søndag 8. april 2012

De beste grunnene finner du HER ;-)

De 10 desidert beste grunnene til å trene core hjemme

1. Du kan steke muffins mens du trener og dermed få i deg næring umiddelbart etter økta
2. Ingen som bryr seg om hva du har på deg mens du trener (se video)
3. Ingen som kommenterer at rumpa er i høyeste laget når du gjør benøvelser (se video)
4. Du trenger ikke bekymre deg for når du sist barberte legger og armhuler (ikke se video)
5. Det er ikke bare hos frklinn at det serveres potetgull (og annet skrot) i pausene
6. Ingen som ler når du stønner som Monica Seles på de siste repetisjonene av push-ups (som selvfølgelig tas på knærne når man er hjemme... noen privilegier skal man jo; kunne nesten vært et eget punkt)
7. Du kan se så mye tv du vil både underveis og i pausene
8. Ekstremt kort vei til dusjen, du blir heller ikke kald på veien
9. Lite pollenspredning når du slipper å forlate hjemmet for å trene
10. I pausene kan du nyte en kopp te mens du blogger; supereffektivt!

Mao. SUPEREFFEKTIVT og bra uansett hvordan du snur og vender på det!! So, just do it ;-)

12 kommentarer:

  1. Da får gubben din 2 ting å se på da når han skal se på TV :)
    Multitasking.

    SvarSlett
    Svar
    1. Punkt nummer 11 sier jeg bare da! ;-) Eller, jeg må kanksje lage en "partnerliste" også ;-) "De 10 beste grunnene for partner'n når du trener hjemme".

      Slett
  2. Det skrives en del om joggesko her.

    Jeg kunne tenkt meg nye nå, og har lyst på Adidas.
    Hvilke er å anbefalle til "herre" når man overpronerer?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke egen erfaring med Adidas sko så jeg kan ikke anbefale annen enn fra kjenskap til skomodeller. Nå er det flere faktorer som vil avgjøre hvilken modell du bør velge: hvor mye du pronerer (kraftig eller marginalt), om du er nybegynner (typisk "jogger") eller erfaren løper (som kanskje løper en del mer samt raskere), vekten din, bruksområdet (skog, grusveier, asfalt), andre vondter/skader/plager, fotens anatomi (smal/bred fot, plattfot/hulfot) osv osv. Så å anbefale en sko sånn helt uten videre er ikke nødvendigvis spesielt vellykket. Du MÅ prøve samt teste flere modeller og helst på Løplabbet hvis du har mulighet til det.

      Når dette er sagt så har Adidas en solid treningssko som heter Adistar Salvation som skal dekke alle vektklasser. En mengdesko som ikke er anbefalt raske løpere. Den er relativt tung (354g). En lettere pronasjonssko er Adizero Aegis 2 (256g); mange løper med denne. Adizero Tempo er vektmessig midt mellom (308g) og egner seg for litt raske(re) turer; jeg er litt usikker på pronasjonsstøtten her... så sjekk ut Adidas på løplabbets hjemmeside så finner du nok mer info. ;-)

      Slett
  3. Svar
    1. hehe, ja ;-) Dette var jo et lettere ironisk innlegg men det har absolutt sine fordeler å trene hjemme. For meg er det enten trene hjemme eller ikke trene, pga. barn, og det tror jeg gjelder for mange! Det handler bare om å gjøre det, "just do it", og for meg var det snakk om "å lære meg til å gjøre det" for tro meg: selv om ingen dørstokk skal fysisk overstiges så satt det LANGT inne å skulle dra frem matta å gjøre øvelser HJEMME ;-) Silja

      Slett
  4. Haha, veldig bra! Hadde jeg måttet karre meg til et studio for å trene styrke ville det blitt enda sjeldnere enn det allerede er. Kanskje ikke mulig å redusere så mye fra "så godt som ingenting" men dog. (c:

    SvarSlett
  5. Kan godt forstå at det trengs både muffins og pottis i pausene ;-)
    Svært dramatisk musikk dog!
    (for ikke bare å tulle, en fin øvelse som legges i øvelsesbanken fra nå av)

    SvarSlett
  6. Når jeg trener hjemme blir barna med med en gang og selvom det erikke alltid riktig gjort så noe er da gjort

    SvarSlett
  7. Trene hjemme er gull, selv om den dørstokken jammen ofte er mer enorm enn å gå ut og løpe. Forstå det den som kan. :oP

    SvarSlett