torsdag 29. mars 2012

Tålmodighetstrening er også trening ;-)

Å løpe to ganger om dagen sitter langt inne..... så langt inne at jeg med hånda på hjerte kan si at jeg rett og slett aldri har løpt to ganger om dagen!! Det nærmeste jeg kommer er to skiøkter om dagen i påskeferien i min ungdom ;-)

Det var da jeg leste dette innlegget til Kristin at jeg kjente motivasjon for å prøve to økter på en dag. Innlegget minnet meg først og fremst på en del ting som jeg har lagt så langt bak i hukommelsen at jeg i senere tid ikke har praktisert særlig mye av det.... feks. korte, raske drag etter langtur er jo barnelærdom men praktiserer jeg det?? NEI! Skal jeg ta opp igjen denne praksisen? JA :-) Dagens middag; fordi jeg fortjener det!!! ;-)

Jeg tenkte jeg skulle prøve variant nummer 3 som Kristin beskrev, altså: 2x30-40min progressiv løping på en dag, feks. som transport til og fra jobb.

Nå skal jeg selvsagt først og fremst bli frisk igjen, men, når man ikke får trent så har man jo masse tid til å planlegge og det er det jeg gjør nå: sluker motivasjons-blogginnlegg og legger planer ;-)

I dag løp jeg hjem fra jobb og det kjentes mye bedre ut enn for to dager siden, MEN, jeg konkluderer med at jeg fortsatt ikke er frisk..... tålmodighet har jeg masse av og tingenes tilstand bekymrer meg svært lite ;-) Så det er bare å fortsette å vente samt bruke ventetiden til konstruktive ting som å samle overskudd og motivasjon ;-)

Dagens trim: 5,5km jogg (31:30min) 5:43min/km
Puls: høy!
Snørr: JA!
Stigning: ja

Ha en strålende aften ;-)

13 kommentarer:

  1. akk for en deilig middag! aner meg at mannen ikke er hjemme - nyt. og god innsats :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gemalen er i høyeste grad hjemme.... men han og lillegutt valgte pannekaker ;-)

      Slett
    2. Har du laget dette lekre måltidet selv?
      Isåfall er jeg dypt imponert.

      Slett
    3. Du kan spare deg beundringa ;-) Tålmodighet til å lage sushi må jeg øve MASSE på for det har jeg altså ikke ;-)

      Slett
    4. da håper jeg du tok ei pannekake til dessert - begge deler er nammis! :)

      Slett
  2. Sushi...er ikke veien til mitt hjerte :)
    Vi gutta spiser pannekaker, laget med mye nerve, høy kjendisfaktor og 6 egg!

    Tålmodighet er tingen, der har jeg noe å lære altså!

    SvarSlett
    Svar
    1. 6 egg! Jeg synes jeg er raus når jeg bruker 4 ... (til 1/2 liter røre)

      Men på denne tiden av året kan det vel ikke blir for mye egg! :-)

      GOD PÅSKE!!

      Slett
    2. Nå lager gutta minst 2l røre Kirsten så det forklarer en hel del ;-) Silja

      Slett
  3. Silja, siden du har mer tid til å planlegge så ta en titt på alle joggeskoene her:

    http://heppo.no/sportssko/#/?mode=filter&level1category-id=1000059&sort=IsNewFrom&taggroup1000008-tag-id=1000028&taggroup15-tag-id=178&price-to=100000

    Det var mange kule farger her og sko jeg ikke har sett før. Jeg har lyst på nye løpesko til en ny vår! Synd med norske priser, men noen gode tilbud er det kanskje?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvis du er kondismedlem får du rabatt på Løplabbet. Ellers er jeg tilhenger av å kjøpe i utlandet hvis det passer seg slik ;-)

      Slett
    2. Er egentlig helt enig med deg.
      Skokjøp i Norge er altfor dyrt.

      Tar med meg tipset om Löplabbet.
      Leste tilfeldigvis bladet fra dem i går.
      Utrolig mange fristende og kule sko viste frem der!

      Slett
  4. Sushi er godt! Og superlett å lage altså - øvelse gjør mester og etter et par ganger har man helt dreisen på makirullingen:)

    SvarSlett
  5. Det er bra du benytter den ekstra fritiden til å kose deg! Jeg har forstrukket noe i foten så jeg prøver også å være tålmodig og kose meg på sofaen i stedenfor å sutre over tapte treningsøkter... og det ble sushi hjemme hos oss i går også! NAM!

    SvarSlett