mandag 12. mars 2012

Paranoid svømmeøkt :-)

Ukas første restitusjonsøkt: 1500m svømming :-)

Årets andre svømmeøkt og jeg svømte som en dregg og ei slegge; men, selvsagt også med høy albu (eller var det høy vannføring??) ;-) Det var så mye vannsprut og plasking at jeg på et gitt tidspunkt ble litt paranoid.

Det var nemlig en kar der,en med gul badehette og digre broiler armer, som bare gled lengre enn langt for hvert armtak, og han lo av meg. Han bare gled forbi meg i banen ved siden av med et stort smil om munnen og han gapskrattet. Og ikke bare gled han grasiøst forbi mens han lo så tenna klapret, han begynte også å ape etter meg, han plaska ekstra med armene for å viser meg hvor inn i vannspruten tåpelig og patetisk jeg så ut der jeg kavet som en ål på land...... skikkelig ondskapsfull type han der med den gule badehetta altså! ;-) Den gule fare ;-)

Jepp, jeg var definitivt blitt både paranoid og hallusinerte som direkte følge av klorforgiftning i dag! Og noe sier meg at jeg kommer til å få mareritt i natt.... :-)

Økta: 1500m (31:30min)
Positivt: første 750m gikk i fint trav (2min/100m). Fornøyd med det.
Negativt: siste halvdel var ikke akkurat grasiøst (2:04-2:07min/100m). Bæsj altså!!

Konklusjon: til ikke å trene svømming så holder jeg meg stabil da, om ikke annet..... og det er da noe ;-) Jeg fniser, og snart gapskratter jeg også like høyt som han med den gule badehetta! Neste gang, dude, neste gang er det JEG som har gul badehette og ler av DEG! Mohahahahaha, watch out for this girlie

Og det er vel på høy tid at jeg begynne å utvide trenings sortimentet.... for noen påstår at jeg er påmeldt TO tri-konkurranser i år; å skrekk å gru ;-)

9 kommentarer:

  1. Ha ha, ser det hele for meg.
    Det sies jo at svømming er en teknikk-sport, og da sier det seg selv at dersom teknikkene er rusten, så går det litt trått. men det er jo fin-fin trening, og dessuten gir det deg tydeligvis litt blod på tann;-)
    jeg skal forresten ikke bruke min Oslo tri badehette før jeg virkelig KAN crawle!
    Hvilke konkurranser er det, mon tro? Er det din make som driver og melder deg på her og der?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, det er Tim to blame ;-) Hove Tri og Trollveggen. MEN, under Oslo tri i fjor forbante jeg meg på at jeg aldri skulle kjøre konkurranse uten tempobøyle! Så jeg må anskaffe bøyle samt ØVE på sykkel...! Jeg var så forbanna der jeg satt å tråkka inni Maridalen at jeg så svart i lang tid etterpå; så i år må det bli bøyle altså! ;-)

      Og rusten teknikk, phø, hva er det du påstår Anna ;-))) jeg er da ikke rusten jeg som svømmer en gang i kvartalet hehehe ;-)

      Slett
  2. Plutselig er jeg ikke sikker på at jeg skal forsøke å lære meg crawling allikevel... Han med den gule hetta - og hans artsfrender - er nok tilbøyelig til å møte opp ethvert sted man prøver seg. Sc: Tøft gjort å bare kjøre på da. Kan jo egentlig ikke la seg stoppe av slikt. Go girl! (c;

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, det var bare jeg som hallusinerte altså; og det var nok bare jeg som følte meg kjeitete ;-)

      Slett
  3. Med sommertemperaturer på 15-16 grader nå i begynnelsen av mars, så blir det kanskje raskt en svømmetur Sognsvann :)

    SvarSlett
  4. Det er min store skrekk, at folk ler høyt av meg når jeg prøver så godt jeg kan. Hvilken frekkhet!

    Godt at du er såpass tøff at du tar det som en utfordring. Stå på!

    / Fortare Anna

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel... han lo vel ikke egentlig av meg; det var bare inni hodet mitt at han lo av meg ;-) Tipper at den skyldige ikke en gang enset min tilstedeværelse stakkar hehehe

      Slett
  5. Haha, rart med hvordan man føler at andre ler av seg når man prøver seg på noe nytt! Jeg var på Sh'Bam i går, så kjenner den paranoide følelsen av å bli ledd av! Heldigvis har nok de fleste mer enn nok med seg selv om sin egen økt til å se hva andre gjør;)

    SvarSlett