søndag 1. april 2012

Oppsummering: Mars!

I dag fikk bjørnen bli hjemme for i dag var tempo på forhånd satt til 6:11min/km av de andre jentene. Og disse jentene kødder ikke! Disse jentene forholder seg til planen.... eller, det var i alle fall det jeg trodde før oppmøte ;-)

I dag løp jeg nemlig sammen med Treningscamp (bestående av følgende medlemmer i dag: Siri, Ida, Hege og Christopher). Jeg løp med til Sandvika. Der venta Tim og lillegutt. Flatt og fint på skrekkelig asfalt; skrekkelig fordi i min verden er asfalt kun deilig når man sykler eller løper 5km i maksfart ;-)

Neida, det var en flott tur på tilsammen 14,44km for min del og i tempo nesten som spådd på forhånd, 6:00min/km. Rolig tur i lett løype men likevel fryktelig høy puls.... litt demotiverende men det er vel ikke annet å vente etter å ha vært syk siste ukene. Magen har bråka litt i dag også men den holdt underveis i dag (sikkert fordi jeg hadde lommene full av dopapir!) og det er jo det som teller ;-) Snart må denne få føle "deilig asfalt" igjen ;-)

Oppsummering Mars
Svømming: 1500m
Spinning: 1t
Core: 3x35min.
Løping: 99 km (12økter)

Løping oppsummert
Uke 9 (1-4.03): 10,8km (36,7km uketotal).
Uke 10: 29km
Uke 11: 44,3km
Uke 12: 0km. Syk.
Uke 13: 14,6km (inkl. dagens økt ble uketotalen 29km).

Så, etter en ganske tung Mars velger jeg meg nå April ;-)

9 kommentarer:

  1. Takk for turen i dag, og for at jeg fikk sitte på tilbake til byen. Det var helt supert!

    Tatt i betraktning at du nettopp har vært syk, synes jeg du hadde et imponerende godt humør underveis. Jeg var også veldig glad for at det var flere der til å holde tempoet nede. Det er jo den første turen etter pause som er tyngst. Neste gang flyr vi nok av gårde begge to! ;-)

    Lykke til med sykkelklargjøringa!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, du har rett: det er de første turene etter avbrekk som er tyngst, så kommer det seg heldivis og blir bedre ;-) Bare hyggelig å være med "å bremse farten"!! Vi ses plutselig!

      Slett
  2. Dette her er jo seriøs mosjonering, Silja. Plutselig finner du løpefølelsen igjen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det kommer seg sakte men sikkert, men det er LITT for kort tid igjen til Rotterdam så formen må nok prikkes inn til et senere løp gitt ;-) Silja

      Slett
    2. Heisan - jeg klarer fremdeles ikke å få opp et eget svarfelt..hm. Bra med halvannen mil i går:-) Krysser fingre for at alt av sykdom holder seg unna når du har valgt deg april:-)

      Slett
  3. Så bra med søndagslangtur! Og HURRA for ny måned med blanke ark :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var en fin tur men kroppen min er ikke skapt for asfalt løping over 10km.... i dag er jeg knapt gangfør ;-)

      Slett
    2. Det er så stor forskjell på asfaltløping og grusveier. Med asfalt kjenner man det mer i leddene og leggene. Og man blir mer stiv etterpå.

      I vinter har jeg trent endel på asfalt siden det har vært så bart og fint, men jeg kjenner at det har gitt belastninger.

      Slett
  4. Lurt med dopapir, løper aldri uten. GPS og dopapir! Imponert over både lengde og fart etter så mange sykedager. God påske:)

    SvarSlett