søndag 18. mars 2012

Tyvstart på uka ;-)

Søndager skal holdes hellig, har jeg hørt, og mandag er forbeholdt bakkeløping har jeg også hørt. Men, noen ganger må man bare bytte om på dagsplanene for å få ukehjulet til å gå rundt ;-)

Vi innførte derfor bakkesøndag i dag!

Og jeg vet ikke om jeg fortjener å si at jeg løp bakkeintervaller i dag.... det er vel mer riktig å kalle det jeg bedrev i dag for ”bakkeløp med innlagte pauser” ;-)

Dagens outfit: endelig varmt nok for 2XU buksa og overdelen Nike Element thermal half zip (som selvsagt var en av julegavene fra min kjære i år....selvsagt!) Denne Nike løpe-overdele er bare helt genial; anbefales!! ;-)

Planlagt økt: Gressbanen – Tryvann (400høydemeter) fordelt på 6x6min (pause=60sek)
Fasiten ble: 5x6min (0,925-0,987m) & 1x5min (0,804m) (siste draget ble ett min. kortere fordi da var målet jaggu nådd).
Totalt: 15km (1t31min) Real (t)opptur!

Og etterpå ble det reste-pizza, reste solo super og en meget velfortjent kvikk lunsj!

Og nå er jeg sånn cirka halv-død og sier derfor bare: over og ut ;-)


HA EN STRÅLENDE TRENINGSUKE ;-)

24 kommentarer:

  1. Vakre jomfru. I dag overbeviste du stort, men du var merkelig stille på veien ned :)

    Du er flink, PUNKTUM finale !

    SvarSlett
    Svar
    1. Det sikreste tegn på at jeg er ur-sliten er når jeg kun klarer å lire av meg enstavelsesord; heldigvis for deg var jeg svært positiv på retur, for alt jeg orket å si var "JA", og det er jo som kjent bra å være positiv sliten ;-)

      Slett
  2. dette var litt av ei kvalitetsøkt! sprekiser asså begge to :) og når man har sånne økter som det her, er det helt ok å tjuvstarte på treningsuka. over og ut! :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var i alle fall fryktelig tungt i dag så det må jo bare være bra! ;-)

      Slett
  3. For en bra økt - og for en stilig treningstopp! :)
    - Tror jeg må starte med sånne bakkedrag jeg også, sikkert utrolig effektivt! Nyt søndagskvelden i endorfinrus :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ting som gjør så vondt som disse dragene MÅ være effektive og bra; helt klart! ;-)

      Slett
  4. Så dere på toppen i dag! Tim var et stort glis, du var litt mer stiv i blikket ... ;-)
    (Sjøl hadde jeg for øvrig vært på ski - men NEI, det er IKKE skiføre i marka ....)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg var klar for å spy; derav stiv i maska ;-) Men du må jo gi deg til kjenne da kvinne!! ;-D

      Slett
  5. Fantastisk sprek du er i bakkene. Bakkeløping er det jeg hater mest!!! Men det gir resultater. Ikke rært du ble utslitt

    SvarSlett
    Svar
    1. Bakker er VONDT! Punktum finale, ikke mer å si om den saken ;-)

      Slett
  6. For en økt! Herlig! Er det spesialtrening for Oslos bratteste, eller? Og en god tjuvstart på treningsuka. Men du får ta det med ro i dag, da!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei... ikke akkurat med tanke på Oslo's Bratteste; det er jo så lenge til ;-) Bakker fordi det er effektivt, skånsomt og for variasjonens skyld, og litt for å "teste" hofteleddbøyerne litt.... Og i dag blir det vel lang dag på jobben og evt en hvile-svømmeøkt (hvis tiden strekker til!) :-)

      Slett
    2. Du inspirerer. Hittil har jeg styrt unna bakkeløp/intervall, selv om jeg altså har blitt intervall-hektet så det holder. Så og hørtes ut som ei super økt - og attpåtil i herlig vårvær. Hvor får man kjøpt den NIKE-overdelen. Ikke at jeg trenger ny asap, men må alltid sjekke opp gode anbefalinger. Er, i likhet med deg, NIKE-junkie..

      Slett
    3. Denne ble kjøpt på Anton sport i Bogstadveien. Ellers kan den sikkert bestilles på nett; aner ikke om det er billigere men.... det kan du jo sjekke ;-)
      Feks her:
      http://www.runningwarehouse.com/descpageWRA-NWETZF2.html

      Slett
    4. Men hvordan får du kjøpt den når det står "Important Shipping Note: U.S. sales only."?

      Slett
    5. Sorry, min feil! Du har rett, runningwarehouse eksporterer ikke nike! Men, man kan altså kjøpe denne i Norge og jeg så den faktisk i vinduet på Domus Athletica i dag.... så det kan vel tyde på at fler enn Anton sport bogstadveien selger denne modellen. startfitness.co.uk selger den også: http://startfitness.co.uk/product.asp?strParents=&CAT_ID=&P_ID=46642&strPageHistory=search&numSearchStartRecord=61

      Slett
  7. Bra og inspirerende økt :)

    Strålende treningsuke til deg også :)

    SvarSlett
  8. Anton Sport i Bogstadveien. Lucky you som har den butikken i nærheten. Farlig å gå inn... Takk for tips, sjekker opp på nettsiden deres.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp.... den butikken er regelrett FARLIG for pengboka ;-D

      Slett
  9. Så deilig med frisk start på uka allerede på søndag! Bakkeintervaller er ikke noe jeg gjør med glede, men er skikkelig deilig etterpå :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var i grunn bra jeg tyvstarta for nå tror jeg jaggu lillgutt har smitta meg; sår hals og ikke akkurat i storform ;-)

      Slett
    2. Blir du ikke snart herda da, Silja :=)
      All smitten burde gjøre deg immun etterhvert.

      Slett
    3. Hem..... tja... nei... det virker jaggu ikke helt slik nei :-/ Men, det kan jo legges til at veldig mange har vært sjuke siste perioden da (influensa, magesjau, streptokokker... etc) og at jeg faktisk har klart meg ganske bra.... torss alt. Men er litt sur på tran'a da, må si jeg hadde høye tanker om at tran skulle holde meg frisk... Nå vurderer jeg saktens kosttilskudd hehe ;-)

      Slett