mandag 9. april 2012

April -de brutte løfters måned

”Jeg pleier å si at April er de brutte løfters måned” sa min far her om dagen. Og middels gamle menn snakker som kjent ofte om været, melkekvoter og vinterfiske.... men det var altså været han referere til da han snakker om brutte løfter! Kalvøya i går.

Og min far har som alltid rett! I går gikk jeg nemlig tur og tok bilde av blåveis, og i dag snør det.... ja her snakker vi helt klart brutte løfter i sør også!! Sognsvann i dag!

Løftene om Team Bennetts påskecamp ble derimot ikke brutt av verken blåveis eller snøvær.

Fasiten ble:
Lørdag 31/3: Kort tempoøkt (5km, 4:57min/km).
Søndag 1/4: Rolig langtur (14.44km) med TC (6:00min/km).
Mandag 2/4: Kombiøkt; 4,1km tempoøkt (20min) etterfulgt av spinning intervall; 2x22min drag (1t15min).
Tirsdag 3/4: 45min Bosu core.
Onsdag 4/4: Pyramideintervaller (1-2-3-4-4-3-2-1min; 45sek pause). Totalt: 9,4km.
Torsdag 5/4: Hviledag.
Fredag 6/4: Moderat 10km (5:42min/km).
Lørdag 7/4: 6x1000m (1min pause). Totalt: 11.4km.
Søndag 8/4: Hviledag; 30min core.
Mandag 9/4: 44min (7km) restitusjonsjogg (6:15min/km)

Summary: 10 days, 9 workouts and one girlie; one happy girl finishing Team Bennetts Easter trainingcamp 2012...... stiff as hell ;-)

20 kommentarer:

  1. haha. Fantastisk video!
    Får håpe det blir bart for de som skal løpe srm på onsdag.

    SvarSlett
  2. Ser du har trant litt for meg også, godt, godt... :)
    Men kanskje du skulle blitt med på stretching en dag? Så veldig flott og grasiøst ut inntil du prøvde å strekke ut foten... :DDDDDDDDDDDDD

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja kanskje stretching er tingen nå ;-) Jeg ble stokk stiv i leggene etter intervallene og låret har vært vondt siden dag 1 av campen; seriøst støl mao!! Og når jeg tenker meg om så behøver jeg ikke forklare mer, du har sett videoen hahahaha

      Slett
  3. Rart at det snør på Sognsvann når det er bart på Tåsen. Ikke store avstanden, ei heller store høydeforskjellen heller.

    SvarSlett
  4. Klapper for påske klokt tilbrakt.
    (jeg er fremdeles i sjokk over at jeg har tilbrakt ei hel uke i trøndelag med snø HVER DAG, bare for å reise hjem til SNØ.)

    SvarSlett
  5. Det snør i Drammen også og på toppen ( Konnerud) ligger det så mye snø at vi må kanskje ta fram utstyr til å måke. Masse trening denne Påsken tenkt hvor mye du ville trent hvis det var arbeidsgruppe hele tiden?!

    SvarSlett
  6. For en treningsleir! Herrejemini! Nå kan du klappe deg på skulderen og slappe godt av. Og de piruettene på slutten der var virkelig elegante.

    SvarSlett
    Svar
    1. Herlig treningsleir. Du er heldig som har mannen som drar:-) Bra jobba, gleder meg til å lese alt om Rotterdam.

      Slett
    2. Ja jeg er heldig som har en mann som motiverer og som får meg til å skjønne at livet er mer enn jobb.... livet er også trening! ;-) Jeg trenger en som sier til meg at jeg skal bruke noen timer på meg selv og helsa mi hver uke... ikke alle som har slike partnere nei. Nå kan jeg også være litt sleip å legge til at han ikke har det så ille han heller da, som har en kone som ikke sier noe på at han nedlegger 3x så mange timer til trening pr uke.... ;-) Silja

      Slett
  7. prima ballerina; utrolig bra påskeinnsats! jeg bøyer meg i støvet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke få grus i nesa nå da ;-) Silja

      Slett
  8. Nydelig video! Og ikke minst, knallbra innsats på treningsfronten=D

    SvarSlett
  9. Mye løping, du kommer til å løpe som en vind nå!
    Mye trening = perfekt påske :)
    Men snø vil vi ikke ha mer av nå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ser mye mer ut enn hva det faktisk er; ukestotalen er ikke mer enn det pleier å være på en god uke, 35km ;-) men det var mer aktivitet enn ellers med spinning og styrketrening ;-) Og det er moro. Denne uka er det jobb og mindre trening igje; sånn er livet ;-) Silja

      Slett
  10. Fanken ta det snøfallet!
    Nå som det var så fint rundt Sognsvann.
    Gud som jeg hater vinter!!

    Nå er det dels småglatt, dels slaps og mye vått og gjørmete der oppe. Det ødelegger gleden ved å løpe!
    Fytterakker'n jeg gleder meg til sommeren.
    Men hvorfor er den så kort!

    SvarSlett
    Svar
    1. haha, alt har sin sjarm ;-) Vi har blitt bortskjemte med en vår som kom i mars i år.... men, vi bor i Norge, og da er ikke slaps i April noe å klage over. Liker vi det ikke så får vi flytte til Spania ;-)

      Jeg blir i alle fall her og skal slapse meg gjennom SRM i morgen! Silja ;-)

      Slett
    2. Kan nesten ikke kalle det Sognsvann Rundt Medsols i morgen.
      Det ligner mer på Råskinnet!
      Vi må brøyte oss igjennom dype søledammer, skitten gjørme og iskald kulde.
      I tillegg må vi løpe omvei fordi anleggsfolka aldri greier å bli ferdig med ombyggingen av vei og demning.
      Nekter å tro at det blir noen perser på noen i morgen!
      Hele feltet kommer til å sprekke og vil ligge og kave med kramper i målområdet.
      Det kunne jo ha vært sååå fiint hadde bare været holdt seg!
      Det er jo ikke bare å flytte til Spania - der har de jo ikke noe SRM.

      Slett
  11. Litt gøy må man ha, artig video! Det er kjempe fint å være to som liker å trene. Da er det alltid en som kan pushe og vi forstår godt at den andre må ut en dag vi kanskje ikke orker selv!

    SvarSlett
  12. Haha, elegant ballettoppvisning. :o)

    SvarSlett