når dere måtte ønske.

      Kjekt å se forberedelsesuka di fram mot Rotterdam. Dette blir bra saker. Kjenner det kribler i hele kroppen selv, nå er det ikke lenge igjen... Og svimlinga avtar, synes jeg. Uansett fungerer det å løpe:-)

      Slett